Nem kellenek milliók a hatékony marketinghez

A marketing minden üzleti modell kritikus részlete, a világ cégek ráadásul elképesztő összeget fordítanak marketingtevékenységekre. A Salesforce például bevételei több mint 50 százalékát a Twitter pedig 44 százalékát szánja erre. Ennél azonban jóval kevesebből is érhetünk el sikereket.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Közösségi média: legyünk jelen

Ma már számos platformon megjelenhetünk, a hirdetési piac, ahol a termékeink és szolgáltatásaink prezentálhatóak, pedig igen széles. Ezek közül is közösségi média nyújtotta lehetőségek a legnépszerűbbek és leghatékonyabbak. Előnyük, hogy marketingtevékenységünk hatékonyságát megfizethető áron növelhetjük. A közösségi média platformok organikus és fizetett bejegyzések, hirdetések formájában viszonylag gazdaságos, pontosan célozható online hirdetési lehetőségeket kínálnak. Ezek közül is messze a Facebook a legfontosabb felület, elsősorban precizitásának köszönhetően: semmilyen más felület nem kínál ennyire pontos megszólítási lehetőségeket. Ennek köszönhetően töredék áron érhetjük el célcsoportunkat, és könnyen mozgathatjuk azt a vásárlás különböző fázisaiba.

Kép: Pixabay

A közösségi média – felépítésének köszönhetően – lehetővé teszi számunkra, hogy a márkaismertségünket és a márkahűséget költséghatékony módon növeljük. (Ehhez jó tartalommarketingre is szükségünk van, amiről itt olvashat.) A hazai vállalatoknak már csak azért is megkerülhetetlen a Facebook, mert az RG Stúdió felmérése szerint 2016-ban átlagosan 203 percet töltöttek online a magyarok naponta, és ennek az időnek a harmadát tette ki Facebook használata. Ezek a platformok tulajdonképpen azt kínálják, amire sok esetben a legnagyobb szükségünk van: gyorsan és folyamatosan tudunk kommunikálni az ügyfeleinkkel, akikből interakciót válthatunk ki, visszajelzéseikből pedig számos elemezhető adatot gyűjthetünk be nagyon egyszerűen, így a jövőben még intenzívebben célozhatunk a potenciális ügyfeleinkre.

Sokan bezárhatnák a boltot, ha holnap megszűnne a Facebook
Téves az az elképzelés, mely szerint az online közösségi terek csak kapcsolat –és márkaépítésre jók. Már most komoly szerepet kapnak ezek az oldalak az értékesítésben is, és a jövőben ez egyre inkább így lesz. Ezt támasztják alá a már ma is szembetűnő trendek, és az RG Stúdió Kft. friss kutatása is.
Az adatok hatalma

Nem érdemes erőforrásainkat olyan reklámra költeni, amellyel nem látható, eddig fel nem térképezett fogyasztói réteget érhetünk el. Ehelyett érdemes a rendelkezésre álló adatok szerint formálni és végrehajtani marketingtervünket. Jó kiindulópont lehet, ha a jelenlegi ügyfélkörünkről begyűjtött adatokkal kezdünk. Határozzuk meg, mi mozgatja őket, miért érdeklődnek a mi cégünk iránt, miért a mi termékeinket és szolgáltatásainkat választják.

Online kérdőívek vagy telefonos felmérések segítségével megtudhatjuk a motivációját minden fogyasztónknak, akik valaha vásároltak a termékeinkből. Fontos információkat bányászhatunk ki a Google Analytics-ből is, amivel feltérképezhetjük honlaplátogatóink viselkedését, érdeklődését, illetve olyan fontos adatokat szűrhetünk ki, mint például az útvonal, amin keresztül oldalunkra érkezett, ezzel mintegy visszajelzést kapva Facebook oldalunk, blogunk hatékonyságáról. Az ilyen adatok segítenek abban, hogy minimális költés mellett maximalizálni tudjuk marketingünk hatékonyságát. Ezek olyan kincsek a cégünk számára, amiket vétek lenne nem kihasználni.

A jó szakember jó befektetés

Ma már mindenki kicsit marketingesnek is tartja magát, pedig a szakmaiságot nélkülöző, ad-hoc jellegű marketingtevékenységek elképesztő pénznyelővé válhatnak, kevés sikerrel társulva. Ezért egy jól képzett marketing munkatárs az egyik legjobb befektetése lehet a cégünknek. A megfelelő szakemberre rábízhatjuk a marketingtervezést, a megbeszélt célkitűzéseket pedig egy előre megbeszélt költségkereten belül valósíthatjuk meg.

Végül ne feledjük, az egyik legjobb módja, hogy csökkentsük a marketing költségeket, ha megtartjuk a jelenlegi vásárlóinkat, ügyfeleinket. Egy vállalkozás bevételeit átlagosan, mintegy negyven százalékban, a meglévő vásárlói adják, így ha arra koncentrálunk, hogy a hűséges partnereket maguk mellett tartsuk, nem kell óriási összegeket költenünk arra, hogy új ügyfeleket találjunk.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo