Így támogasd meg a rendezvéyned a közösségi oldalakon

A tavaszi időszak izgalmas rendezvényszervezői szemmel. Egyrészt azért, mert konferenciák, tréningek, workshopok sokasága zajlik minden nap, ezeket megtölteni és lemenedzselni nem mindig egyszerű. Másrészről ilyenkor sokan már a nyári és az őszi szezon eseményein dolgoznak. Éppen ezért Lévai Richárd közösségi marketing szakértő segítségével foglalkozzunk most egy kicsit azzal, milyen közösségi megoldások, hogyan segíthetik az eseményszervezést.

Mi a legnagyobb probléma a hazai felsőoktatásban?
És a gazdaságban? Mennyit ér egy magyar egyetemi diploma?
Online Klasszis Klub élőben Ádám Zoltánnal, a Corvinusról elbocsátott egyetemi oktatóval

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a szakértőtől!

2024. október 9. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Akár tréninget, akár kiállítást, akár konferenciát tartunk, attól függően, hogy ki a célcsoportunk, nem mindegy, melyik felületen indulunk, akár már jóval azelőtt, hogy bejelentenénk az eseményt. Hiszen érdeklődési körtől, kortól, régiótól is függ többek között, hogy Facebookon, Instagramon, chatboton vagy akár hírlevél lesz a fő kommunikációs felület – írta Lévai Richárd legfrissebb blogbejegyzésében.

Érdemes például chatbot feliratkozókat gyűjteni a célcsoport köréből, egy nyereményjátékkal kiegészítve. De akár célzott hírlevél adatbázist is lehet építeni, vagy egy Facebook esemény is hasznos lehet.

Ami az egyik legfontosabb egy rendezvénymarketing során: ne akkor kezdjük el a marketinget, amikor publikáltuk a rendezvényt. Használjuk a különböző csatornákat már jóval a rendezvény előtt arra, hogy összegyűjtsük azokat, akik majd nagy valószínűséggel résztvevők lesznek. Ennek előnye sokszor, hogy a szezonon kívül szerezzük meg a célcsoport elérhetőségét kisebb költségen. Vagyis költsünk kevesebbet a szezonban, amikor nagy a verseny, hiszen ilyenkor már a saját, “ingyenes” felületeken tudjuk elérni a célcsoportunkat.

A Piac & Profit konferenciája

Vagyis az előkészítési szakaszban gyűjtsünk a rendezvény kapcsán:

  • hírlevél feliratkozót (igen, még működik) Facebook vagy Instagram hirdetésben
  • chatbot feliratkozót
  • Instagram követőt
  • Facebook követőt
  • YouTube feliratkozót
Vagy akár követőt LinkedIn-en, TikTokon vagy más felületen, ahol a célcsoportod ott van. Fontos: ne csak feliratkozót vagy adatbázist gyűjtsünk, hanem kommunikáljunk nekik rendszeresen. Például tartsunk a témában Live-okat Facebookon, Instagramon vagy éppen YouTube-on. Az általános szabály: minél korábban kezdünk el kommunikálni, minél több értéket adunk az előkészítés alatt és minél jobban használjuk azokat a felületeket, amiket a célcsoportunk, annál könnyebb lesz megtölteni a rendezvényt.
Gyakorlatban alkalmazható tudást keres?
Lévai Richárd 4 konkrét kampányon keresztül mutatja meg, hogy hogyan lehet a Facebookon hatékonyan hirdetni kkv-ként.A Facebook Marketing minikurzus az első 500 beiratkozónak ingyenesen elérhető! Ha még több tudásra vágyik, a Piac & Profit Online Akadémián megtalálja Magyarország legnagyobb, kkv-k számára készült online képzési portfólióját.
Miért választják a cégvezetők online képzéseinket? Mert elismert szakemberek hot topic képzéseit érik el, nincs utazás, terembérlés vagy elmaradt óra, és igény szerint, bárhol bármikor tanulhatnak.
A rendezvény alatt

Sokaknak a rendezvénnyel kapcsolatos marketing véget ér abban a pillanatban, hogy megtelt. Pedig ha szeretnénk hasonló rendezvényt később is, vagy a rendezvény célja az, hogy ott értékesítsünk, vagy az, hogy az ott megtanult dolgokat használják jobban az emberek, érdemes ott helyben is folytatni a munkát.

Ebben segíthet például egy chatbot, ahol ott helyben szavazni tudnak a résztvevők, vagy egy kiterjesztett valóság megoldás, ami nagyobb élményt ad a résztvevőknek, esetleg jobban átadja, elmélyíti a rendezvény célját. Ha pedig olyan eseményen veszünk részt (pl. egy vásár), ahol mások is versenyeznek a figyelmünkért, hasznos lehet egy olyan Facebook, esetleg Instagram hirdetés, ami azokra céloz lokális alapon, aki ott van a helyszínen.

Ha pedig tényleges cél más hasonló rendezvények megtöltése, akkor érdemes a rendezvényt (esetleg egy részét) élőben közvetíteni, illetve több videót felrakni a különböző közösségi felületekre.

A rendezvény után

Szeretnénk később hasonló rendezvényt? Vagy eladni valami mást a résztvevőknek? Ebben is tudnak segíteni a közösségi megoldások.

Tartsuk a kapcsolatot tovább a résztvevőkkel chatboton, tereljük őket be egy zárt csoportba, használjuk az adataikat (természetesen a szabályoknak megfelelően) arra, hogy újra elérjük őket, vagy a hozzájuk hasonló embereket, akik ugyan nem voltak ott, de jó lenne megszerezni az elérhetőségüket. Vagyis használjunk remarketinget, hasonló célközönséget akár a rendezvényen készült videók felhasználásával.

Akármilyen rendezvényről van is szó, át meg át tudjuk szőni közösségi marketing megoldásokkal, ráadásul mindezt nem csak öncélúan tudjuk megtenni, hanem valódi üzleti eredményt is kihozhatunk belőle.

A Facebook rászorítja a cégeket a hatékonyságra
Ősztől nem lehet mást választani, mint azt, hogy kampány szinten állítjuk be a költségkeretet, hirdetéssorozat szinten csak korlátokat lesz lehetőségünk meghatározni – hívta fel a figyelmet lévai Richárd, közösségi marketing szakértő.

Véleményvezér

Vádat emeltek a new yorki polgármester ellen

Vádat emeltek a new yorki polgármester ellen 

Ingyen utazásokat és hotelszámlákat vizsgálnak.
Az izraeli titkosszolgálat professzionálisan működik Iránban, mind a 180 ballisztikus rakétát leszedték

Az izraeli titkosszolgálat professzionálisan működik Iránban, mind a 180 ballisztikus rakétát leszedték 

Az izraeli miniszterelnök megígérte az irániaknak, hogy hamarosan megszabadítják elnyomóitoktól.
Az Orbán-család egy újabb „sasfészkét” fedezte fel Hadházy Ákos

Az Orbán-család egy újabb „sasfészkét” fedezte fel Hadházy Ákos 

Reméljük nem Bese Gergő szenteli fel, mint a Karmelitát.
Orbán Viktor szerint Orbán Balázs hibázott

Orbán Viktor szerint Orbán Balázs hibázott 

Orbán Balázs méretes ostobaságot mondott, de nem csak egyet.
1660 forint/gombóc fagylaltáron dorbézoltak közpénzből egészségügyi dolgozók

1660 forint/gombóc fagylaltáron dorbézoltak közpénzből egészségügyi dolgozók 

Nincs jobb egy finom fagyinál horroráron közpénzből.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo