Nagyjából egy éve vezette be a Facebook azt a lehetőséget, hogy a költségkeretet ne hirdetés-sorozatonként, hanem kampányszinten kezeljük. Ezzel a jobban teljesítő hirdetés-sorozatok automatikusan nagyobb büdzsét kapnak, így a költségünk hatékonyabban oszlik el, ahogy ez a következő ábrán látszik:
Eddig a Kampány szintű költségkeret optimalizálás (Campaign budget optimization) választható volt, 2019 szeptemberétől kötelező lesz.
Vagyis ősztől nem tudunk mást választani, mint azt, hogy kampány szinten állítjuk be a költségkeretet, hirdetéssorozat szinten csak korlátokat lesz lehetőségünk meghatározni – hívta fel a figyelmet Lévai Richárd, közösségi marketing specialista legfrissebb blogbejegyzésében.
Lévai Richárd 4 konkrét kampányon keresztül mutatja meg, hogy hogyan lehet a Facebookon hatékonyan hirdetni kkv-ként. A Facebook Marketing minikurzus az első 500 beiratkozónak ingyenesen elérhető! Ha még több tudásra vágyik, a Piac & Profit Online Akadémián megtalálja Magyarország legnagyobb, kkv-k számára készült online képzési portfólióját.
Mire készüljenek a hirdetők szeptembertől?
A kampánystruktúra amit eddig használtunk nagyon sokféle lehetett.
A/B teszt, ahol kreatívot, célközönséget vagy pl. elhelyezést teszteltünk.
Ebben az esetben a kampányszintű költségkeret optimalizálás esetén ott a veszély, hogy valamelyik hirdetéssorozat túlnyeri magát, míg a többi nem kap elég megjelenést. Ilyen célra inkább az A/B teszteket érdemes használni.
A vásárlás különböző szintjén található ügyfelek megszólítása eltérő üzenettel (ugyanazzal a kampánycéllal)
Ez tipikusan az az eset, amikor pl. egy kampányban szeretnénk elérni érdeklődés alapon a folyamat elején található embereket, és remarketinggel azokat, akik a weboldalunkon már jártak. Nyilván más eredményre számíthatunk náluk, akár kattintásról, akár konverzióról van szó, szintén nem érdemes őket összehasonlítani, ezért ezeket a hirdetés-sorozatokat nem lesz érdemes egy kampányba rakni hosszútávon valószínűleg.
Bejegyzések kiemelésének automatizálása
Ha több bejegyzést hirdetünk rendszeresen, egymással párhuzamosan, akkor hatékony lehet az, ha a Facebook elosztja a költségkeretet automatikusan. Ha nem kiemelten fontos egyik sem, akkor az automatizálás leveheti a vállunkról a terhet.
Termékek vagy termékcsomagok hirdetéseinek az automatizálására is hasznos lehet az, ha a Facebook osztja be a költségkeretet, feltéve, ha egyik termékünk sem fontosabb a többinél.
Több kommunikációs érv hirdetésének automatizálása
Ha egy témát több oldalról közelítünk meg a hirdetéseinkben, akkor szintén jó lehet az, ha automatikusan a jobban teljesítő kapja a nagyobb költségkeretet.
(Más kérdés, hogy az utóbbi 2 példa esetében az eltérő termékek vagy éppen érvek, bizonyos esetben hirdetéssorozaton belülre is kerülhetnek, ilyenkor pedig megint nincs értelme a kampány szintű költség optimalizálásnak.)
Hogyan készüljünk?
Ha még nem tesztelted a kampány szintű optimalizálást, mindenképpen javaslom, hogy szeptemberig próbálj ki több stratégiát a rendes kampányaid mellett annak érdekében, hogy kitapasztald melyik megoldás a legjobb a Te esetedben.