Mire számíthatunk 2018-ban? – Megjelent a Piac & Profit legújabb száma!

Milyen lesz ebben az évben a gazdasági környezet, mit várnak a cégek, és mire számíthatnak a finanszírozásban, az uniós pályázatok és az adózás területén? Mit vásárol az Y generáció, és mik az idei legfontosabb marketingtrendek? Minderre fény derül a Piac & Profit legfrissebb számából!

A Piac & Profit üzleti magazin legújabb számában az uniós pályázatok rendszerét vesszük górcső alá. 2017 márciusáig meghirdették a 2014–2020-as pályázati ciklusban elérhető fejlesztési forrásokat. Kiírtak 546 pályázati konstrukciót 9630 milliárd forint értékben, és 2488 milliárd forint kifizetésével zárták az évet. Most az a kérdés, hogy hogyan fogják tudni a nyertes pályázók tartani a vállalásaikat időben és költségben. Csepreghy Nándort, a Miniszterelnökség miniszterhelyettesét kérdeztük.

Ugyanakkor az idei adóváltozásokban sok olyan részlet merült fel, amelyekre érdemes odafigyelnie a vállalkozásoknak: hiába csökkent a szociális és az egészségügyi hozzájárulás mértéke, a minimálbér és a garantált bérminimum emelése miatt még nőnek is a vállalkozók adóterhei. Az ez évi adóváltozásokról Zara Lászlóval, a Magyar Adótanácsadók és Könyvviteli Szolgáltatók Országos Egyesületének elnökével beszélgettünk.

Az elmúlt évtized felgyorsult technológiai változásai miatt a mai harmincas-negyvenes korosztály nehezebben ért szót a nálánál fiatalabbakkal, mint ezelőtt. Mi jellemzi a vállalkozások számára akár munkavállalóként, akár fogyasztóként mind fontosabb Y-okat és az őket követő Z-ket? Kurucz Imrét, az NRC kutatási vezetőjét kérdeztük a generációs különbségekről. A döntéshozók fókuszában elsősorban az Y generációsok állnak, róluk szeretnének egyre többet tudni a termékfejlesztők, a marketingszakemberek, a HR-esek.

A gazdag emberré vált vállalkozók a saját céljaikra, illetve a magukra fordított minőségi idő mellett nagy hangsúlyt fektetnek kapcsolataik kialakítására és fenntartására is. A felső tízezer társalgási tippjeit mutatjuk be, hogy könnyedebbé tegyük a „small talk”-ot

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo