Kár lenne még leírni a Facebookot

Az elmúlt két évben egyre nehezebb és drágább lett a vállalati kommunikáció a legnagyobb közösségi oldalon, a fiatalok körében pedig már más online felületek válnak egyre népszerűbbé. Ár/érték arányban azonban továbbra is a Facebookon lehet a leghatékonyabban kommunikálni a potenciális és meglévő ügyfeleinkkel.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép:Pixabay

„Számunkra a Facebook halott. A Facebook valami olyasmi, amit mindenki használt korábban, mert menő volt, de most már olyan, mint egy kínos családi vacsora, ahonnan nem lehet lelépni” – írta Andrew Watts, a texasi Austini Egyetem hallgatója. A fiatalember szavai nem alaptalanok: az elmúlt években jelentősen csökkent az ifjabb generáció jelenléte a Facebookon (FB) a nagy vásárlóerővel rendelkező, digitálisan fejlett országokban. Dániában például a 18–24 éves korosztály képviselői a legkevésbé aktív facebookozók, és a legnagyobb rész 55 év feletti. Persze nem ez az általános. A Gemius 2014-es felmérésében a vizsgált országok szinte mindegyikében a 25–34 év közötti felhasználók voltak legnagyobb százalékban jelen az FB-n, a felhasználók 19–26 százaléka – országtól függően – 35–44 éves, és csak a látogatók legkisebb hányada volt 55 éves vagy annál idősebb. Magyarország azonban ebben a kérdésben Dániához hasonlít: a 18–24 éves korosztály alig 17 százaléka látogatja rendszeresen a legnagyobb közösségi oldalt az említett statisztika szerint, a 35–44 évesek aránya pedig 25 százalék.

Megéri még?

A 2004. február negyedikén elindult Facebook az elmúlt években más gondokat is okozott a cégeknek. A 2012-ben elindult fejlesztésekkel az oldal fokozatosan csökkentette a céges oldalak posztjainak rajongói elérését.

– Jelenleg a legfeljebb ezer követővel rendelkező céges oldalak posztjait „csak” a követők 25–30 százaléka látja, ez pedig a követők számával fordított arányban egyre csökken. Tízezer követő felett már kevesebb mint tízszázalékos az elérés – mondja Gombos Zsolt, az Online Marketing Akadémia (OMA) alapítója.

5 megkerülhetetlen social marketing trend 2015-re
A közösségi média marketing célú használata mára a vállalkozásoknál szinte a túlélés alapfeltétele. Mindenki igyekszik okosnak lenni benne főleg, hogy ha nem vagyunk megfelelően átgondoltak, a vödörszámra beleölt pénz is totálisan felesleges lesz. Lássuk a trendeket, amit figyelembe kell venni a tervezésnél!
A Facebook-marketingszakértő szerint ezért a vállalkozásoknak most már a zsebükbe kell nyúlniuk, ha hatékonyan akarnak kommunikálni a közösségi oldalon.

– El kell, hogy szálljon az ingyenesség illúziója a vállalkozásoknál. Azok járnak a legjobban, amelyek olyan tartalmakat képesek megosztani a követőikkel, amelyet azok továbbosztanak. Ebben az esetben beindul a vírusszerű terjedés. Viszont ehhez jó tartalom kell, és az megint csak nincs ingyen – hangsúlyozza a szakember, aki szerint ennek ellenére megéri a cégeknek fenntartaniuk profiljaikat a közösségi portálon.

– Ha lépést tartunk a változásokkal, még mindig a legkedvezőbb áron tudjuk itt elérni az ügyfeleinket, szemben más marketingfelületekkel – teszi hozzá Gombos Zsolt.

Hasonlóan vélekedik Lévai Richárd online-marketingszakértő. – Aki tudatosan építi a marketingstratégiáját, annak mindenképpen megéri facebookozni. Sokaknak még mindig ez a legolcsóbb elérési út. Például azoknak a cégeknek, amelyeknek nincs pénzük tévéhirdetésre – emeli ki a szakértő.

A jelenlét azonban nem feltétlenül jelent hirdetést.

– Az organikus elérés csökkenésével annak érdemes pénzt áldoznia facebookos hirdetésre, aki jó tartalommal, jó stratégiával bír. Ha rossz a kommunikáció, a hirdetés is hatástalan – vélekedik Lévai.

A magyarok nem tudnak élni nélküle?

A magyarok 15%-a elképzelhetetlennek tartja, hogy ne legyen jelen naponta több órát az FB-n.

  • 55% minden további nélkül ellenne nélküle,
  • 8%-ot kifejezetten idegesít.
  • Több mint 14%-nál okozott már párkapcsolati problémát az állandó Facebookon lógás,
  • 20% a minden posztból ömlő idézeteken akad fent
Jól csinálni, de hogyan?

Gombos Zsolt úgy véli, minél több a saját tartalom, annál jobbak az elérési mutatók, hiszen a felhasználók szívesebben kattintanak arra, amelyet máshol nem kapnak meg. Ezenkívül ügyelni kell a posztok változatosságára és időzítésére. Érdemes váltogatni a szöveges bejegyzéseket képekkel és videoposztokkal, méghozzá az FB-re feltöltött videókkal. Ez az egyik legfontosabb idei trend: a közösségi oldal fejlesztői tudatosan terelik a vállalkozásokat a videók feltöltése felé, ezért egy ilyen poszt elérése a három-négyszerese annak, mint egy szöveges alapú bejegyzésé. Heti átlagban legfeljebb tíz bejegyzést érdemes kiposztolni, lehetőleg változatos időpontokban.

– Nem ördögtől való az sem, ha a munkaidő után vagy hétvégén posztolunk, a médiafogyasztási szokások szerint ugyanis a felhasználók többsége ilyenkor szívesebben és hosszabban böngészik, mint munkaidőben – mondja Gombos.

Lévai Richárd a tapasztalatokból indul ki.

– A profilunk és a posztjaink statisztikái segítenek eltalálni, hogy mikor jó az időzítés, mikor figyelnek ránk a legtöbben – emeli ki, aki a posztok szövegezésére is felhívja a figyelmet.

– Még egy képaláírásban vagy egy videoajánlóban is kerüljük a PR-szöveget! Értelmes emberi nyelven beszéljünk, ne essünk a rendőrségi szóvivők hibájába, akik kifacsart jogi nyelvet használnak!

Érdemes szakítani azzal a szemlélettel is, miszerint minél rövidebb egy poszt, annál jobb.

– Akár nyolcvanezer karaktert is végigolvasnak, ha jó a szöveg. És az sem biztos, hogy egy rövidebb szöveget könnyebb megírni – véli az online-marketingszakértő.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo