Használjuk a Facebookot és a Youtube-ot

Minden kétséget kizárva megállapíthatjuk, hogy a világ talán két legnagyobb virtuális tere a Facebook és a Youtube, melyek egyfajta globális médiumként működnek. A kereskedők részéről is hiba lenne nem kihasználni a bennük rejlő lehetőségeket.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Kép: Flickr

A Facebookon már jó ideje lehetséges a hírfolyam, újabb nevén az idővonal beállítása. Természetesen a vállalkozásunkkal kapcsolatos híreket nem a privát profilunkon kell megosztani, hiszen ott eleve korlátozott az ismerősök száma, hanem a jobb lehetőségeket kínáló külön rajongói csoportban. Ott aztán akár azt is megtehetjük, hogy rendszeresen, akár naponta is mailt küldjünk a csoporttagoknak. Ehhez persze érdekeltté kell tenni a reménybeli vásárlókat, hogy csatlakozzanak.

Egy budapesti étterem ezt úgy oldotta meg, hogy szervezett egy akciót, melynek keretében azok, akik a házhoz rendeléskor vagy akár a vendéglőben ülve bemondják a naponta változó jelszót, 10 százalék kedvezményben részesülnek. A jelszót pedig csakis a csoporttagoknak küldték el minden reggel. A csoportmeghívók kiküldésért pedig ajándék limonádét ígértek a fogyasztóvendégeknek. A kevés citromlé, a néhány karika narancs és az egy evőkanál cukorszirup pedig nyilván filléres tételt jelent, pláne, ha összevetjük a reklámértékkel.

A Facebook már korábban is lényeges reklámfelületnek számított, de amióta már szinte mindenki okostelefont használ, még inkább megkerülhetetlenné vált. A mobiltulajdonosok többsége ugyanis folyamatosan online állapotban van, ezért a kiküldött információkkal azonnal elérhetjük őket.

Hogy pontosan hogyan érdemes használni a közösségi médiumot, természetesen az üzlet profiljától is függ. Figyelembe véve, hogy a Facebookot elsősorban a fiatal közönség használja, előnyös, ha a szövegstílusunk laza, de természetesen nem közvetlenkedő. Egyre több kereskedő jön rá egyébként, hogy a rajongói csoport segítségével nem csak saját imázsát alakíthatja, hanem a felületet akár még értékesítheti is tevékenységének megfelelően. Már néhány ezres garantált látogatottság is elegendő lehet a hirdetésszervezésre: egy étterem csoportjában nyugodtan reklámozhatunk fűszereket vagy konyhai eszközöket, de akár egy kozmetikus is hirdethet bőrápoló készítményeket.

Pusztító hibák a közösségi médiában
Habár a közösségi oldalak a fogyasztók elérésének egyik legolcsóbb és leghatékonyabb eszközei, van egy nagy veszélyük: a hibáknak itt katasztrofális következménye lehet, akár egy egész cég belebukhat a felhasználók haragjába. Mutatunk néhány emlékezetes hibát, amelyek elkerülhetőek lettek volna.
Egyelőre legnagyobb számban a zenészek élnek a Youtube-ban rejlő lehetőségekkel, de érdemes a teret az egyéb tevékenységű vállalkozóknak is jobban kihasználniuk. Kiválóan alkalmas a felület aerobic oktatók, testépítőedzők vagy akár cukrászok, szakácsok bemutatkozására is. A tapasztalatok szerint az ilyen megjelenések népszerűsítik az éttermeket: a nézők látják, hogy a konyha professzionális és tiszta. Attól nem kell tartani, hogy a videót megnézők azért nem ülnek be egy cukrászdába, mert már tudják, hogyan készül a marcipán és ezért inkább maguknak elkészítik otthon.

Egyrészt aligha tart bárki is magánházban kőhengergépet, másrészt az, hogy a videón látják, hogy mennyire professzionális a munka egy üzemben, bizalmat gerjeszt. Az éttermek séfjei is nyugodtan elárulhatják receptjeik egy részét: a jó videókat a nézők megosztják barátaikkal, így ismertebbé válik vállalkozásunk. A szakácsfilmeket ráadásul sokan csak érdeklődésből nézik meg, nem pedig azért, hogy ténylegesen hozzálássanak otthon a barnamártás 10-12 órás elkészítésének.

Az emberek nagy része nem szívesen olvas el nagyobb terjedelmű szövegeket, de érdekes videókat szívesen megtekint. Akár egy kőműves, egy divattervező, vagy egy építészmérnök is készíttethet magáról bemutatkozó imázsfilmeket. Ezekben kötetlenebb hangvételben beszélhet tevékenységéről és munka közben is megmutathatja magát.

K.

Még spórolnak a marketingen a hazai kkv-k
Továbbra sem számítanak a marketingbüdzséjük emelésére a hazai kkv-k – derül ki egy friss felmérésből. Az idei évben elsősorban új vevők, új piacok meghódítására, és a tanulásra, kompetenciafejlesztésre koncentrálnak majd.

Véleményvezér

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo