Miért kell még mindig követőt gyűjteni a Facebook-on?

Amíg korábban az összes követőt elértük egy-egy posztunkkal a céges oldalunkon, addig a Facebook változásai miatt mára csak alig 5 százalékát. Miért kell akkor mégis követőket gyűjtenünk a céges oldalunkra a közösségi oldalon?

Kép: Pixabay

Korábban két fő oka volt a követőgyűjtésnek: rajongók ugyanis megkapták a Facebook oldalak összes posztját, vagy legalább is jelentősen nagy részét. Ez az érv az idén teljesen megbukott: ma már jó, ha a rajongóink 2-5 százalékát elérjük az organikus posztokkal. (Hogy miért van ez így, arról itt olvashat részletesebben.)

Azonban még mindig megéri követőket gyűjtenünk: csak immár más szempontból kell vizsgálnunk az így elérhető közönséget. „A Facebook oldal egy remarketing lista lett, vagyis ha jól gyűjtöttük össze a rajongókat, akkor jól tudunk nekik hirdetni, egyszerűen tudunk célozni” – emelte ki Lévai Richárd közösségi marketing szakértő legfrissebb blogbejegyzésében. (A módszerről itt olvashat részletesebben!)

Ám nem csak ezért: a Facebook ugyanis bejelentette, hogy a rajongóknak 4 hirdetést tudunk megjeleníteni a hírfolyamban, a nem rajongóknak pedig kettőt. tehát a követőinket hatékonyabban tudjuk hirdetésekkel és hirdetéssel támogatott kommunikációval (szponzorált tartalommal) elérni. Megéri tehát rajongót gyűjteni, de mindenképpen csak célzottan, szem előtt tartva azt, hogy a rajongó gyűjtést a fizetett hirdetések fogják követni. Éppen ezért nem mindegy, kiket gyűjtünk be a Facebook oldalunkkal. Itt olvashat tippeket, hogyan olvassák minél többen a posztját!

Lévai Richárd ugyanakkor még nagyobb óvatosságra int a rajongó gyűjtési módszerek szempontjából, hiszen itt már pénzre megy a dolog. Éppen ezért általában nem éri meg rövid távon sok rajongót gyűjteni csak azért, mert ez jól mutat. Később egy ilyen önfényező akció duplán sokba kerülhet. (Legutóbb áprilisban csapott le a Facebook a lájkgyűjtögető oldalakra.)

ÍGY LEHET HATÉKONY AZ ONLINE TÉRBEN
Jelentősen nőtt az online reklámra fordított pénzek mennyisége a válság éveiben, a tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy a vállalatok nem hatékonyan használják a virtuális teret. A háttérben még mindig a tudás hiánya áll, ugyanakkor egyre több vállalkozó kezdi megérteni, mit nyújthat cégének az online világ.
 

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo