Szeretünk online vásárolni

Négyből három internetet használó magyar felnőtt vásárolt már a világhálón – derül ki a GfK Hungária Digital Connected Consumer tanulmányának aktuális adataiból. A magyar online vásárló főként telekommunikációs eszközt és kiegészítőket, biztosítást, könyvet, üdülést rendel valamely webshopban, és leggyakrabban bankkártyaadatainak a megadásával egyenlíti ki a számlát.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A GfK Hungária Digital Connected Consumer tanulmányának legfrissebb adatai szerint négyből három magyar internetező vásárolt már valaha online felületen. A világhálót használó 18–49 éves lakosság körében 76 százalék használta vásárlásra valamely online platformot, 28 százalék havonta vásárol az interneten, míg mintegy minden ötödik vásárló havi rendszerességgel intéz beszerzést a neten elektronikus fizetési mód alkalmazásával. A három csoport aránya a 2012-ben mért adatokhoz képest enyhén emelkedő tendenciát mutat.

Az internetezők megoszlása aszerint, hogy vásároltak-e már online, 2012 és 2013 (az adatok százalékban kifejezve)

 

Így lehet hatékonyabb az online kereskedelem
„Szeretnék sokkal több látogatót a honlapomra” – ez az egyik leggyakoribb kívánság a cégvezetők részéről, hiszen az online sikeresség egyik fontos mérőszáma a weboldal látogatottsága. A látogatók hiánya ugyanis azt eredményezheti, hogy elmarad az optimális forgalom és ennek következtében a bevételek is megcsappannak.
Mit tegyünk, ha már rátalálnak a weboldalunkra a látogatók, hogyan és mivel vehetjük rá a látogatóinkat a vásárlásra, rendelésre vagy a kapcsolatfelvételre?
Még ha a potenciális vevő rá is talál a weboldalunkra, és elégedett is azzal amit lát, az utolsó pillanatban mégis visszariadhat a vásárlástól, amikor a bankkártya adatait kell megadnia. Hogyan építhetünk bizalmat a vásárlónkban?
A legtöbbek által és az adott kategóriában legnagyobb arányban online rendelt termékek, szolgáltatások közé tartoznak a könyvek; az üdülés, utazás és nyaralás; a színház-, mozi- és koncertjegyek, valamint a számítástechnikai eszközök, a biztosításokat online megkötők aránya viszont a tavalyi 29 százalékról 26 százalékra mérséklődött idén.

A telekommunikációs eszközök és kiegészítők kategóriája esetében a legnagyobb az összes vásárlásból az online megrendelések aránya: az ilyen termékeket rendelők 48 százaléka inkább az internetek keresztül intézi a beszerzést, mint valamely kereskedésben. Ennek hátterében részben a mobilszolgáltatók online közösségre kialakított speciális ajánlatai, akciói is állnak, melyek nagyban előmozdíthatják az online rendelések arányának emelkedését. A színház-, mozi és koncertjegyek 41 százaléka a világhálón kerül értékesítésre, valamint a biztosítások 41 százaléka is online köttetik. A könyvvásárlások 40 százaléka csakúgy, mint az üdülés, nyaralás rendelése is a neten zajlik.

Online áruházban a megkérdezettek 63 százaléka vásárolt az idei évben saját bevallása szerint, aukciós oldalon pedig minden második válaszadó. Egyre népszerűbb a kedvezményes vásárlást lehetővé tevő kuponok letöltése, hiszen míg tavaly a 18–49 éves internetezők 43 százaléka, addig idén már 48 százalékuk élt ezzel a lehetőséggel.

Az online vásárláskor elektronikus fizetési lehetőséget választók megoszlása az egyes módozatok szerint, 2013 (az adatok százalékban kifejezve)

A kutatás az online vásárláskor alkalmazott fizetési módozatokról is információt gyűjtött. A 2013. évi adatok alapján kiderült, hogy közel minden második válaszadó (48 százalék) fizetett már a bankkártyaadatok online megadásával, miközben 2012-ben arányuk 43, 2011-ben pedig 44 százalékra volt tehető. Egyben ez a legtöbbek által választott fizetési mód. Emelt díjas SMS segítségével minden harmadik megkérdezett, mobilvásárlás során pedig SIM kártya segítségével minden negyedik válaszadó egyenlítette ki számláját. Az elektronikus pénztárcát, illetve webkártyát alkalmazók aránya viszonylag meredeken emelkedik: 2011-ben 11, 2012-ben 17, 2013-ban pedig már 22 százalék választotta ezt a lehetőséget. Mobil bankolásról az internethasználók 17 százaléka számolt be.

Túl sok a csaló webshop
A tisztességesen adózó webkereskedők részéről jogos igényként, az adóhatóság részéről – a negatív tapasztalatok miatt – szükséges feladatként merül fel az e-kereskedelem fokozott ellenőrzése. Az internet világában sok vállalkozás úgy véli, kibújhat a közteherviselés alól, ha adóköteles tevékenységét a világhálón keresztül bonyolítja. Ezzel pedig nemcsak a büdzsének, de a jogkövető kereskedőknek is kárt okoznak.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo