Agymosás Facebook hirdetéssel?

2019. február 11. hétfő - 16:03 / piacesprofit.hu
  •    

Hogyan ültess el egy gondolatot egy ismerősöd fejében? És nem egy multicégről van szó, hanem a házastársakról, barátokról, vagy ismerősökről. Hol van a határ egy kreatív Facebook-hirdetés és illegális befolyásolás között?

Képzeld el, hogy a pároddal folyamatosan vitáztok egy témán. Például vegyetek-e kutyát a gyereknek? Jó-e ha elkezd valamelyikőtök motorozni? Szabad-e húst enni?

Mire szeretnéd rávenni a párod?

Ilyenkor az ember elolvas egy csomó cikket, amikből ráadásul egyre több jön szembe a neten (pl. Facebookon). De mi lenne, ha valamelyikőtök el tudná érni, hogy az ő céljait támogató cikkekből többet lásson a párja?

Ha például Te szeretnéd meggyőzni a párod, hogy szokjatok le a húsevésről, és el tudnád érni, hogy Ő egyre több olyan cikkel találkozzon, amik arról szólnak, mennyire jó ha leszokik valaki a húsevésről?

Nos, erre kínál megoldást a Spinner. Egy olyan cég, amelyik 11 különböző témakörbe összegyűjtött tartalmak célbajuttatását adja szolgáltatásként. Vagyis ha például valaki szeretné leszoktatni a párját a húsevésről, előfizet a Spinner szolgáltatására, kiválasztja a „Stop eating meat!” csomagot 29 dollárért, és megadja a párját, mint célszemélyt.

Kép: Guardian

Kép: Guardian

Meg tudod rendelni, milyen témakörbe tartozó cikkekkel találkozzon gyakran a “célszemély”.

A párod, (a célszemély) a következő 3 hónapban 180 valódi, témába vágó cikkel fog találkozni. Nem kell, hogy elolvassa őket, hiszen akár a címsorok és az összefoglalók is döntően befolyásolhatják az embereket.

Nagyon érdekes a koncepció, ráadásul technikailag sem olyan bonyolult – elemezte a hírt Lévai Richárd Facebook-marketing szakértő blogján.

Mindössze azt kell elérni, hogy a célszemély rákattintson egy linkre a folyamat kezdetén. Ekkor ő rákerül egy megadott remarketing listára, és onnantól nem lesz megállás, különböző cikkeket fog látni különböző forrásból. Ráadásul a remarketing listára jogszerűen is rá tud kerülni a célszemély, nem kell, hogy egyedi, személyreszóló remarketing lista legyen, hiszen több száz, vagy több ezer ember is érdeklődhet a szolgáltatás iránt, így a szabályoknak is megfelel első látásra. Más kérdés, hogy a cég jelentést is ígér az együttműködés végén a megbízónak, hogy az általa választott célszemély mennyi tartalmat látott. Azt nem tudni, ezt hogy lehet szabályosan megoldani.

Tulajdonképpen mindenki ki tud építeni egy „mini Cambridge Analytica” megoldást a szeretteire célozva.

A témában érdeklődik? Gyakorlatban alkalmazható tudást keres?
Lévai Richárd 4 konkrét kampányon keresztül mutatja meg, hogy hogyan lehet a Facebookon hatékonyan hirdetni kkv-ként. A Facebook Marketing minikurzus az első 500 beiratkozónak ingyenesen elérhető! Ha még több tudásra vágyik, a Piac & Profit Online Akadémián megtalálja Magyarország legnagyobb, kkv-k számára készült online képzési portfólióját. Miért választják a cégvezetők online képzéseinket? Mert elismert szakemberek hot topic képzéseit érik el, nincs utazás, terembérlés vagy elmaradt óra, és igény szerint, bárhol bármikor tanulhatnak. Megnézem az elérhető képzéseket.

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor