Hashtag kisokos - hol, hogyan?

A #, vagyis hashtag jelecske egyre több felületen, egyre több posztban jelenik meg mind a céges, mind a magán kommunikációban. Nem véletlenül. Mutatjuk, hol, hogyan használható.

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egyre bátrabban használjuk a hashtageket egyre bátrabban használjuk, akár magán, akár céges posztokat készítünk. A kis jel abban segít, hogy egy kulcsszó vagy kifejezés elé illesztve sokkal egyszerűbben lehet rákeresni az adott témára, így a cégünkre is. Ha a posztjaink, a bejegyzéseink, a képeink alatt létrehozzuk a #hashtag-gel ellátott kulcsszavakat, arra rákattintva az érdeklődők minden olyan posztot megnézhetnek, amelyet ugyanazzal a hashtag-gel láttak el. Itt olvashat részletesebben arról, hogy miért éri meg használni a kicsi, de erős hashtegeket.

A legegyszerűbb, ha már meglévő, bevált hashtageket illesztünk a bejegyzésbe - és így kapcsolódunk sokakat érdeklő témákhoz. Fontos azonban, hogy ha nem saját hashtaget használunk, és erre lehetőségünk van bőven, válasszunk olyat, ami a mi márkánkhoz is jól passzol. Nincs annál lehangolóbb, és rombolóbb a szakértők szerint, mint ha csatlakozunk egy roppant népszerű, ám velünk köszönő viszonyban sem lévő hashtag táborhoz, abban bízva, hogy majd mágnesként vonzza az érdeklődőket. Ez irreleváns hirdetést szülhet, ami igen ártalmas is lehet.

Kép:Pixabay

A bátrabbak előrukkolnak saját kifejezésekkel is.Ha jól választunk, az általunk kitalált hashtag terjedni fog, a mi márkánk fog beugrani róla a felhasználóknak, és hihetetlen látogatóáradatot generálhat, tehát repít a siker felé. A jó hashtag létrehozásának alapvető kritériuma, hogy egyértelmű legyen, és természetesen röviden, de frappánsan összeállítva köthető legyen a vállalkozásunkhoz, a termékünkhöz. Fogalmazzuk meg, hogy mit szeretnénk „jelölni” vele, hogy a későbbi felhasználók mit sugalljanak, hogyan „beszélgessenek” általa.

A # 20 százalékos kattintás többletet hozhat
Akik még mindig fenntartással kezelik a céges oldalakon a hashtag használatát, mutatunk néhány beszédes adatot: a kimutatások szerint a B2B cégek a LinkedIn üzenetekre 56 százalékkal többen kattintanak, ha az tartalmaz #-et is, és nem elvetendő a B2C cégek esetében sem az adat, itt 20 százaléknyi a többlet kattintási hozam.

Tanuljuk meg a használatát, hiszen igen költséghatékony és egyre népszerű marketing eszköz, ami pillanatok alatt hozhat mérhető sikereket számunkra.

Azért is érdemes megtanulni a hashtag választás, vagy alkotás lényegét, velejét, mert ma már szinte minden ismertebb közösségi média platform támogatja az használatukat. A legtöbbnek hasonló a használati mechanizmusa, de azért érdemes végigböngészni, hogy hol mire számíthatunk.

Twitter

A hashtag szülőhazája, itt láttuk először az aprócska jelet, ezért érdemes a Twitterrel kezdeni. Valószínűleg a start miatt itt a legnépszerűbb a használata, a tweetek ötven százaléka tartalmaz hashtageket. Az oldal fejlesztői le is csaptak erre, a jobb oldalon lehet böngészni a legnépszerűbbekből, és akár azonnal választhatunk is egyet, természetesen, ami illik a mondandónkhoz.

Facebook

A második legnagyobb hashtag használó felület a Facebook. Itt a marketing szempontjából számunkra roppant hasznos, hogy ha rákattintunk egy hashtagre, átirányít egy teljesen új oldalra, ahol a felhasználók adatvédelmi beállításaitól függően láthatjuk azokat a releváns posztokat, amelyekben használták az adott kifejezést. Ez számunkra is sokat hozhat, hiszen egy jól megválasztott #szó, és máris tízezrek olvassák a posztjainkat, bukkannak a termékeinkre, cégünkre. Persze itt is lehetőségünk van a legnépszerűbbek között válogatni.

Google+

A Google+ tulajdonképpen ugyanúgy használja a hashtageket, mint a már említett két nagy oldal, ám van egy különbség, amire érdemes figyelni. Beállítottak egy automatikus funkciót, így ha az oldal úgy véli, hogy a bejegyzésünkhöz egy hashtag igen jól passzol, odabiggyeszti azt. Természetesen, ha nem vagyunk megelégedve a  választásával, ezt a funkció kikapcsolhatjuk egy kattintással.

Instagram

Az Instagramon nincs különleges metodikája a hashtagelésnek, az alap funkcióját tölti be. Ha szeretnénk olyan fotókat találni, amelyek hasonlóak témában, mint a miénk, csak passzintsunk hashtaget a mi képünkhöz, és a link azonnal a hasonló témájú fotókat gyűjtő oldalra kalauzol.

Pinterest

Itt sincs semmi extra trükk, a leírásban klikkelhető hashtag segít célirányosan keresni a számunkra érdekes képek között.

 

 

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo