Tiltott, tűrt, támogatott: itt vannak az új Facebook-szabályok

Eltávolítás, csökkentés és informálás – ezekkel a lépésekkel igyekszik kezelni a Facebook a platformjain a problémás tartalmakat. Ez érinti többek között a feedeket, a csoportokat és az Instagramot is – figyelmeztet Lévai Richárd Facebook-marketingszakértő.

„Esküszöm nem akartam tippeket adni. Félig viccesen, félig kínomban írtam korábban, hogy a Facebook visszatért a szocializmus kultúrpolitikának besorolásához a tiltott, tűrt, támogatott felosztáshoz. Erre megjelent egy hivatalos bejegyzés, ahol gyakorlatilag tényleg ezt írják le” – mentegetőzik Lévai Richárd közösségi marketingszakértő legfrissebb blogbejegyzésében.

Kép: Guardian

Komolyra fordítva szót, a Facebook több kategóriába sorolja a tartalmait minden platformján.

Támogatott

Amikor a tartalommal minden rendben van (ez a helyzet az esetek túlnyomó többségében), ezekkel nincs is elvileg további teendő. Ezeket lehet szabadon megosztani, hirdetni, bekerülnek a keresőbe, a felfedezést támogató felületekre.

Agymosás Facebook hirdetéssel?
Hogyan ültess el egy gondolatot egy ismerősöd fejében? És nem egy multicégről van szó, hanem a házastársakról, barátokról, vagy ismerősökről. Hol van a határ egy kreatív Facebook-hirdetés és illegális befolyásolás között?
Tűrt

A következő kategória az, ami a szabályok határán mozog. Lehet, hogy nincs vele alapvetően gond, de például szexuális töltete van. Az ilyen tartalmak maradhatnak a platformon, de lejjebb jelennek meg a feedben, nem lehet őket hirdetni, vagy éppen nem jelennek meg a felfedezést támogató megoldásokban, például Instagramon, a Discovery oldalon vagy a követett hashtag oldalakon.

Tiltott

A következő kategória pedig az, ami már a szabályoknak semmiképpen nem felel meg. Kattintásvadász, egyértelműen szexuális tartalom, felzaklató tartalom stb. Ezeket törli a rendszer, amint értesül róla.

Ez az alap, nézzük meg a fontosabb változásokat, mit jelent ez a különböző felületeken!

Facebook

  • Új felülettel egészül ki a Közösségi irányelvek oldal, ahol lehet követni a változásokat.
  • A hírfolyam-algoritmusban megjelenik a Click Gap szignál. Ezzel azokat a weboldalakat igyekeznek kiszűrni, amik aránytalanul sok kimenő kattintást produkálnak a bejövő linkekhez képest, mert a Facebook szerint ez a rossz minőségű tartalom jele.
  • Csökkentik az elérést azoknak a tartalmaknak, amik nem saját tartalmak. Ha például valaki csak úgy megoszt egy tartalmat, amit már sokan mások is megosztottak, de nem tesz hozzá semmi saját értéket, az kevesebb elérést kap.
  • Újabb büntetéseket fognak bevezetni azoknak a tartalomgyártóknak, akik rendszeresen megsértik a szabályokat.
  • A linkeknél megjelenő információs gomb (webhely névjegye) több részletet fog elárulni a weboldalról. Kiegészül angol és spanyol nyelven egy bizalmi indikátorral is.
  • Több információ kerül az Oldalminőség fülre a Facebook-oldalaknál.
Új irányba megy a Facebook és ez a marketingre is hatással lesz
Kihívások elé állítja a marketingeseket a Facebook új stratégiája, amit a felhasználói szokások változását követve alakítanak ki. A 2018 negyedik negyedéves tőzsdei jelentése kapcsán tartott tájékoztatóján a Facebook elárulta, milyen irányba változnak a nagy platformjai.
Facebook-csoportok
  • Frissítik a csoportok végrehajtási szabályait, ami azt jelenti, hogy a csoportadminok tevékenységére jobban oda fognak figyelni. Például megvizsgálják, hogy milyen tartalmakat engedélyeznek az adminok és a moderátorok. Ez kifejezetten erős jel lesz a csoportok működésével kapcsolatban.
  • Bevezetik a Csoportminőség funkciót, ahol át lehet tekinteni, melyik tartalmak felelnek meg a szabályoknak, és mik nem. Ez az adminok számára segítség, hogy lássák, hogyan értékeli a Facebook a csoportjukat.
  • Csökkentik azoknak a csoportoknak az organikus elérését a hírfolyamban, amik rendszeresen osztanak meg fals információkat.
  • Az embereknek lehetőségük lesz letörölni a posztjaikat és a hozzászólásaikat, amikor elhagyják a csoportot.
Instagram
  • Csökkentik a helytelen tartalmak terjedését. Például a szexuális töltetű vagy provokatív célú tartalmak, amik nem sértik közvetlenül a szabályokat, de a határon mozognak, megjelennek a feedben a követőknek, de nem lesznek megtalálhatók a Discovery felületen sem a hashtagek között.
Messenger
  • Az ellenőrzött oldal jelvény (kék pipa) meg fog jelenni Messengeren is, hogy lássuk, kik a hiteles beszélgetőpartnerek.
  • Üzenetbeállítások opciót kapunk, amivel szabályozhatjuk, hogy az „ismeretlen ismerősök” hogyan érhetnek el bennünket.
  • Fejlődik a blokklista, hogy könnyebb legyen tiltani a nemkívánatos tartalmakat.
  • Jelezni fogják, ha valaki továbbította nekünk az üzenetet, nem pedig maga írta.
  • Itt is megjelenik a webhely névjegy gomb a linkeknél.
A témában érdeklődik? Gyakorlatban alkalmazható tudást keres?

Lévai Richárd 4 konkrét kampányon keresztül mutatja meg, hogy hogyan lehet a Facebookon hatékonyan hirdetni kkv-ként.A Facebook Marketing minikurzus az első 500 beiratkozónak ingyenesen elérhető! Ha még több tudásra vágyik, a Piac & Profit Online Akadémián megtalálja Magyarország legnagyobb, kkv-k számára készült online képzési portfólióját.

Miért választják a cégvezetők online képzéseinket? Mert elismert szakemberek hot topic képzéseit érik el, nincs utazás, terembérlés vagy elmaradt óra, és igény szerint, bárhol bármikor tanulhatnak.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo