Csalómágnesként működnek a webáruházak

Egyre népszerűbb az online kereskedelem, és szakértők szerint az elkövetkezendő években további növekedés várható. Mégis a kis- és középvállalkozások csupán egyhatoda rendelkezik jelenleg webshoppal.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A vállalkozások online kereskedelmének útjában elsősorban az anyagiak állnak; keveseknek van elegendő forrása egy profi webáruház elkészítéséhez - áll a webaruhazkeszites-web.hu legfrissebb kutatásában. A csalók pedig ezt ki is használják. Egyre gyakoribbak az ingyenes webáruház- vagy weblapkészítést hirdető cégek, azonban az ügyfelek számára sokszor csak utólag derül ki, hogy az ingyenes néha nagyon is drága -- jelentette ki Munteanu Norbert, a webáruház készítéssel foglalkozó társaság ügyvezető igazgatója.

A kkv-k a csalók elsődleges célpontjai - Kép: SXC

Friss kutatási eredmények szerint még mindig a kis- és középvállalkozások mindössze egyhatodának van webáruháza, pedig az internetes kereskedelem egyre népszerűbb. Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkárának elmondása szerint a piac bővülésével a webáruházak száma is jelentősen megnövekedhet.

Ma a cégeknek már szinte lehetetlen fennmaradniuk internetes jelenlét nélkül; legalább egy működő weblapra szükségük van. Sokan dőlnek be az ingyenes weboldalkészítést kínáló hirdetéseknek, amelyek egy része sajnos csalók tevékenységét takarja. Sokan arról panaszkodnak, hogy a vállalkozó ugyan valóban elkészítette a honlapot, de az nem felelt meg az elvárásaiknak, és nem is tudták módosíttatni, mert az illető nem volt elérhető; vagy pedig a honlap megfelelt, de nem kaptak elérhetőséget a szerkesztéséhez, a készítő viszont nem töltött fel rendszeresen új tartalmat.

Szintén gyakori eset, hogy a webfejlesztő a honlapot valóban ingyen készíti el, de a karbantartásáért vagyonokat kér. Az is előfordul, hogy az üzemeltetési díj nem magas, viszont semmilyen segítséget nem kap az ügyfél az oldal szerkesztéséhez, ugyanis a webmester telefonon nem elérhető, e-mailekre pedig nem válaszol. Ha pedig valóban minden ingyen van, a fejlesztő általában teletűzdeli reklámokkal a weboldalt.

Az olcsó webáruházak általában kevesebb funkcióval rendelkeznek, például korlátozott a tárhely, a termékkategóriák vagy a feltölthető termékek száma. Más esetben pedig mindössze egy ingyenes sablont töltenek fel az adatokkal, és ötször annyit kérnek érte, mint az elfogadható lenne. Bár egyre több vállalkozót csapnak be az ügyfeleket megtévesztő webmesterek, mégis töretlen az érdeklődés az 5-10 ezer forintért vagy akár ingyen hozzáférhető webshopok iránt: a statisztikák szerint havonta ezerháromszázan írják be a legnépszerűbb keresőbe a „webáruház ingyen” kifejezést.

Miért nem lett mindenki multimilliomos?
A válságban egyetlen kiskereskedelmi csatorna van, amely töretlenül növekszik, mégpedig az online kereskedelem – hangzott el a Piac&Profit által szervezett KKV-AKADÉMIÁN. A magyar kkv-k akár üzleti ügyfeleiknek, akár a fogyasztóknak értékesítenének, nem tehetik meg, hogy ne legyenek jelen az online értékesítés világában.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo