Lecsengőben a céges Facebook-őrület?

Még mindig a legnépszerűbb forma a Facebook oldal, de ennek használata csökken, míg a csoportok szerepe folyamatosan nő. A hirdetések is nagyot nőttek az egy évvel ezelőttihez képest, ugyanakkor tavaly őszhöz képest a használatuk tulajdonképpen nem változott – derül ki a Facebooktippek.hu által elvégzett kutatásból.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egyre többen látják úgy, hogy a Facebook egyre kevésbé trendi csatorna - derül ki a kozossegikalandozasok.hu által elvégzett, a magyar kkv-k közösségi média felhasználási szokásait vizsgáló kutatásból. A sok változás ellenére az üzleti célú Facebook jelenlét még mindig megéri, ugyanakkor a bizonytalanság nagyobb, mint korábban. Továbbra is elmondhatjuk, hogy a Facebook az egyik legköltséghatékonyabb marketing eszköz a kis- és középvállalkozásoknak. Annak ellenére, hogy egyre drágább a jelenlét, és egyre többet költenek a cégek a fizetős hirdetésekre, még mindig a legtöbb vállalkozásnak megéri itt kommunikálni. Ugyanakkor a válaszadók egyre kisebb százaléka biztos ebben.

Ha csak a céges oldalakat nézzük, akkor itt azt tapasztaljuk, hogy a cégek egyre kevesebb bejegyzés segítségével kommunikálnak. Míg egy éve a napi 2-4 bejegyzés volt a leggyakoribb, 12 hónap alatt a heti 3-4 vált vezetővé. Általánosságban is elmondható a csökkenés, bár a napi 10 bejegyzésnél többet író cégek száma nőtt, a válaszok mennyisége miatt ezt nem tekinthetjük szignifikáns különbségnek. A bejegyzések számainak csökkenése nem túl meglepő, hiszen az organikus elérés is visszaesett, ahogy a Facebook egyre inkább a fizetős megoldások felé tereli a cégeket. (A céges posztok is hátrányba kerülnek.)

Az 50.000 forint alatti havi hirdetési költések aránya csökkent, az e fölötti kategóriákban szinte mindenhol emelkedés látható.

A Facebook mellett más közösségi hálózatok használata is nagyot változott az egy év alatt A YouTube lett a második leggyakrabban használt közösségi hálózat a cégek között. Bár egy év alatt a Google+ használat nőtt, e növekedés a tavalyi nyár és ősz következménye, azóta ennek a platformnak a használata stagnált. A Twitter és a LinkedIn használatban is történt változás, de a legizgalmasabb a kis, vizuális közösségi hálózatok erősödése.

Az Instagram és a Pinterest használat megerősödött az elmúlt év során annyira, hogy az Instagram utolérte a LinkedIn-t, a Pinterest pedig jócskán megelőzte.

 

A feladatok összetetté válása miatt a cégek egyre több tevékenységnél vesznek igénybe külső, szakértői segítséget. A legszembetűnőbb a hirdetések kezelése, ahol folyamatos és dinamikus az emelkedés, de általános, alkalmi konzultációra is több cégnek van szüksége, mint eddig bármikor.  A cégeknek egyre inkább az új ügyfelek szerzése áll a a fókuszban. Gyakorlatilag minden más cél folyamatosan csökken, bár az éves különbségeket elemezve az adatbázis építés, mint cél is egyre fontosabb, még ha az őszi adatoknál kiugrás is látszik.

 

Van még értelme rajongókat gyűjteni a Facebook-on?
Mivel a Facebook alaposan lecsökkentette a céges profilok organikus elérését, most már egyre többen vélik úgy, hogy a nagy rajongógyűjtési időszak végleg lezárult. A szakértő szerint azonban ez korántsem biztos, hogy minden esetben igaz?

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo