Nem kell minden like-ért fizetni a Facebook-on

Újradefiniálja saját hirdetési rendszerét a Facebook. A néhányak számára már most is elérhető, októbertől pedig kötelezővé váló rendszerben a hirdetőnek csak a ténylegesen hasznos kattintásokért kell fizetnie – írta a Bitport.hu.

Kép: Pixabay

Eddig a közösségi hálózaton a CPC-alapú (cost per click, azaz klikkenként fizető) hirdetéseknél akkor is költöttek, ha az adott reklámot a felhasználók lájkolták, megosztották, kommentelték. A most élesedő 2.4-es verziójú kiszolgáló rendszerben azonban ezek az engagement típusú klikkelések kikerülnek a CPC Facebook szerinti definíciójából.

Fizetősek maradnak többek között azok a kattintások, amelyek külső weboldalra mutatnak, vásárlási folyamatot indítanak el, vagy éppen egy alkalmazást telepítenek – írta együttműködő partnerünk, a Bitport.hu.

Érdekes módon a Facebook maga is elismeri, hogy a változtatásra a hirdetők igényeinek jobb kielégítése miatt van szükség. Azaz a közösségi oldal eddig is tisztában volt vele, hogy a lájkok és megosztások önmagukban nem hoznak üzletet, viszont eddig ezeket is boldogan kiszámlázta. Azt pedig a hivatalos közlemény sem tagadja, hogy a változtatások után a CPC árszintje emelkedhet.

Az aukcióra épülő rendszer miatt ez a feltételes mód akár kijelentőre is változtatható. A hirdetők nem valószínű, hogy összességében kevesebbet fizetnek majd ugyanannyi aktivitásért, de legalább most már nem kell az értéktelen lájkokat is beszámítani. Így könnyebb lehet a kampányok hatékonyságának követése. (Persze azért is sokat tehetünk, hogy hirdetés nélkül is többen olvassák a posztjainkat. Ilyen praktikákat itt talál.)

Muszáj lesz fizetni
Jelenleg a legfeljebb ezer követővel rendelkező céges oldalak posztjait „csak” a követők 25–30 százaléka látja, ez pedig a követők számával fordított arányban egyre csökken. Tízezer követő felett már kevesebb mint tízszázalékos az elérés. A Facebook-marketingszakértő szerint ezért a vállalkozásoknak most már a zsebükbe kell nyúlniuk, ha hatékonyan akarnak kommunikálni a közösségi oldalon. De a jó tartalom továbbra is fontos.
 

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo