A rutinosak korán elkezdenek készülni az extra igényekre, de ezek a vállalkozások vannak kevesebben – derül ki az RG Stúdió 120 hazai kkv körében végzett nem reprezentatív vizsgálatából. Lévai Richárd közösségimarketing-specialista, az RG Stúdió marketingvezetője szerint még az ötlet sem elég! Időben neki kell állni a kivitelezésnek, például a Facebookon.
A marketingeszközök nagyon változatosak. Várhatóan a Facebook-kommunikáció, a Facebook-hirdetés és a különböző weboldalfunkciók lesznek azok, amelyeket a cégek több mint 80%-a használ. Utánuk az e-mail marketing megoldásoknak szánnak még sokan fontos szerepet. A Google és a YouTube hirdetések a középmezőnybe szorultak, az egyéb közösségi hálózati megoldásokkal pedig már csak a cégek 33%-a tervez.
– A többcsatornás, egymásra épített marketing, az egész pályás letámadás időszaka az idei karácsonyi szezon. A vevőket több csatornán kell megszólítani, hiszen az egyre nagyobb információs zajban meg kell találni azokat a folyamatokat, amelyekkel nemcsak megszerezhetjük, hanem magunkhoz is köthetjük a potenciális vásárlót – hangsúlyozta Lévai Richárd.
Az első találkozás származhat egy PR-cikkből, egy keresőhirdetésből vagy egy bannerből, majd következhetnek például a remarketing-megoldások, hírlevelek és a saját adatbázison alapuló hirdetések. Egészen addig, amíg nem nálunk vásárol a célközönség.
A vizsgált kkv-k év végi célja viszonylag egységes: 84%-uk az azonnali értékesítést szeretné felpörgetni, mindössze 8%-uk gondolkodik hosszabb távra valamilyen adatbázis-építésben.
Lássuk a konkrét tippeket az ünnepi Facebook kampányhoz!
1. Tervezés
Mindenképp szükség van kommunikációs tervre. Ez jó sorvezető lehet ahhoz, hogy a cég mit, mikor és hol szeretne megjelentetni. Az időben elkészített tervvel elkerülhetők az utolsó pillanatban, kapkodva megjelentett, hibás üzenetek és hirdetések, előre ütemezhetők a megjelenések, és ezáltal biztos nem történik meg, hogy feledékenységből nem indul el a kampány.
A bejegyzésekben használt linkek segítségével könnyedén átterelhetők a Facebook-követők a saját weboldalra vagy webáruházba.
3. Ünnepi tematikájú posztok
Vevőszerző szövegre is szükség lesz. A tartalom összeállításánál vegyük sorra: mi az üzenet, mi a vevő haszna, ha megrendeli az árut, és mit kell tennie ahhoz, hogy az övé legyen. Ne feledkezzünk el az ösztönzésről és a határidőre való figyelmeztetésről sem. A már megosztott tartalmak újraposztolását kerülni kell. Érdemes legalább ebben az időszakban időt, erőt és minimális büdzsét áldozni arra, hogy igazán egyedi és a cégünkhöz illeszkedő posztokat jelenítsünk meg a követőknek.
4. Fókuszban a célcsoport
A Facebook-hirdetések nagyon jól célozhatóak, így tökéletesen behatárolhatóak a cég számára fontos vásárlók. Például a férfi és a női vásárlók számára más üzenetek, más képek lehetnek figyelemfelkeltőek, ezért érdemes külön hirdetéseket készíteni számukra.
5. Folyamatos felülvizsgálat
Fontos a közzétett tartalmak folyamatos nyomon követése, megnézni, hogy melyik teljesít jobban, és vált ki nagyobb interakciót (megosztás, komment, lájk), és melyik kevésbé. Érdemes legalább hetente egyszer elemezni a statisztikákat, hiszen ezzel amellett, hogy tudatosabban tervezhetjük meg a következő időszak kommunikációját, még akár kedvezőbb áron is eljuthatunk a célcsoportunk újabb tagjaihoz.