Öt tévhit a webáruházakról

Míg a kiskereskedelmi forgalom inkább stagnál hazánkban, addig az interneten folytatott kereskedelem mindinkább növekszik. Sok kereskedő még mindig nem, vagy rosszul használja ki az internet kínálta lehetőségeket. Szakértőnk rámutat néhány pontra, amelyek a siker gátjai lehetnek!

Egyre többen vásárolnak az interneten keresztül

Egyre kevesebb a vevő – ezzel a problémával találkozik mostanság a kereskedők többsége, és sokan ezért az internetet teszik felelőssé. A legtöbb kereskedő számára világos, hogy az internet szerepe folyamatosan nő a kereskedelemben. Míg a nem internetes kiskereskedelem volumene stagnál, vagy néha csökken, addig az internetes kereskedelem 2012-ben bő 14 százalékot tudott növekedni, és idénre is hasonló növekedést várnak. Ennek ellenére a legtöbb kereskedő nem, vagy nem jól használja ki az internetben rejlő lehetőségeket. Szakértőnk bemutat öt tipikus tévhitet, amelyek a jövőbeli sikerek gátjai lehetnek!

1. Az internetes értékesítés nem nekem való

Az egyik leggyakoribb tévhit, hogy az internetet ki lehet kerülni. Majd más foglalkozzon vele, ha akar, de én maradok a jól bevett módszereknél. Sajnos a tapasztalat ezzel szemben az, hogy az internetes értékesítés hatásai elől nem lehet elbújni, már a kereskedelem legtradícionálisabb szegleteibe is egyre jobban beférkőzik az internet. Ha az Ön területén még úgy véli, hogy nem jelentős a szerepe, ne tévessze meg – inkább előbb, mint utóbb ott is meg fog jelenni. Helyette tekintse ezt lehetőségnek: itt egy piac, ahol Ön még az elsők között lehet, akik kihasználják az internet lehetőségeit – és elsőnek lenni mindig jó dolog.

2. Csak annak jó egy webáruház, aki interneten akar értékesíteni

A magyar népességnek most már túlnyomó többsége rendszeresen internetezik. Ugyanakkor az internet használóknak még viszonylag kis része vásárol az interneten (kb. a harmada), ezzel szemben 90 százalékuk használja az internetet vásárlás előkészítésre!

Mit jelent az a gyakorlatban? Hogy az a vevő, aki nem akar interneten vásárolni, az is kutakodni fog az interneten egy kicsit, rákeres az Ön termékeire, és végül annak a boltjába fog bemenni és megvenni a kívánt terméket, akit megtalált! Ha az Ön boltja és termékei nem találhatóak meg az interneten, akkor a nem interneten vásároló vevők száma is folyamatosan csökkenni fog!

3. Bármit el lehet adni interneten keresztül

Mitől bízik meg bennünk egy vásárló?
Még ha a potenciális vevő rá is talál a weboldalunkra, és elégedett is azzal amit lát, az utolsó pillanatban mégis visszariadhat a vásárlástól, amikor a bankkártya adatait kell megadnia. Hogyan építhetünk bizalmat a vásárlónkban?
Az internetes értékesítés nem csodafegyver, itt sem lehet bármit eladni. Ha az ajánlatunk gyenge (rossz a termék, túl drága, stb.), akkor az internet sem tud csodákat művelni. Továbbá vannak termékek, főleg nagyobb értékkategóriánkban, melyeket nem szívesen vásárolunk az interneten keresztül. Ez ugyanakkor nem jelenti azt, hogy nem is tájékozódunk az interneten ezekkel a termékekkel kapcsolatosan! Az előző pontban leírtak itt is igazak, sőt különösen igazak: a vevőnek meg kell találnia minket ahhoz, hogy nálunk vásároljon, és ennek leghatékonyabb módja ma már az internet!

4. Egy webáruház elindítása drága dolog

Ez pár éve még talán igaz volt, de ma már egy webáruház elindítása hasonlóan egyszerű és olcsó, mint egy új telefon-előfizetés megkötése. Manapság már havi 5 ezer forinttól kezdődően lehet teljes funkcionalitású, profi webáruházakat üzemeltetni – és ezért a havidíjért a teljes informatikai háttér meg van oldva, Önnek nincs más dolga, mint árulni! Természetesen lehet ennél többet is költeni egy webáruházra, lehet hozzá egyedi kinézetet készíteni és akár egyedi funkciókat leprogramoztatni, de ezt már csak akkor érdemes, ha látszik, hogy működik, és kitermeli ennek a költségeit!

5. Egy webáruház magától működik

Sokan esnek abba a tévhitbe, hogy elindítanak egy weboldalt, vagy webáruházat (úgy gondolják, hogy ezzel a dolog „le van tudva”), és utána várják tőle a csodát. Sajnos az internetes értékesítés sem működik munka nélkül, itt is meg kell dolgozni a sikerért – csak épp jobbak az esélyeink, mint egy nem internetes boltnál.  Egy internetes bolt olyan, mint egy eldugott pincehelyiségben lévő bolt. Tenni kell azért, hogy a vevők megtaláljanak és végül nálunk vásároljanak  - ezt pedig marketinggel tudjuk elérni!

Zajdó Csaba A szerző a webáruházak  készítésével foglalkozó ShopRenter.hu Kft.  ügyvezetője. ShopRenter.hu Kft.

 

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo