Böngésszen online, vegye át személyesen! – Az apróhirdetési oldalakon lehetőség nyílik arra, hogy lakóhelyünk szerint keressünk rá a termékekre. Érdemes kiválasztani a legközelebbi eladókat, mert így csak a „szomszédba” kell átugranunk, hogy szemrevételezzük a kiválasztott tárgyat. Fontos tanács, hogy találkozzunk személyesen az eladóval, mert így meggyőződhetünk arról, hogy a termék nem sérült, szépséghibás, vagy hiányos. A vásárlásnak ez a leggyorsabb, legkényelmesebb és egyben legbiztonságosabb módja – javasolja Dobra Péter, az Apród.hu apróhirdetési üzletág igazgatója.
Ne utaljon előre! – Bizonyos eladók rosszhiszeműek, és arra biztatják a vásárlókat, hogy utalják át a vételárat, cserébe azonban semmit sem küldenek. Ne utaljunk előre! Ha mégis elutaltuk az összeget, a megvásárolt terméket azonban nem kaptuk meg és az eladóval sem sikerül rendezni az ügyet, jelezzük ezt az ügyfélszolgálaton, valamint az illetékes rendőrkapitányságon.
Jelentse, ami gyanús! – Bár az ügyfélszolgálat hivatalból átnéz minden hirdetést, ami megjelenik az oldalon, felügyelni csak a formai szabályok betartását tudják, az apróhirdetés valóságtartalmának ellenőrzésére nincs lehetőség. Az oldal felhasználói a „Jelentés” ikonra kattintva jelezhetik az ügyfélszolgálatnak, ha valamelyik hirdetést gyanúsnak találják. Érdemes megindokolni, hogy miért feltételezünk visszaélést. Fontos, hogy minden esetben az ügyfélszolgálatot tájékoztassuk, ne a portál közösségi oldalán „panaszkodjunk”, mert ha az illető mégsem csaló, akkor egy ártatlan embert rágalmazunk meg. Ha azonban beigazolódik a gyanúnk, és eljárás indul ellene, egy ilyen poszt hátráltathatja a hatóságok munkáját. (Ügyelni kell hol vásárolunk, mert túl sok a csaló webshop!)
Ne adjon pénzt az információkért! – Alapvető szabály, hogy a munkaszervezőknek tilos regisztrációs díjat kérni az álláskeresőktől. Azaz, ha internetes álláshirdetésre jelentkezünk, és a feladó közli, hogy további információt csak pénzért oszthat meg, azonnal jelezzük ezt az ügyfélszolgálatnak.