Még hagyományos vásárlás előtt is online tájékozódunk

Az áruházak kínálata mellett a bútorok és a játékok érdeklik a magyar vásárlókat. A fogyasztók egyre nagyobb része előzetesen tájékozódik íz árakról az interneten, az okostelefonok terjedésével ez a trend csak erősödhet.

A karácsonyi bevásárlási szezonban a legtöbb látogató a szupermarketek prospektusait böngészi digitálisan, amit a bútor és lakberendezési üzletek kiadványai követnek – derül ki a www.akciokatalogus.hu kutatásából. A vásárlás-előkészítő oldal közel 500.000 prospektus-megnyitást elemzett ki az év legforgalmasabb kereskedelmi időszakában.

André Mohr, a cég alapítója szerint amíg szeptemberben az elektronikai üzletek prospektusai érdekelték a legtöbb látogatót, addig októberben és novemberben már a szupermarket kategória akciós kiadványaira kattintottak a legtöbben. „Látható, hogy a karácsonyra készülve hogyan változnak a fogyasztói preferenciák. Szeptemberhez képest novemberre jelentős növekedést érzékeltünk a játékok és a lakberendezés üzletek megnyitásszámában. Rendszerünk lehetővé teszi, hogy a prospektusokon belül az egyes termékek népszerűségét is mérjük. Az 5 legtöbb kattintást elérő termék között az elmúlt 3 hónap statisztikái alapján egyaránt megtalálhatóak társasjátékok és gyermekcipők, de például egy kedvező áron hirdetett kandalló is kiemelkedő figyelmet kapott” – mondta el André Mohr.

Legnépszerűbb prospektus-kategóriák kattintások száma alapján (2012 szeptember - december)

Mertz Gábor, marketing szakértő, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem oktatója szerint az online térnyerés nagyon erős hatással van a fogyasztói szokásokra: „Napjaink nélkülözhetetlen részévé vált az internet, és a fogyasztók egyre nagyobb része nem tudja elképzelni úgy a vásárlást, hogy előtte ne tájékozódna a különböző kereskedelmi egységek kínálatáról. Egy olyan kiemelt kereskedelmi időszakban, mint a karácsony, a trend világosan látható, és a különböző mobil eszközök terjedésével csak erősödni fog a jövőben” – mondta a szakértő.

Nyolc jó tanács internetes vásárláshoz

A G Data vírusirtógyártó friss felmérése szerint akár 2,5 millió magyar vásárolhat idén karácsonykor az interneten keresztül. Közöttük több mint félmillióan vannak azok, akik kipróbálhatnak új, még ismeretlen boltokat is. A cég arra figyelmeztet, hogy érdemes betartani a biztonságos online vásárlás szabályait.

A felmérés eredményei szerint idén karácsonykor 720 ezer magyar internetező biztosan rendel majd ajándékot valamelyik webáruházból, de az online vásárlók száma akár a 2,5 milliót is meghaladhatja. Noha a legtöbben még mindig utánvéttel fogják kifizetni a megrendelt termékeket, már több mint hatszázezren vannak azok, akik a kártyás vásárlás mellett döntenek, ha ajándékot rendelnek.

Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo