A Facebook rászorítja a cégeket a hatékonyságra

Ősztől nem lehet mást választani, mint azt, hogy kampány szinten állítjuk be a költségkeretet, hirdetéssorozat szinten csak korlátokat lesz lehetőségünk meghatározni – hívta fel a figyelmet lévai Richárd, közösségi marketing szakértő.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nagyjából egy éve vezette be a Facebook azt a lehetőséget, hogy a költségkeretet ne hirdetés-sorozatonként, hanem kampányszinten kezeljük. Ezzel a jobban teljesítő hirdetés-sorozatok automatikusan nagyobb büdzsét kapnak, így a költségünk hatékonyabban oszlik el, ahogy ez a következő ábrán látszik:

Eddig a Kampány szintű költségkeret optimalizálás (Campaign budget optimization) választható volt, 2019 szeptemberétől kötelező lesz.

Vagyis ősztől nem tudunk mást választani, mint azt, hogy kampány szinten állítjuk be a költségkeretet, hirdetéssorozat szinten csak korlátokat lesz lehetőségünk meghatározni – hívta fel a figyelmet Lévai Richárd, közösségi marketing specialista legfrissebb blogbejegyzésében.

A témában érdeklődik? Gyakorlatban alkalmazható tudást keres?

Lévai Richárd 4 konkrét kampányon keresztül mutatja meg, hogy hogyan lehet a Facebookon hatékonyan hirdetni kkv-ként. A Facebook Marketing minikurzus az első 500 beiratkozónak ingyenesen elérhető! Ha még több tudásra vágyik, a Piac & Profit Online Akadémián megtalálja Magyarország legnagyobb, kkv-k számára készült online képzési portfólióját.

Miért választják a cégvezetők online képzéseinket? Mert elismert szakemberek hot topic képzéseit érik el, nincs utazás, terembérlés vagy elmaradt óra, és igény szerint, bárhol bármikor tanulhatnak.
Megadhatjuk például azt, hogy mennyit szeretnénk minimum elkölteni az adott hirdetéssorozatban, amit a Facebook megpróbál teljesíteni, és mennyi lehet a maximum, amit viszont nem fog túllépni a rendszer.

Mire készüljenek a hirdetők szeptembertől?

A kampánystruktúra amit eddig használtunk nagyon sokféle lehetett.

A/B teszt, ahol kreatívot, célközönséget vagy pl. elhelyezést teszteltünk.

Ebben az esetben a kampányszintű költségkeret optimalizálás esetén ott a veszély, hogy valamelyik hirdetéssorozat túlnyeri magát, míg a többi nem kap elég megjelenést. Ilyen célra inkább az A/B teszteket érdemes használni.

A vásárlás különböző szintjén található ügyfelek megszólítása eltérő üzenettel (ugyanazzal a kampánycéllal)

Ez tipikusan az az eset, amikor pl. egy kampányban szeretnénk elérni érdeklődés alapon a folyamat elején található embereket, és remarketinggel azokat, akik a weboldalunkon már jártak. Nyilván más eredményre számíthatunk náluk, akár kattintásról, akár konverzióról van szó, szintén nem érdemes őket összehasonlítani, ezért ezeket a hirdetés-sorozatokat nem lesz érdemes egy kampányba rakni hosszútávon valószínűleg.

Bejegyzések kiemelésének automatizálása

Ha több bejegyzést hirdetünk rendszeresen, egymással párhuzamosan, akkor hatékony lehet az, ha a Facebook elosztja a költségkeretet automatikusan. Ha nem kiemelten fontos egyik sem, akkor az automatizálás leveheti a vállunkról a terhet.

Öt fontos újdonság a Facebook hirdetési rendszerében
Bár úgy tűnik, mostanában ritkábban változik a Facebook hirdetési rendszere, nagyon sok olyan újdonságot vezettek be az elmúlt időszakban, ami javíthat, vagy éppen ronthat az eredményeinken 2019-ben. Lévai Richárd segítségével ezekből mutatunk be most ötöt.
Több termék hirdetésének automatizálása

Termékek vagy termékcsomagok hirdetéseinek az automatizálására is hasznos lehet az, ha a Facebook osztja be a költségkeretet, feltéve, ha egyik termékünk sem fontosabb a többinél.

Több kommunikációs érv hirdetésének automatizálása

Ha egy témát több oldalról közelítünk meg a hirdetéseinkben, akkor szintén jó lehet az, ha automatikusan a jobban teljesítő kapja a nagyobb költségkeretet.

(Más kérdés, hogy az utóbbi 2 példa esetében az eltérő termékek vagy éppen érvek, bizonyos esetben hirdetéssorozaton belülre is kerülhetnek, ilyenkor pedig megint nincs értelme a kampány szintű költség optimalizálásnak.)

Hogyan készüljünk?

Ha még nem tesztelted a kampány szintű optimalizálást, mindenképpen javaslom, hogy szeptemberig próbálj ki több stratégiát a rendes kampányaid mellett annak érdekében, hogy kitapasztald melyik megoldás a legjobb a Te esetedben.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo