Így versenyezhetnek a kiskereskedők a webáruházakkal

A webáruházak folyamatosan bővülő választékának ellensúlyozására a kiskereskedőknek nagy gondot kell fordítaniuk a személyes vásárlás előnyeinek kihangsúlyozására, és hogy meggyőzzék a fogyasztókat a hagyományos csatornák használatának egyedülállóságáról.

Egyre szorosabb a verseny a kiskereskedelemben - Kép: Pixabay

Manapság egy kiskereskedelmi üzletben dolgozó alkalmazott munkaköri leírása messze túlnyúlik az eredeti célon, ami a vásárló támogatása vásárlási döntése meghozatalában. Most az alkalmazottak papírhegyeket – visszatérítéseket, hitelkérelmeket, ügyfélszolgálati visszajelzéseket és vásárlói programokba való bejelentkezéseket – kezelnek, melynek eredményeképpen kevesebb időt töltenek az eladótérben a vásárlókkal az értékesítés helyén.

Ráadásul a kiskereskedelmi ágazatban van az egyik legnagyobb fluktuáció a teljes munkaidős és a szezonális alkalmazottak körében. Ez nem csupán rengeteg adminisztrációt és papírmunkát jelent a teljes be- és kiléptetési HR folyamat során, hanem az olyan alkalmazottak folyamatos áradatát is, akik nem ismerik az áruházban használt különféle űrlapokat és folyamatokat.

Az időrabló manuális feladatok automatizálása az egyik terület, ahol a kiskereskedők elkezdtek megtakarításokat elérni. A back office központokban ezek közé tartozik a számlafeldolgozás, az alkalmazottak beléptetése, a leltárkezelés és az incidensek jelentése. Az eladótérben ez mindenre kiterjedhet, kezdve az eladástól és a hitelkérelmek feldolgozásától a garancia-ügyintézésig, a vásárlói programok kezeléséig és a szolgáltatási szerződések megkötéséig. Ezen területek karcsúsítása nem csak a nyereséget növeli, hanem javítja a termelékenységet és az értékesítőknek több ideje marad a potenciális ügyfelekre, a termékek eladására.

A toborzási tevékenység papírmunkáról elektronikus rendszerre való átvitele nagymértékben csökkenti egy új irodai vagy eladótéri alkalmazott felvételének idejét. A folyamat automatizálása azt jelenti, hogy az űrlapok önkiszolgáló portálokon vagy emailben az alkalmazottak rendelkezésére állnak. Hasonlóképpen, az ellenőrző listák egyszerűen összeállíthatók annak nyomon követésére, hogy az összes szükséges dokumentumot összegyűjtötték-e, feldolgozták-e és biztonságosan eltárolták-e. Az új munkavállaló számára ez egy világos és irányított űrlap-kitöltési folyamatot jelent, valamint lehetőséget a bérfizetések, célok, szabadságkérelmek és egyebek ellenőrzésére.

Ügyfélélmény: az ördög a részletekben rejlik!
A legtöbbször az ár dönti el, hogy az ügyfél melyik terméket, vagy szolgáltatást választja, azonban az ügyfélélmény növelésével kikerülhető az árverseny csapdája. Csakhogy itt nem elég a minimumot nyújtani, a részletekre sem árt ügyelni.
Természetesen a kiskereskedelmi ágazat nem minden területét lehet papírmentessé tenni. Ahol feltétlenül szükség van papírra, például számlák, feliratok vagy termék ismertetők, eladáshelyi ösztönző anyagok stb. nyomtatásakor, a folyamatok és a nyomtatási infrastruktúra ott is optimalizálható.

A felügyelt nyomtatási szolgáltatások (MPS) intelligens beviteli szoftverrel és folyamatoptimalizálással történő kombinálásával a kiskereskedők levehetik az adminisztratív feladatok terhét az alkalmazottakról, miközben mérséklik a nyomtatási költségeket, fokozzák a biztonságot és csökkentik a fizikai tárolási igényt.

Az MPS nem csak segít a kiskereskedőknek nyomtatóik karbantartási idejének csökkentésében, hanem meghatározza az eszközpark megfelelő összetételét és elhelyezését is a szervezetben a legnagyobb hatékonyság elérése érdekében, továbbá számos intelligens megoldást honosít meg, amelyek növelik a felhasználók termelékenységét. Ezek közé tartoznak az intelligens beviteli megoldások, amelyek segítenek a kiskereskedőknek egyszerűen átalakítani a manuális dokumentumfeldolgozás időigényes és magas hibaszázalékkal működő űveletét egy gyors és hatékony, automatizált folyamattá. Egy másik ilyen újítás a nyomtatás kiadás, amelynél a dokumentumok bármely eszközhöz – például táblagéphez vagy laptophoz –  hozzárendelhetők, majd egy feloldó kód egyszerű megadásával vagy egy RFID kártya segítségével kinyomtathatók a legkényelmesebben elérhető nyomtatón.

Az okos eladás folyamata már jóval az eladótérbe lépés előtt megkezdődik: a hatékony dokumentumkezelés és a folyamatoptimalizálás segít a kiskereskedőknek abban, hogy alaptevékenységükre fókuszáljanak.

Üzlet és intelligencia – az adatfeldolgozás jövője
A vállalkozásoknak átfogó információkra van szükségük számos területen, ezért alakultak ki a vállalatirányítási rendszerek is. Az adatok bonyolultsága azonban további fejlődéshez vezetett – a következő lépcső az üzleti intelligencia (BI) rendszereké. Szakértőnk segít, mik is ezek.
A kiskereskedőknek olyan rugalmasnak kell lenniük, amennyire csak lehet, hogy agresszív módon legyenek képesek versenyezni a mai többcsatornás értékesítési világban. Ebbe beletartozik, hogy mindig rendelkezésükre álljanak a megfelelő eszközök, amikor alkalom adódik. Például ha egy kiskereskedő riválisa egy akciót hirdet meg, a kiskereskedőnek felkészültnek kell lennie arra, hogy meghirdesse saját ellenakcióját. A feliratkezelő eszközöknek a helyükön és egyszerűen használhatónak kell lenniük, és négy területet – dizájn, publikálás, méretezés és felügyelet – kell felölelniük, mindet egy megoldással kezelve a folyamat karcsúsítása érdekében. Azok a kiskereskedők, amelyek rendelkeznek a feliratozást kezelő nyomtatási megoldásokkal, felülmúlhatják riválisaikat és nem szalasztanak el üzleti lehetőségeket.

A rugalmas nyomtatási megoldások különösen a kiskereskedelmi outlet láncok számára fontosak, amelyeknél a nyomtatási igények gyakran lokalizáltak, és az áruházaknak képesnek kell lenniük dokumentumok – például hirdetések és címkék – helyben történő elkészítésére és kinyomtatására. Nem csupán a sebesség számít, amellyel a helyi áruházak képesek kinyomtatni az anyagokat, hanem az is, hogy a kinézet az egész szervezeten belül egységes legyen. Sablonok és ajánlott tartalmak egy felhőalapú megoldásban való elhelyezése kulcsfontosságú egy korszerű feliratkezelő rendszer esetében. A kiskereskedelmi feliratokat gyakran nagy tömegben nyomtatják. A vezetőknek biztosnak kell lenniük abban, hogy csak az egyes helyszíneken használatos feliratokat nyomtatják ki, és hogy nem lesz késés a kiszállításban. Az elpazarolt anyagok mennyiségének csökkentése, a márkakonzisztencia biztosítása, valamint az üzletek felszerelése a helyi viszonyokhoz való alkalmazkodáshoz mind hozzájárulnak a pénzügyi eredmény növeléséhez.

Költségcsökkentés ÉS hatékonyságnövelés? Nem lehetetlen!
A válságban kényszerű költségcsökkentéseket a legtöbb menedzser és alkalmazott súlyos csapásként éli meg, a lépések nyomában rendszerint zuhanó morál és teljesítmény jár. Pedig ésszerű szervezéssel lehet javítani a hatékonyságon, akár csökkenő létszám mellett is.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo