Sokba kerülnek majd a „nyomulós” posztok

A Facebook ismét új hírfolyam algoritmus változtatást jelentett be: a direkt promóciós célú, organikus posztok arányát csökkenteni fogják 2015 januárjától – a hirdetések javára. A felhasználók ugyanis terhesnek érezték a nyomulós posztokat.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

A Facebook 500.000 felhasználó körében végzett kutatást, és azt derítették ki, hogy azok az organikus bejegyzések, amik erősen értékesítés célúak voltak, zavarták a felhasználókat.

Néhány jellemző poszt típus, amit túl nyomulósnak éreztek a felhasználók:

Bejegyzések, amik kizárólag azt erőltették, hogy telepítsenek fel egy alkalmazást, vagy vásároljanak,

Azok a bejegyzések, amik promóció vagy nyereményjáték részvételt erőltetik mindenféle kontextus nélkül,

Olyan bejegyzések, amik megismétlik a hirdetések tartalmát.

2015 januárjától ezért a Facebook kevesebb hasonló organikus bejegyzést fog megjeleníteni a hírfolyamban. „Vagyis azok az oldalak, akik túl sok ilyen jellegű (organikus) posztot használnak, az elérésük (további) csökkenésére számíthatnak” – figyelmeztet Lévai Richárd közösségi marketing szakértő legfrissebb blogbejegyzésében.

A hirdetések aránya a Facebook szerint nem fog növekedni, egyszerűen arról van szó, hogy a túlontúl nyomulós organikus posztok helyett érdekesebb, relevánsabb posztok fognak megjelenni a hírfolyamban. Indoklásuk szerint erre azért van szükség, hogy az oldalak kommunikációja legyen releváns, érdekes, hasznos, ne pedig olyan, mint egy kisvárosi hirdetőújság első oldala. Ezzel folytatódik a spamek és a klikk-csalik visszaszorításával megkezdett út.

Hogyan tovább?

Túl egyszerű lenne azt mondani, hogy minden értékesítés-centrikus poszt mindenkinek káros lesz. Ha a Facebook a többi saját hírfolyam algoritmus elemére is figyelemmel lesz, akkor ez a változtatás csupán erősítést fog jelenteni, vagyis ha valaki sok negatív visszajelzést szokott kapni az értékesítés/nyereményjáték aktivizálás posztjaira, akkor számíthat az elérések még nagyobb esésére. Ám az ilyen esetekben a posztokkal valószínűleg amúgy is gond van.  (Legutóbb áprilisban csapott le a Facebook a lájkgyűjtögető oldalakra.)

Ha valaki jól kommunikált, ügyesen értékesített eddig, jól készítette fel a rajongóit, jó nyereményjátékokat futtatott, olyan kampányokat, amik értéket adnak a rajongóinak és a célcsoportjának, akkor várhatóan továbbra sem lesz gondja.

„Az biztos, hogy aki januártól igazi, értékesítés célú posztot akar írni, vagy olyan nyereményjátékot, amelyik nem kapcsolódik az oldalhoz elég jól, jobban teszi, ha kétszer meggondolja, hogyan fogalmaz, illetve hogyan ad értéket, már a bejegyzésben, még az aktivitásra ösztönzés előtt” – hangsúlyozta  Lévai Richárd.

A legtöbb oldalnak a legegyszerűbb stratégia valószínűleg az lesz, ha szétválasztják a posztjaikat célok szerint.

Vége a trükkös címsoroknak a Facebookon
A Facebook a most bejelentett változtatásával minimalizálni akarja azokat a posztokat, amelyek bár figyelemfelkeltőek, mégsem kínálnak érdekes, minőségi tartalmat, sőt olykor egyenesen megtévesztőek.
Kerüljenek az organikus kommunikációba azok a posztok, amik:

kapcsolatot erősítenek

mesélnek a cégről

mesélnek a termékekről

bevonják az embereket

vitát generálnak

oktatnak

érdekességeket mondanak

szórakoztatnak

brandet építenek

közvetetten támogatják az értékesítést

közvetetten támogatják a nyereményjáték kampányokat

Hirdetésbe pedig kerüljenek azok a posztok, amelyek:

közvetlenül értékesítés célúak

közvetlenül támogatják a nyereményjáték kampányokat, és nincsenek szoros kapcsolatba az oldal alap értékeivel.

Linképítés: ezért büntet a Google
A keresőoptimalizáló cégek többsége nagy hangsúlyt fektet a link építésre, de sokan elfelejtik, hogy gyorsan gyarapodó “backlinkek” csak egy bizonyos szintig hatékonyak. Ha ugyanis nem tartunk mértéket, a gyorsan és könnyen jött haszon sokba kerülhet.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo