A legnagyobbak tippjei a sikeres webáruházhoz

Már az online kereskedelemben sem jön be minden, sokan már hosszú évek óta csiszolgatják a tökéletes értékesítési technikákat. A nagyokat már nem könnyű utolérni, ha valaki csak most indulna, de tanulni tőlük bőven lehet. A Piac & Profit konferenciáján három hazai e-kereskedelmi nagyágyú osztotta meg tapasztalatait.

Gyorsabban, olcsóbban

„Teljesen mindegy, hogy mit és mennyiért értékesítesz, a legfontosabb tényező a szállítás sebessége” – mondta Bognár Ákos, a JátékNet.hu társalapítója a Piac & Profit Webáruházi trendek 2017 konferenciájának kerekasztal-beszélgetésén.  „Az alap, hogy a megígért szállítási időpontot megtartsuk, de bármilyen marketing eszköznél jobb, ha rövid határidőt vállalunk és azt be is tartjuk” – csatlakozott Kovács Péter, a Libri-Bookline vezérigazgatója, aki szerint hiába a legjobb marketingkampány, ha ezt nem tudjuk biztosítani, kidobott pénz. Az Amazon képes volt 13 perccel a megrendelés után leszállítani egy csomagot. Ehhez kéne felzárkózni...

Kép:Fotolia

 

A Brands.hu esete annyiban más, hogy külföldi nagykereskedőktől érkeznek be a megrendelt termékek. Gerhát-Molnár Irina, a cég ügyvezetője úgy látja, ha nagyon jó árat tudnak ajánlani, akkor a vásárlók hajlandók kivárni a kicsit hosszabb szállítási időt is. A cég tavaly döntött úgy, hogy saját kezébe veszi a logisztikát, nem külső szolgáltatóval szerződik. Tapasztalataik szerint ez sokkal átláthatóbbá és hatékonyabbá tette a működésüket – véleménye szerint ez a termék (esetükben divatcikkek) jellegén is múlik, hiszen itt a termékek sokfélesége (színek, méretek) miatt komoly csúszásokat okozott, ha olyan partner kezelte a csomagok összekészítését, aki nem ismerte a termékeket.

Nem csak a gyorsaság, de az ár is számít. Legyen gyors, de azért legyen olcsó – leginkább ingyenes – is, ez a vásárlók elvárása – tette hozzá Kovács Péter, aki szerint ezt mi sem bizonyítja jobban, mint, hogy a Libri-Bookline kínál gyorsabb, feláras szállítási opciót, ezt azonban vásárlóiknak csak töredéke veszi igénybe.

Nem akarnak kutatni a vevők

A webáruház kialakításánál fontos az egyszerűség, hogy a vevő minél könnyebben megtalálja, amit keres. Manapság pedig már az is fontos, hogy a vevő már érkezéskor, a neki megjelenő főoldalon azt lássa, amiért jött. „Hiába van a nyakunkon maradt raktárkészlet, felesleges ezt tolni olyanok elé, akiket nem érdekel majd” – hangsúlyozta Bognár Ákos.

A legfontosabb a személyre szabás a meglévő adatok alapján, illetve a keresők innovatív és kiváló használata hangsúlyozta. Olyan keresőt kell biztosítanunk, amivel azonnal megtalálja a látogató, amit keres. Ha nem így van, az Aliexpressz is csak pár kattintásra van…

A 10 legfontosabb trend, amit követni kell a sikeres webáruházhoz
Ha valódi sikert akarunk elérni, muszáj a trendeknek megfelelően folyamatosan fejleszteni. Hogy mik a legfontosabb trendek Zajdó Csaba, a Webshop-experts ügyvezető igazgatója szerint ahhoz, hogy esélyünk legyen a sikerre, arról itt olvashat részletesen.
Kovács Péter a megjelenés tekintetében azt is hangsúlyozta, milyen fontos az egységes és a márka arculatát tükröző megjelenés. Esetükben fontos, hogy a vásárló online és offline környezetben is felismerje, ugyanott jár. Véleménye szerint egy nyitóoldalon, a kirakatban van helye a figyelemfelkeltő hirdetéseknek is, annak, amit a cég akar promotálni, de utána a keresőé a főszerep.

A UX és a UI lesz a főszereplő – mondta a Brands.hu képviselője. Ezeken a területeken kell jót produkálnunk, hogy sikeresek legyünk. Nem csak használhatónak kell lennie az áruháznak, de élvezhetőnek is! A vásárlási élmény nagyon fontos a neten is, tehát nem csak könnyen kezelhetőnek, de látványosnak is kell lennie a webáruháznak. A trend, hogy a termékeket olyan környezetben akarják a vevők online is megvenni, mint ahogy offline tennék – vagyis ha drága, elegáns termékeket kínálunk, ennek megfelelő környezetet kell a neten is kialakítani.

Fizetnek, de nem akárhogy

A minél többféle fizetési mód néhány évvel ezelőtt még fontos versenyelőny volt, ma már alapvető, hogy minden lehetséges opciónak elérhetőnek kell lennie, különben már ki is estél a versenyből – véli a JátékNet alapítója. Ugyanakkor a kereskedőnek érdeke, hogy a kártyás fizetés felé terelje a netes vásárlókat. Ez javítja a likviditást, illetve egy kifizetett terméknél az átvétel valószínűsége is sokkal nagyobb, mint utánvét esetén. Tehát szükség van a különböző fizetési módokra, és támogatni érdemes azt is, hogy a bankkártyás fizetést válasszák – tette hozzá a Libri-Bookline vezetője.

Kép:FreeDigitalPhotos.net

A Brands.hu tavaly éppen erre külön kampányt is indított, plusz ajándékot adtak a bankkártyával vásárlóknak. Idén év elején pedig azt hirdették meg, hogy bankkártyás fizetés esetén ingyen szállítás jár. Az eredmény: 290 forintos tételért is kiadták az emberek a bankkártya adataikat. Vagyis ha tudjuk, hogy mivel lehet motiválni a vásárlóinkat, el lehet billenteni a súlyt a kártyás vásárlások felé.

Bognár Ákos is egyetért abban, hogy az emberek nem félnek megadni a bankkártya adataikat, ha látják, hogy miért teszik. Vagyis a kártyás vásárlás arányának növelése nem annyira technikai vagy biztonsági, sokkal inkább bizalmi és ösztönzési kérdés.

Tanulni, tanulni, tanulni

Mindhárom szereplő egyetértett abban, hogy a sikeres webes értékesítés elképzelhetetlen állandó fejlesztés nélkül. Egy webáruház soha nincs kész, folyamatos innovációra van szükség. „A Bookline most 80 százalékos, jövőre is az lesz, és a következő évben is” – fogalmazott Kovács Péter.

A biztos webes alap már az alap elvárás ahhoz, hogy bármi esélyünk legyen megmaradni a piacon. A valódi sikerhez viszont ennél sokkal több kell: ki kell találni, hogy mitől leszünk egyediek, mi lesz az a plusz, amit adni tudunk a piacot uralókhoz képest. Ez az egyetlen módja, hogy láthatóvá tudjunk válni a bejáratott, akár évtizedes tapasztalattal rendelkező nagyobb szereplők mellett. Arra is érdemes felkészülni, hogy a siker nem jön egyik napról a másikra. Bognár Ákos szerint legalább három évre kell készülni, amíg csak tolni kell a szekeret, ez után válik csak láthatóvá, hogy tényleg sikeresek leszünk-e, jó-e a koncepció.

Véleményvezér

Magyar Péter szerint már nincs is rezsicsökkentés Magyarországon

Magyar Péter szerint már nincs is rezsicsökkentés Magyarországon 

Magyar Péter és a kormánytagok most Európa színe-java előtt vívnak egymással.
Fotóalbumot készített Hadházy Ákos a magyar kórházi kosztokról, ezt látni kell

Fotóalbumot készített Hadházy Ákos a magyar kórházi kosztokról, ezt látni kell 

Nem finom, de legalább nem is gusztusos.
Véget ért az amerikai dokkmunkások sztrájkja, hatalmas sikert értek el

Véget ért az amerikai dokkmunkások sztrájkja, hatalmas sikert értek el 

A logisztikai költségek tovább nőnek.
Úgy vernek minket a lengyelek, mint szódás a lovát

Úgy vernek minket a lengyelek, mint szódás a lovát 

A folyamatos kormányzati sikerpropaganda mellett csak a számok ne lennének.
Vádat emeltek a new yorki polgármester ellen

Vádat emeltek a new yorki polgármester ellen 

Ingyen utazásokat és hotelszámlákat vizsgálnak.
Az izraeli titkosszolgálat professzionálisan működik Iránban, mind a 180 ballisztikus rakétát leszedték

Az izraeli titkosszolgálat professzionálisan működik Iránban, mind a 180 ballisztikus rakétát leszedték 

Az izraeli miniszterelnök megígérte az irániaknak, hogy hamarosan megszabadítják elnyomóitoktól.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo