Itt a Facebook marketing vége?

Kevesebb elérés, kisebb aktivitás, csökkenő átkattintás, drágább hirdetések. Nagyjából így lehet összefoglalni a várható változások következményeit az oldalakra nézve.

Arról van ugyanis szó, hogy a hírfolyamban növekedni fognak az emberektől származó tartalmak, mivel pedig a hírfolyam véges, ez azt is jelenti, hogy csökkenni fog az oldalaktól származó posztok száma - írja Lévai Richárd, közösségi marketing specialista a Közösségi Kalandozások blogon.

Kép: Pixabay

Persze ez nem azt jelenti, hogy innentől nem lesznek egyáltalán oldalaktól származó bejegyzések a hírfolyamban. Viszont elsősorban olyanok fognak megjelenni, amik a Facebookon töltött aktív időt növelik.

Vagyis ahol beszélgetés indul el a bejegyzés alatt. Ráadásul nem csak egyszerű kommenteket vár a Facebook, hanem olyanokat, ahol egymás kommentjeire válaszolnak az olvasók. Mint egy rendes beszélgetésben. Ha olyen bejegyzéseket tud produkálni egy oldal, kevesebb félni valója van.

Ez tehát a lényeg: a hírfolyamban több tartalom jelenik majd meg az ismerősöktől, kevesebb az oldalaktól. De nézzünk egy kicsit a változások mélyére!

A luxus márkák is ráfanyalodnak a netre
A nagy óragyártók pár éve még húzták az orrukat, ha szóba került a kereskedés a világhálón. „Mi a butikjainkban páratlan vásárlói élményt nyújtunk vevőinknek – az interneten ez hiányzik”, hangoztatták. Napjainkban már Omega vagy IWC luxusórát éppúgy lehet rendelni Facebook-oldalon, mint Swatchot.
Hogyan dolgozik az új hírfolyam algoritmus?

Eddig olyan jeleket használt a hírfolyam algoritmus elsősorban, mint hogy mennyien reagáltak, mennyien osztották meg az adott posztot. Ezek alapján dőlt el, mennyire kerül előre a hírfolyamban az adott bejegyzés.

Mostantól azok a bejegyzések élveznek elsőbbséget, amiknél “szikrázó beszélgetések” alakulnak ki és “értelmes interakciókat” kapnak az emberektől.

Az új algoritmus meg fogja jósolni, melyik bejegyzést akarjuk megbeszélni az ismerőseinkkel, és ezeket mutatja magasabban a hírfolyamban. Olyan bejegyzésekről van szó, amik oda-vissza beszélgetést indítanak el, amiben tanácsot vagy ajánlást kér valaki.

Mit tehetnek ezek után az oldalak?

A Facebook nem azt mondja, hogy kitiltja a hírfolyamból az oldalakat. De csak azokat a bejegyzéseket fogja díjazni, ahol valódi beszélgetések lesznek. Mit értenek ez alatt?

  • Élő videók: ezek már most is kb. 6-szor annyi interakciót érnek el, mint a sima videók. Gyakrabban alakulnak ki beszélgetések mellettük.
  • A videók mellett is ki tudnak alakulni beszélgetések
  • Csoportokban gyakran beszélgetnek olyan bejegyzések mentén, amik oldalakról származnak
  • Helyi vállalkozások reakcióra bírhatják a közösségüket, ha releváns tartalmakat osztanak meg, eseményeket hoznak létre
  • A fontos témákról szóló hírek is el tudnak indítani beszélgetéseket
Ezeken felül pedig ott van a “See first” opció, vagyis az, hogy ha egy felhasználó bejelöli az oldal mellett, hogy elősként szeretne értesülni a posztjairól, akkor nem fog lemaradni.

Ami viszont nem fog működni elvileg: az aktivitás vadász posztok. Tavaly év végén vezették be ezt a változást, hogy az olyan posztok, amik arra mennek rá, hogy erőszakosan érjenek el akitvitást, vissza fognak szorulni. Vagyis természetes módszerekkel kell beszélgetést kialakítani a követőkkel.

Hogyan tovább?

Eddig tartott a hivatalos része, kérdés, hogy mit tehetünk?

Összefoglalva kevesebb oldalaktól származó bejegyzés fog megjelnni a Facebook hírfolyamban, ami azt is jelenti, hogy még többet kell hirdetni, még drágábbak lesznek a hirdetések. Vagyis még ügyesebben kell hirdetni. Ezen felül pedig:

  • Nagyobb szükség lesz arra, hogy csoportokat használjunk a kommunikáció során.
  • Több videót és live videót kell készíteni.
  • Persze ki kell kísérletezni azt is, hogy milyen bejegyzéseink mellett alakul ki beszélgetés.
  • Rá kell venni az embereket, hogy kapcsolják be a “see first” opciót
  • Meg kell találni az alternatív útvonalakat, amik a hírfolyamtól függetlenek. Nagyobb szerepet fognak kapni a sztorik, az Instagram és a Messenger.
Nincs tehát vége a Facebook marketingnek, de jelentősen újra kell gondolni az eddig használt módszereket.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo