A közösségi média, és ennek köszönhetően az online marketing folyamatosan változik, jelenleg azonban nagyon izgalmas irányok bontakoznak ki. Ezeket lehet figyelmen kívül hagyni, de aki sikert akar elérni marketing kommunikációjában, annak nem szabad a következő trendeket figyelmen kívül hagynia.
A mobil
Nincs ma már olyan, hogy online és offline. Marketing van, ahol több platformon érhetjük el az embereket, és egyre kisebb a különbség a mobil és a nem mobil között. Itt van velünk régóta, és a kkv-k még mindig sokszor rosszul kezelik – hívta fel a figyelmet Lévai Richárd legfrissebb blogbejegyzésében. Pedig oda kell figyelni, mert a mobil egy új kapu egy webáruháznak. Ha jól csinálja valaki, akkor a paradicsom kapuja. Ha rosszul, akkor viszont maga a pokol, hogy fizetünk a mobil forgalomért (pl. Boost posztokkal), az emberek pedig odajönnek a weboldalra és le is pattannak, mert az nincs felkészítve erre. (A mobiloptimalizálásról itt olvashatja szakértőnk írását.)
Integráció
Egyre több olyan szolgáltatás olvasztanak magukba a nagy közösségi platformok, amiknek a természetes helye a weboldalon volt. Videók, hírszolgáltatás, vásárlás, a felsorolást a végtelenségig lehetne folytatni. A Facebook ebben élen jár, de más közösségi hálózatok is terveznek olyan lépéseket, amelyek egyre csökkentik a céges weboldalak szerepét. Mindenesetre a jövő abba az irányba mutat, hogy maga a webáruház csak háttér adatbázis lesz, a vásárlás viszont le tud zajlani a Facebook hírfolyamban egy hirdetésre kattintva. Ki fogjuk tudni fizetni pl. egy hirdetésben meglátott terméket úgy, hogy nem hagyjuk el a Facebookot. Ez persze nem jelenti azt, hogy nem lesz szükség saját weboldalakra, de a szerepük át fog értékelődni.
A mobilnak köszönhető ez is: mindig tudjuk, hol járnak a vevők. Nem csak a Facebook, hanem az Instagram, a Foursquare, a Google, a Waze, stb. Lehet választani rengeteg megoldás közül, ahol utol lehet érni a potenciális vásárlókat, vagy olyan céllal, hogy becsábítsuk magunkhoz, vagy azért, hogy személyre szabottan tudjunk nekik kommunikálni.
Erősebb bevonódás
Egyre több lehetőség van arra, hogy bevonjuk az embereket, mélyítsük az elköteleződést, több élményt adjunk, ez pedig nagyobb esélyt jelent a vásárlásra. Az első lépés lehet, hogy nemsokára nem is egy kattintással kezdődik majd a vásárlásban, hanem az, hogy a felhasználó csak görget egyet hirdetésen. Felkeltjük az érdeklődését, ő görget egyet, még kíváncsibb lesz, görget még egyet, tovább megy, és átkattint, majd vásárol.
Ne csak egy médiumra koncentráljunk
A digitalitzált világunk olyan, mint egy Monopoly játék: meg kell szerezni azokat a játékmezőket, amire újra és újra rálépnek a felhasználók. Ha pedig elég sokszor rálépnek a kockáinkra, elég sokat fizetnek a figyelmükkel, ami növeli annak az esélyét, hogy tőlünk vásároljanak. Ezért olyan folyamatokat kell építeni, amikkel minden lényeges felületen ott tudunk lenni, és amik átívelnek platformokon, és átnyúlnak eszközökön. Ebben a legfontosabb szerepet a remarketing, és a saját adatbázis alapú hirdetések játsszák majd.