Kinek érdemes kiállítani rendezvényen?

Tavasszal elindult a rendezvényszezon, ilyenkor sok cég gondolkodik azon, mit nyerhet, ha kiállítóként vagy előadóként vesz részt egy konferencián. Összeszedtünk néhány választ a legfontosabb kérdésekre.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

A kiállítás szervezők minden olyan céget igyekeznek megkeresni, akik témához illő profillal rendelkeznek. A sok-sok megkeresés vagy éppen lehetőség közül ki kell tudnia választani, hogy mely rendezvény az, ami Önnek megéri. Viszonylag kevés olyan cég van, aki megengedheti magának anyagilag, hogy mindenütt ott legyen válogatás nélkül (bár azok a cégek, akik megengedhetnek maguknak egy jelentősebb büdzsét a kiállításokra, roppant körültekintően választanak 1-2 remek lehetőséget, és inkább azokon lépnek fel látványosan).

A Piac&Profit konferenciái között Ön is találhat megfelelő rendezvényt a tavaszi időszakra!

Mi alapján tudja Ön kiválasztani, hogy az adott felkérés megéri-e a vállalkozásának vagy sem? – tette fel a kérdést Szombati Orsolya online marketing szakértő a Bisnode céginformációs szolgáltató blogján. A kiállításokon való részvétel egy ugyanis nagyon erős marketing eszköz, érdemes átgondoltan választani, és csak a releváns helyeken megjelenni. Ahol pedig megjelenik a vállalkozása, ott hozza ki belőle a maximumot.

Ahhoz, hogy anyagilag megérje egy rendezvény, fel kell állítania a standard elvárásokat, hogy hány új ügyfél, mennyi eladott termék, vagy mekkora új adatbázis fedezi a költségeket.  Bizonyára Ön is belátja, hogy egy olyan rendezvényen, ahol az Ön célcsoportja, vásárlói nincsenek jelen a felállított tervek megvalósítása lehetetlen.

Mire és hogyan jó a névjegy?
A mai világban már-már elavultnak hat a klasszikus névjegykártya, ám az változatlanul az üzleti élet nélkülözhetetlen eleme. Ezek a pici kártyák sokat elárulnak tulajdonosaikról. Nem csak az számít, hogy milyen maga a kártya, de az is, hogy hogyan bánunk vele.
Azaz, a felkérés elbírálása során vagy a kiállításra való jelentkezés előtt el kell döntenie, hogy az Ön célcsoportjának szól-e a rendezvény.  Ha még nem tudja, hogy ki az Ön fókuszcsoportja, kik vásárolnak a cégétől mindenképpen érdemes egy ügyfél analitikát végezni, és megvizsgálni, hogy jellemzően kik az Ön célcsoportjának tagjai. (Ha terméket vagy szolgáltatást érékesít, megteheti ezt egy vásárlói elégedettségi kérdőív segítségével is vagy a cégadatbázisok segítségével)

Ha éppen nincs a közvetlen ügyféltípusnak szóló lehetőség, válasszon egy közvetett célcsoportnak szóló konferenciát, ahová elmegy bemutatkozni. Ahol az Ön célcsoportjával szorosan együttműködők számára rendeznek eseményt. Fontos azonban, ha közvetett célcsoportnak szóló eseményre megy el, hogy nagyon körültekintően válasszon. Könnyű beleesni abba a hibába, hogy nem is közvetett ügyfeleknek szól a rendezvény, így elveszítjük az ajánlás lehetőségét. Manapság abból nem lesz üzlet, hogy a lehetséges partnerének van egy ismerőse, aki ismer valakit, aki már hallott Önről.

Ha közvetett célcsoportnak tart előadást, vagy standnál mutatkozik be: adjon több szóróanyagot, névjegykártyát, és javasolja, hogy bártan adják ezeket tovább a célcsoportja részére. Említse meg, hogy nekik, mint ajánlóknak presztízskérdés lehet, ha az ügyfelének Ő tud ajánlani egy megoldást a problémájára. Ilyen rendezvényeken gyűjtsön adatbázis (pl. egy nyereményjátékkal), de őket kezelje külön az érdeklődői és vásárlói adatbázistól, hogy a megfelelő üzenetekkel izzásban tartsa az ajánlást!

A hatékony bemutatkozás 3 pontja
Új üzleti kapcsolatok kialakítására, új üzleti partnerek megismerésére remek lehetőséget adnak a szakmai konferenciák, kiállítások, vásárok. Sokan mégsem használják ki ezeket a lehetőségeket kapcsolatépítésre, mert félnek attól a pillanattól, amikor eljön a – sok kisvállalkozót próbára tevő – bemutatkozás rész. Szakértőnk segít, hogyan kell egy sikeres bemutatkozást felépíteni!

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo