„Az idén életbe lépett jogszabályváltozások miatt amúgy is szükséges frissítéssel együtt, jelentősen átalakítjuk a kérdőívet. A minősítés folyamata nem fog változni, csak az eddigi mintegy 70 kérdés helyett 25-re szűkítjük a listát, illetve nagyobb hangsúlyt kap az önellenőrzés feladata” – olvasható a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért (Szek.org) közleményében.
A minősítésről itt olvashat bővebben!
A Szek.org szerint legtöbb fennakadást az okozta, hogy nem volt minden jelentkező számára világos, hogy a minősítés mit jelent. A legalapvetőbb probléma, hogy a listát kitöltők nagyon nagy százaléka automatikusan mindent „igen”-re állít, és beküldi a kérdőívet, hogy majd a szakemberek kiszűrik a hibákat, és közlik, hogy kell őket kijavítani.
A minősítési folyamatra vonatkozó szabályok szerepelnek a rendszer ÁSZF-jében, amelyet minden regisztráló e-kereskedőnek el kell fogadnia. Sajnos – bár nem szokatlanul – ezt a kereskedők többnyire úgy teszik meg, hogy nem olvassák el a tartalmát.
A rendszer átalakítása után az e-kereskedő figyelmét hangsúlyozottabban felhívjuk arra, hogy webshopjának minősítésre alkalmas állapotba hozása az ő feladata, ehhez mi tanácsadást nem nyújtunk, csak az eredmény megfelelőségét ellenőrizzük – figyelmeztetett közleményében a szervezet.
A módosítás ezen része azokat nem érinti, akik a minősítést már megszerezték. Akiknél folyamatban van a minősítés, azoknál ezt az átalakítás után, az új szabályoknak megfelelően zárják le. Amennyiben ez nem felel meg számukra, kérhetik a folyamat törlését. A módosítás azon része, amely a jogszabályváltozásokkal kapcsolatos (pl. az elállási jog 8 munkanapról 14 naptári napra módosulása), a már minősített e-kereskedőket is érinti. Az ő esetükben a vonatkozó pontokat hamarosan újra ellenőrzik.