A Facebook rászorítja a cégeket a hatékonyságra

Ősztől nem lehet mást választani, mint azt, hogy kampány szinten állítjuk be a költségkeretet, hirdetéssorozat szinten csak korlátokat lesz lehetőségünk meghatározni – hívta fel a figyelmet lévai Richárd, közösségi marketing szakértő.

Nagyjából egy éve vezette be a Facebook azt a lehetőséget, hogy a költségkeretet ne hirdetés-sorozatonként, hanem kampányszinten kezeljük. Ezzel a jobban teljesítő hirdetés-sorozatok automatikusan nagyobb büdzsét kapnak, így a költségünk hatékonyabban oszlik el, ahogy ez a következő ábrán látszik:

Eddig a Kampány szintű költségkeret optimalizálás (Campaign budget optimization) választható volt, 2019 szeptemberétől kötelező lesz.

Vagyis ősztől nem tudunk mást választani, mint azt, hogy kampány szinten állítjuk be a költségkeretet, hirdetéssorozat szinten csak korlátokat lesz lehetőségünk meghatározni – hívta fel a figyelmet Lévai Richárd, közösségi marketing specialista legfrissebb blogbejegyzésében.

A témában érdeklődik? Gyakorlatban alkalmazható tudást keres?

Lévai Richárd 4 konkrét kampányon keresztül mutatja meg, hogy hogyan lehet a Facebookon hatékonyan hirdetni kkv-ként. A Facebook Marketing minikurzus az első 500 beiratkozónak ingyenesen elérhető! Ha még több tudásra vágyik, a Piac & Profit Online Akadémián megtalálja Magyarország legnagyobb, kkv-k számára készült online képzési portfólióját.

Miért választják a cégvezetők online képzéseinket? Mert elismert szakemberek hot topic képzéseit érik el, nincs utazás, terembérlés vagy elmaradt óra, és igény szerint, bárhol bármikor tanulhatnak.
Megadhatjuk például azt, hogy mennyit szeretnénk minimum elkölteni az adott hirdetéssorozatban, amit a Facebook megpróbál teljesíteni, és mennyi lehet a maximum, amit viszont nem fog túllépni a rendszer.

Mire készüljenek a hirdetők szeptembertől?

A kampánystruktúra amit eddig használtunk nagyon sokféle lehetett.

A/B teszt, ahol kreatívot, célközönséget vagy pl. elhelyezést teszteltünk.

Ebben az esetben a kampányszintű költségkeret optimalizálás esetén ott a veszély, hogy valamelyik hirdetéssorozat túlnyeri magát, míg a többi nem kap elég megjelenést. Ilyen célra inkább az A/B teszteket érdemes használni.

A vásárlás különböző szintjén található ügyfelek megszólítása eltérő üzenettel (ugyanazzal a kampánycéllal)

Ez tipikusan az az eset, amikor pl. egy kampányban szeretnénk elérni érdeklődés alapon a folyamat elején található embereket, és remarketinggel azokat, akik a weboldalunkon már jártak. Nyilván más eredményre számíthatunk náluk, akár kattintásról, akár konverzióról van szó, szintén nem érdemes őket összehasonlítani, ezért ezeket a hirdetés-sorozatokat nem lesz érdemes egy kampányba rakni hosszútávon valószínűleg.

Bejegyzések kiemelésének automatizálása

Ha több bejegyzést hirdetünk rendszeresen, egymással párhuzamosan, akkor hatékony lehet az, ha a Facebook elosztja a költségkeretet automatikusan. Ha nem kiemelten fontos egyik sem, akkor az automatizálás leveheti a vállunkról a terhet.

Öt fontos újdonság a Facebook hirdetési rendszerében
Bár úgy tűnik, mostanában ritkábban változik a Facebook hirdetési rendszere, nagyon sok olyan újdonságot vezettek be az elmúlt időszakban, ami javíthat, vagy éppen ronthat az eredményeinken 2019-ben. Lévai Richárd segítségével ezekből mutatunk be most ötöt.
Több termék hirdetésének automatizálása

Termékek vagy termékcsomagok hirdetéseinek az automatizálására is hasznos lehet az, ha a Facebook osztja be a költségkeretet, feltéve, ha egyik termékünk sem fontosabb a többinél.

Több kommunikációs érv hirdetésének automatizálása

Ha egy témát több oldalról közelítünk meg a hirdetéseinkben, akkor szintén jó lehet az, ha automatikusan a jobban teljesítő kapja a nagyobb költségkeretet.

(Más kérdés, hogy az utóbbi 2 példa esetében az eltérő termékek vagy éppen érvek, bizonyos esetben hirdetéssorozaton belülre is kerülhetnek, ilyenkor pedig megint nincs értelme a kampány szintű költség optimalizálásnak.)

Hogyan készüljünk?

Ha még nem tesztelted a kampány szintű optimalizálást, mindenképpen javaslom, hogy szeptemberig próbálj ki több stratégiát a rendes kampányaid mellett annak érdekében, hogy kitapasztald melyik megoldás a legjobb a Te esetedben.

Véleményvezér

Ilyen se volt még, nyilvános hirdetésben keresnek számlahamisítót

Ilyen se volt még, nyilvános hirdetésben keresnek számlahamisítót 

A magas adók miatt a csalók kánaánja Magyarország. A világrekorder áfa nagyon vonzó alternatíva a törvénykerülőknek.
Lecsúsztunk a második helyről, de azért még mindig dobogón vagyunk az inflációt tekintve

Lecsúsztunk a második helyről, de azért még mindig dobogón vagyunk az inflációt tekintve 

A világ legfejlettebb országainak inflációs listáján Törökország után megelőzött minket Kolumbia is. Az unióban azért őrizzük az első helyünket.
Hadházy Ákos pert nyert Müller Cecília ellen

Hadházy Ákos pert nyert Müller Cecília ellen 

Nyunyóka feltalálója megalázó vereséget szenvedett. Nem rágalmazás azt mondani róla, hogy visszaélt hivatali hatalmával.
Hol a legjobb gyereket nevelni? Nem fértünk be az első húszba

Hol a legjobb gyereket nevelni? Nem fértünk be az első húszba 

A kormány 12 éve hirdette meg családbarát programját. Sok eredmény nem látszik.
10-12 órát is kell várni egy kórház sürgősségi osztályán

10-12 órát is kell várni egy kórház sürgősségi osztályán 

Elképesztő kórházi fényképet közölt egy Facebook tag. Reméljük csak rémhír, vagy hamisítvány, de nem annak tűnik.
Szépen nőtt a magyar fizikai munkások kereseti lehetősége Ausztriában

Szépen nőtt a magyar fizikai munkások kereseti lehetősége Ausztriában 

Ausztriában jószerivel nem található olyan vendéglátóhely, ahol ne hallhatnánk magyar szót. A kormányzati sikerjelentések ellenére ismét nő a külföldön dolgozó magyarok száma.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo