Bármilyen cégnek megérheti egy jó buli

A legtöbb vállalkozás úgy tekint a rendezvényre, mint egy termékre, holott az a legtöbb esetben egy hatékony marketing eszköz.

Mi vár a magyar gazdaságra a választások után?
Tényleg elkerülhetetlen lesz a megszorítás?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:MarketingCommando

„Akkor lesz telt házas egy rendezvény, ha a vevők úgy érzik kihagyhatatlan, mellette pedig szisztematikusan reklámozzuk“ - mondta előadásában Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója.

Ahhoz, hogy egy rendezvény kihagyhatatlan legyen több dolognak kel teljesülnie. A legfontosabb, hogy a rendezvény legyen jól pozicionált.  A pozicionálás egy szakterületre vagy a célpiac egy részére való fókuszálást jelenti. Arra ad választ, hogy miért érdemes elmenni a rendezvényre. Ezzel hatékonyabban tudunk kommunikálni és a vevő úgy érzi, hogy a rendezvény neki szól. Például export konferenciából sok van, de az „Export Romániába“ rendezvény azonnal kihagyhatatlan lesz azoknak, akik arrafelé kereskednek.

Új! Újdonság! Ilyen még nem volt!

A kihagyhatatlan rendezvény további fontos eleme az újdonság. Ha valami új, akkor úgy érezzük, hogy érdekes és fontos. Különösen egy olyan eseménnyel szemben, amelyik ugyan olyan mint mindig. Ma például a mobiltelefonnal, közösségi médiával kapcsolatos témáknak van óriási újdonság- és vonzereje.

Tovább fokozza egy rendezvény csáberejét a gyors eredmény ígérete. Bármit ígérhetünk ami fontos a vevőnek, csak legyen igaz. Például ígérhetjük, hogy a rendezvény tökéletes választás kezdőknek. Emellett a kihagyhatatlan rendezvényeknek rendszerint újszerű és meglepő koncepciójuk van. Kitűnő példa erre a szingliknek szóló főzőtanfolyam.

Jön! Jön! Jön!

Azonban a kihagyhatatlan rendezvényt sem lehet megtölteni hirdetés nélkül. Hirdessük meg a rendezvényt és hagyjunk elég időt a kampányra. A Marketing Commando például az egyik prémium konferenciáját már egy évvel a rendezvény előtt hirdetni kezdi. Érdemes online és offline eszközöket is használni, mert sokkal jobb eredmények érhetők el.

A hiány motivál
Örök érvényű igazság a kereskedelemben, hogy minél kevesebb van valamiből, annál nagyobb rá az igény. Kérdezzük meg szüleinket, nagyszüleinket, hogy meséljenek a hiánygazdaságról, amikor még sorban kellett állni az üzletekben egy kiló banánért. Szakértőnk korábbi cikkéből megtudhatja, hogyan alkalmazható ez a trükk a gyakorlatban.
Ahhoz, hogy kitehessük a telt ház táblát, egy ellenállhatatlan ajánlatra is szükség van. A rendezvények ajánlata legtöbbször csak ez: vedd meg a jegyet. Vonzóbbá tehetjük az ajánlatot ha a jegy mellé például valamilyen ajándékot kínálunk, vagy ha a jegy ára levásárolható.

A rendezvény, mint marketing eszköz

A legtöbb vállalkozás úgy tekint a rendezvényre, mint egy termékre, holott az a legtöbb esetben egy hatékony marketing eszköz, amely szinte minden iparágban használható. Az elsődleges célja nem az, hogy profitot termeljen, hanem az ügyfélszerzés vagy akár a meglévő vevők megtartása - mondta Wolf Gábor.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo