Magyar webshopok: irány a külföldi piac!

Nem szabad alábecsülni a nemzetközi értékesítésben rejlő lehetőségek mértékét. 2014 első félévében 21 százalékkal növekedett a Magyarországra érkező PayPal fizetések volumene az elmúlt év azonos időszakához képest.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Magyarországon túl, globálisan szemlélve az adatok továbbra is az online export jelentős bővülését mutatják, amellett, hogy néhány gazdaság esetében a hagyományos export tevékenység volumenének enyhe csökkenése tapasztalható. Hasonló trend látszik például az Európai Unió országaiban, ahol a szállítási költségek relatíve alacsonyak, illetve az országok között nem áll fent vámkötelesség. A magyarországi kereskedők 13 százaléka értékesíti online is termékeit, közülük pedig 33 százalék fogadott megrendeléseket 2012-ben az EU más országaiból. (Az online kereskedelem hazai piaca is bőven növekedhet még.)

Damien Perillat, a PayPal közép-európai piacokért felelős ügyvezetője szerint nem szabad alábecsülni a nemzetközi értékesítésben rejlő lehetőségek mértékét: A magyar online kereskedők megrendelései a PayPal információi alapján legfőképpen Európán belülről érkeznek. A nemzetközi tranzakciók 17%-a az Egyesült Királyságból, 11%- a Németországból érkezik, de Észak-Amerika is jelentős felvevője a magyar kereskedők termékeinek – az átutalások 34%-a érkezik a tengeren túlról. Érdekesség, hogy a magyar online export tekintetében jelentős növekedést produkáló országok szinte változatlanok az elmúlt években. A legkeresettebb kategóriák között a számítógépes játékok, az autóalkatrészek, a szórakoztató-elektronikai készülékek, a divatcikkek, az utazási szolgáltatások és a szoftverek is megjelentek.

Öt tipp, amivel tovább növelheti vásárlói számát!

Sikerfaktorok a magyar kereskedők számára

A magyar online kereskedők sikeréhez jelentősen hozzájárult, hogy számos egyedi, kézműves termék készül az országban, valamint nemzetközi összehasonlításban versenyképesek az árak. A legtöbb nyugati piacokról érkező vásárló azért vásárol külföldről, mert olcsóbb (80%), illetve mert nagyobb a választék azokból a termékekből, amik náluk nem elérhetőek (79%).

A kutatás ugyanakkor rámutat, hogy háromból csak egy nyugat-európai vásárlóban tudatosul, hogy nem saját hazájában található webshopból rendelt. Ez többek között annak is köszönhető, hogy a regionális, köztük a magyar webshopok közül is sokan futtatnak felületeket angol és német nyelven, nemzetközi domain alatt olyan szolgáltatásokkal támogatva, mint a helyi nyelven történő kapcsolattartás, mobiloptimalizált fizetési lehetőség és nemzetközi csomagkövetés.

A technika csodája: tudjuk, mire vágyik a vevő
A klasszikus kereskedelem egyik nagyon fontos eszköze a „follow up”, vagyis az utánkövetés. A probléma, hogy a látogatók jelenetős része első látogatáskor nem vásárol, csak nézelődik, nem más az internetes világban sem. Azonban már meg tudjuk célozni a korábbi látogatóinkat remarketing hirdetéssel.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo