Lecsengőben a céges Facebook-őrület?

Még mindig a legnépszerűbb forma a Facebook oldal, de ennek használata csökken, míg a csoportok szerepe folyamatosan nő. A hirdetések is nagyot nőttek az egy évvel ezelőttihez képest, ugyanakkor tavaly őszhöz képest a használatuk tulajdonképpen nem változott – derül ki a Facebooktippek.hu által elvégzett kutatásból.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Egyre többen látják úgy, hogy a Facebook egyre kevésbé trendi csatorna - derül ki a kozossegikalandozasok.hu által elvégzett, a magyar kkv-k közösségi média felhasználási szokásait vizsgáló kutatásból. A sok változás ellenére az üzleti célú Facebook jelenlét még mindig megéri, ugyanakkor a bizonytalanság nagyobb, mint korábban. Továbbra is elmondhatjuk, hogy a Facebook az egyik legköltséghatékonyabb marketing eszköz a kis- és középvállalkozásoknak. Annak ellenére, hogy egyre drágább a jelenlét, és egyre többet költenek a cégek a fizetős hirdetésekre, még mindig a legtöbb vállalkozásnak megéri itt kommunikálni. Ugyanakkor a válaszadók egyre kisebb százaléka biztos ebben.

Ha csak a céges oldalakat nézzük, akkor itt azt tapasztaljuk, hogy a cégek egyre kevesebb bejegyzés segítségével kommunikálnak. Míg egy éve a napi 2-4 bejegyzés volt a leggyakoribb, 12 hónap alatt a heti 3-4 vált vezetővé. Általánosságban is elmondható a csökkenés, bár a napi 10 bejegyzésnél többet író cégek száma nőtt, a válaszok mennyisége miatt ezt nem tekinthetjük szignifikáns különbségnek. A bejegyzések számainak csökkenése nem túl meglepő, hiszen az organikus elérés is visszaesett, ahogy a Facebook egyre inkább a fizetős megoldások felé tereli a cégeket. (A céges posztok is hátrányba kerülnek.)

Az 50.000 forint alatti havi hirdetési költések aránya csökkent, az e fölötti kategóriákban szinte mindenhol emelkedés látható.

A Facebook mellett más közösségi hálózatok használata is nagyot változott az egy év alatt A YouTube lett a második leggyakrabban használt közösségi hálózat a cégek között. Bár egy év alatt a Google+ használat nőtt, e növekedés a tavalyi nyár és ősz következménye, azóta ennek a platformnak a használata stagnált. A Twitter és a LinkedIn használatban is történt változás, de a legizgalmasabb a kis, vizuális közösségi hálózatok erősödése.

Az Instagram és a Pinterest használat megerősödött az elmúlt év során annyira, hogy az Instagram utolérte a LinkedIn-t, a Pinterest pedig jócskán megelőzte.

 

A feladatok összetetté válása miatt a cégek egyre több tevékenységnél vesznek igénybe külső, szakértői segítséget. A legszembetűnőbb a hirdetések kezelése, ahol folyamatos és dinamikus az emelkedés, de általános, alkalmi konzultációra is több cégnek van szüksége, mint eddig bármikor.  A cégeknek egyre inkább az új ügyfelek szerzése áll a a fókuszban. Gyakorlatilag minden más cél folyamatosan csökken, bár az éves különbségeket elemezve az adatbázis építés, mint cél is egyre fontosabb, még ha az őszi adatoknál kiugrás is látszik.

 

Van még értelme rajongókat gyűjteni a Facebook-on?
Mivel a Facebook alaposan lecsökkentette a céges profilok organikus elérését, most már egyre többen vélik úgy, hogy a nagy rajongógyűjtési időszak végleg lezárult. A szakértő szerint azonban ez korántsem biztos, hogy minden esetben igaz?

Véleményvezér

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo