„Akkor lesz telt házas egy rendezvény, ha a vevők úgy érzik kihagyhatatlan, mellette pedig szisztematikusan reklámozzuk“ - mondta előadásában Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója.
Ahhoz, hogy egy rendezvény kihagyhatatlan legyen több dolognak kel teljesülnie. A legfontosabb, hogy a rendezvény legyen jól pozicionált. A pozicionálás egy szakterületre vagy a célpiac egy részére való fókuszálást jelenti. Arra ad választ, hogy miért érdemes elmenni a rendezvényre. Ezzel hatékonyabban tudunk kommunikálni és a vevő úgy érzi, hogy a rendezvény neki szól. Például export konferenciából sok van, de az „Export Romániába“ rendezvény azonnal kihagyhatatlan lesz azoknak, akik arrafelé kereskednek.
Új! Újdonság! Ilyen még nem volt!
A kihagyhatatlan rendezvény további fontos eleme az újdonság. Ha valami új, akkor úgy érezzük, hogy érdekes és fontos. Különösen egy olyan eseménnyel szemben, amelyik ugyan olyan mint mindig. Ma például a mobiltelefonnal, közösségi médiával kapcsolatos témáknak van óriási újdonság- és vonzereje.
Tovább fokozza egy rendezvény csáberejét a gyors eredmény ígérete. Bármit ígérhetünk ami fontos a vevőnek, csak legyen igaz. Például ígérhetjük, hogy a rendezvény tökéletes választás kezdőknek. Emellett a kihagyhatatlan rendezvényeknek rendszerint újszerű és meglepő koncepciójuk van. Kitűnő példa erre a szingliknek szóló főzőtanfolyam.
Jön! Jön! Jön!
Azonban a kihagyhatatlan rendezvényt sem lehet megtölteni hirdetés nélkül. Hirdessük meg a rendezvényt és hagyjunk elég időt a kampányra. A Marketing Commando például az egyik prémium konferenciáját már egy évvel a rendezvény előtt hirdetni kezdi. Érdemes online és offline eszközöket is használni, mert sokkal jobb eredmények érhetők el.
A rendezvény, mint marketing eszköz
A legtöbb vállalkozás úgy tekint a rendezvényre, mint egy termékre, holott az a legtöbb esetben egy hatékony marketing eszköz, amely szinte minden iparágban használható. Az elsődleges célja nem az, hogy profitot termeljen, hanem az ügyfélszerzés vagy akár a meglévő vevők megtartása - mondta Wolf Gábor.