5 tipp a sikeres karácsonyi Facebook-kampányhoz

A cégek nem véletlenül készülnek hatalmas kampányokkal és akciókkal az ünnepi időszakra: a felmérések szerint ilyenkor a fogyasztói költések jelentősen nőnek: 16%-kal magasabb az átlagos vásárlások értéke, és fejenként mintegy 30 000 forintot költünk ajándékokra.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A rutinosak korán elkezdenek készülni az extra igényekre, de ezek a vállalkozások vannak kevesebben – derül ki az RG Stúdió 120 hazai kkv körében végzett nem reprezentatív vizsgálatából. Lévai Richárd közösségimarketing-specialista, az RG Stúdió marketingvezetője szerint még az ötlet sem elég! Időben neki kell állni a kivitelezésnek, például a Facebookon.

A marketingeszközök nagyon változatosak. Várhatóan a Facebook-kommunikáció, a Facebook-hirdetés és a különböző weboldalfunkciók lesznek azok, amelyeket a cégek több mint 80%-a használ. Utánuk az e-mail marketing megoldásoknak szánnak még sokan fontos szerepet. A Google és a YouTube hirdetések a középmezőnybe szorultak, az egyéb közösségi hálózati megoldásokkal pedig már csak a cégek 33%-a tervez.

– A többcsatornás, egymásra épített marketing, az egész pályás letámadás időszaka az idei karácsonyi szezon. A vevőket több csatornán kell megszólítani, hiszen az egyre nagyobb információs zajban meg kell találni azokat a folyamatokat, amelyekkel nemcsak megszerezhetjük, hanem magunkhoz is köthetjük a potenciális vásárlót – hangsúlyozta Lévai Richárd.

Az első találkozás származhat egy PR-cikkből, egy keresőhirdetésből vagy egy bannerből, majd következhetnek például a remarketing-megoldások, hírlevelek és a saját adatbázison alapuló hirdetések. Egészen addig, amíg nem nálunk vásárol a célközönség.

A vizsgált kkv-k év végi célja viszonylag egységes: 84%-uk az azonnali értékesítést szeretné felpörgetni, mindössze 8%-uk gondolkodik hosszabb távra valamilyen adatbázis-építésben.

Lássuk a konkrét tippeket az ünnepi Facebook kampányhoz!

Kép:IKSZ

1. Tervezés

Mindenképp szükség van kommunikációs tervre. Ez jó sorvezető lehet ahhoz, hogy a cég mit, mikor és hol szeretne megjelentetni. Az időben elkészített tervvel elkerülhetők az utolsó pillanatban, kapkodva megjelentett, hibás üzenetek és hirdetések, előre ütemezhetők a megjelenések, és ezáltal biztos nem történik meg, hogy feledékenységből nem indul el a kampány.

Karácsonykor is a bizalom dönt a vásárlóban
Még vásárlásainkat is gyakran az határozza meg, mennyire bízunk az adott termékben vagy szolgáltatásban. A bizalom ugyanis biztonságérzetet ébreszt bennünk.
2. Linkek a bejegyzésekben

A bejegyzésekben használt linkek segítségével könnyedén átterelhetők a Facebook-követők a saját weboldalra vagy webáruházba.

3. Ünnepi tematikájú posztok

Vevőszerző szövegre is szükség lesz. A tartalom összeállításánál vegyük sorra: mi az üzenet, mi a vevő haszna, ha megrendeli az árut, és mit kell tennie ahhoz, hogy az övé legyen. Ne feledkezzünk el az ösztönzésről és a határidőre való figyelmeztetésről sem. A már megosztott tartalmak újraposztolását kerülni kell. Érdemes legalább ebben az időszakban időt, erőt és minimális büdzsét áldozni arra, hogy igazán egyedi és a cégünkhöz illeszkedő posztokat jelenítsünk meg a követőknek.

4. Fókuszban a célcsoport

A Facebook-hirdetések nagyon jól célozhatóak, így tökéletesen behatárolhatóak a cég számára fontos vásárlók. Például a férfi és a női vásárlók számára más üzenetek, más képek lehetnek figyelemfelkeltőek, ezért érdemes külön hirdetéseket készíteni számukra.

5. Folyamatos felülvizsgálat

Fontos a közzétett tartalmak folyamatos nyomon követése, megnézni, hogy melyik teljesít jobban, és vált ki nagyobb interakciót (megosztás, komment, lájk), és melyik kevésbé. Érdemes legalább hetente egyszer elemezni a statisztikákat, hiszen ezzel amellett, hogy tudatosabban tervezhetjük meg a következő időszak kommunikációját, még akár kedvezőbb áron is eljuthatunk a célcsoportunk újabb tagjaihoz.

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo