Miért éppen Magyar Marketing Fesztivál? Miért ez lett a neve?
A rendezvény alapkoncepciója – ami szerintem sorsdöntő egy üzleti rendezvénynél – az volt, hogy év elején mutassuk be az előttünk álló év üzleti- és marketingtrendjeit. Mivel a marketing eszközök palettája is széles, így mindenképpen törekedtünk arra, hogy mind az előadók létszámában, mind a témák/előadások választékában egy színes, fesztiváljellegű hangulat alakuljon ki. Az előadások 25 percesek, 2016-ban 15 előadással készülünk, ezek közül 2 dupla előadás – ami egy újdonság a marketingfesztiválok történetében.
Az, hogy mely témákat dolgozzuk fel, minden évben egy piackutatás alapján válasszuk ki. Általában 10-12 stabil téma körvonalazódik ki ebből a piackutatásból, a maradék pár témán pedig nagyon sokat gondolkozunk, hogy mit hagyjunk ki és mi legyen a program része.
Mit szól mindehhez a kkv-marketinget követő és gyakorló közönség? Milyenek a visszajelzések?
A mi célközönségünk a kis- és középvállalkozások ügyvezetői, tulajdonosai, marketing döntéshozói vagy operatív végrehajtói. Tehát semmiképpen csak marketing szakemberek, hanem olyanok, akik döntéshozók a vállalkozásukban, illet értenie és tudnia kell a marketinget ahhoz, hogy a cégük fejlődjön. Tavaly több mint 50 cég volt, akinek milliárdos árbevétele volt, a legtöbb cég párszáz milliós árbevétellel rendelkezik. Egy elég erős, fizetőképes és „marketing-tudatos” célközönségünk van, aminek nagyon örülök.
A visszajelzések sokszor elég kritikusak, de mi ennek nagyon örülünk. A rendezvény utáni hetekben mi megszavaztatjuk a szervezést, az előadókat és sok minden mást is. Ezek nélkül a visszajelzések nélkül nem tudnánk objektív módon fejlődésünket kezelni. Szóval ezt a fajta utólagos önvizsgálatot most is folytatjuk.
Mi motivál Téged, hogy minden évben megszervezd ezt a konferenciát? Ha jól látom, gyakorlatilag konkurenseidet is meghívod.
Én valóban egy marketing ünnepet szeretnék szervezni, ami a közös gondolkozásról, a tudásmegosztásról szól, és egy ilyen objektív, öncéloktól mentes rendezvényt elég nehezen tudok elképzelni egy olyan rendezvényen, ahol az esetleges konkurenseim nincsenek ott. Ennek a rendezvénynek a célja és az eszméje sokkal magasabb rendű, mint a hazai marketingre sajnos sokszor jellemző ügyfélféltés, „marketing-egó” vagy a konkurensek kizárása. Nagyon szeretném, ha sokkal többen gondolkoznánk így, hiszen két tanácsadó közül szerintem a személyiség és az addig, az asztalra letett munka dönt az ügyfél szemében.
Motiváció sok van még és kell is hozzá, hogy a karácsony és a szilveszter két napja kivételével ez az időszak nekünk a szervezés és az előkészületről szóljon (nevet). Most még motivál, hogy legyen több résztvevő, legyen több szponzor, legyen még több, jobb visszajelzés a szervezésre, az előadásokra vonatkozóan.
Szerencsére a motiváció eredményekkel is párosul. Sok olyan vendégünk van, akik minden évben eljönnek és ott vannak. Magyarországon vannak már ún. „marketingfesztiválozók” J Egyre több szakmai szervezet támogatja a rendezvényt (idén már a Magyar Marketing Szövetség is), az előző év támogatói/kiállítói pedig nagy arányban visszatérnek hozzánk.
Fog-e újítani a 2016-os Magyar Marketing Fesztivál?
Remélem J (mosolyog). Minden évben készülünk valami újdonsággal. 2015-ben az újdonság a networking terem volt, ahol moderált üzleti kapcsolatépítés folyt – ez nagy sikert aratott. 2016-ban pedig egy 40 standos szakkiállítást szervezünk, hogy ne csak tudásban mutathassuk be az újdonságokat, hanem a résztvevők találkozhassanak a legújabb termékekkel, szolgáltatásokkal is. Bízunk benne hogy minden a terveink szerint alakul.
Mire számíthatunk 2016-ban? Számítasz valami meglepő újdonságra, ha a trendeket vesszük figyelembe?
Igen, nagyon sok változásra számítok és szinte minden népszerű marketing eszközben lesz valami újdonság. Teljes részletességbe menően több cikket is lehetne ezekről az újdonságokról írni, de éppen ez a célja a rendezvényünk célja, hogy ezeket az újdonságokat bemutassa.
Stratégiailag 2016-ban már hivatalosan is kimondhatjuk, hogy a digitális világ nagyban leelőzte a ATL médiát (pl. tv, rádió). A lehetőségek, a skálázás, a mérhetőség szinte végtelen tárházát nyújtja az internet a cégek számára. Tarol a közösségi média, kihagyhatatlan eleme bármilyen cég marketingjének...és hogy miért? A válasz a Z-generációban rejlik. Ők az a célközönség, akik a mai világban sokkal nagyobb vásárlőerővel rendelkeznek, mint régen a fiatalok. A mai fiatalok sokkal tudatosabbak, sokkal előrébb érnek meg a komoly döntésekre, sokkal előbb számítanak potenciális vásárlóerőnek. Nem beszélve arról, hogy a szülők meggyőzésében is ma már sokkal nagyobb segítségünkre vannak.
A kkv-marketing büdzsé tervezésekor, kihagyhatatlan elem továbbra is az okostelefonokon való reklámozás belekalkulálása, hiszen az okostelefon tulajdonosok vásárlási szokásai is teljes mértékben megváltoztak. Ha jókor, jó helyen fogjuk meg az érdeklődő személyt a reklámunkkal, tehát stratégiai szempontból pillanatmarketinget (jegyezzük meg ezt a szót) alkalmazunk, nagyban befolyásolhatjuk a mi termékünk iránti választás sikerességét.
A harmadik fontos stratégiai irány véleményem szerint a transzparencia. Minél hitelesebb tudsz lenni, minél átláthatóbb, ellenőrizhetőbb a terméked, a tevékenységed, Te magad annál könnyebben fogsz boldogulni. A mai kor vásárlója már átlát a szitán, már gyanakvó és csak a kvalifikált terméket, minőséget, szolgáltatót akarja. A többi marketingtrendet és azok javasolt alkalmazási módját a rendezvényen, január 28-án megvitatjuk.