Miért kell még mindig követőt gyűjteni a Facebook-on?

Amíg korábban az összes követőt elértük egy-egy posztunkkal a céges oldalunkon, addig a Facebook változásai miatt mára csak alig 5 százalékát. Miért kell akkor mégis követőket gyűjtenünk a céges oldalunkra a közösségi oldalon?

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép: Pixabay

Korábban két fő oka volt a követőgyűjtésnek: rajongók ugyanis megkapták a Facebook oldalak összes posztját, vagy legalább is jelentősen nagy részét. Ez az érv az idén teljesen megbukott: ma már jó, ha a rajongóink 2-5 százalékát elérjük az organikus posztokkal. (Hogy miért van ez így, arról itt olvashat részletesebben.)

Azonban még mindig megéri követőket gyűjtenünk: csak immár más szempontból kell vizsgálnunk az így elérhető közönséget. „A Facebook oldal egy remarketing lista lett, vagyis ha jól gyűjtöttük össze a rajongókat, akkor jól tudunk nekik hirdetni, egyszerűen tudunk célozni” – emelte ki Lévai Richárd közösségi marketing szakértő legfrissebb blogbejegyzésében. (A módszerről itt olvashat részletesebben!)

Ám nem csak ezért: a Facebook ugyanis bejelentette, hogy a rajongóknak 4 hirdetést tudunk megjeleníteni a hírfolyamban, a nem rajongóknak pedig kettőt. tehát a követőinket hatékonyabban tudjuk hirdetésekkel és hirdetéssel támogatott kommunikációval (szponzorált tartalommal) elérni. Megéri tehát rajongót gyűjteni, de mindenképpen csak célzottan, szem előtt tartva azt, hogy a rajongó gyűjtést a fizetett hirdetések fogják követni. Éppen ezért nem mindegy, kiket gyűjtünk be a Facebook oldalunkkal. Itt olvashat tippeket, hogyan olvassák minél többen a posztját!

Lévai Richárd ugyanakkor még nagyobb óvatosságra int a rajongó gyűjtési módszerek szempontjából, hiszen itt már pénzre megy a dolog. Éppen ezért általában nem éri meg rövid távon sok rajongót gyűjteni csak azért, mert ez jól mutat. Később egy ilyen önfényező akció duplán sokba kerülhet. (Legutóbb áprilisban csapott le a Facebook a lájkgyűjtögető oldalakra.)

ÍGY LEHET HATÉKONY AZ ONLINE TÉRBEN
Jelentősen nőtt az online reklámra fordított pénzek mennyisége a válság éveiben, a tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy a vállalatok nem hatékonyan használják a virtuális teret. A háttérben még mindig a tudás hiánya áll, ugyanakkor egyre több vállalkozó kezdi megérteni, mit nyújthat cégének az online világ.
 

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo