Kinek érdemes kiállítani rendezvényen?

Tavasszal elindult a rendezvényszezon, ilyenkor sok cég gondolkodik azon, mit nyerhet, ha kiállítóként vagy előadóként vesz részt egy konferencián. Összeszedtünk néhány választ a legfontosabb kérdésekre.

Kép: Pixabay

A kiállítás szervezők minden olyan céget igyekeznek megkeresni, akik témához illő profillal rendelkeznek. A sok-sok megkeresés vagy éppen lehetőség közül ki kell tudnia választani, hogy mely rendezvény az, ami Önnek megéri. Viszonylag kevés olyan cég van, aki megengedheti magának anyagilag, hogy mindenütt ott legyen válogatás nélkül (bár azok a cégek, akik megengedhetnek maguknak egy jelentősebb büdzsét a kiállításokra, roppant körültekintően választanak 1-2 remek lehetőséget, és inkább azokon lépnek fel látványosan).

A Piac&Profit konferenciái között Ön is találhat megfelelő rendezvényt a tavaszi időszakra!

Mi alapján tudja Ön kiválasztani, hogy az adott felkérés megéri-e a vállalkozásának vagy sem? – tette fel a kérdést Szombati Orsolya online marketing szakértő a Bisnode céginformációs szolgáltató blogján. A kiállításokon való részvétel egy ugyanis nagyon erős marketing eszköz, érdemes átgondoltan választani, és csak a releváns helyeken megjelenni. Ahol pedig megjelenik a vállalkozása, ott hozza ki belőle a maximumot.

Ahhoz, hogy anyagilag megérje egy rendezvény, fel kell állítania a standard elvárásokat, hogy hány új ügyfél, mennyi eladott termék, vagy mekkora új adatbázis fedezi a költségeket.  Bizonyára Ön is belátja, hogy egy olyan rendezvényen, ahol az Ön célcsoportja, vásárlói nincsenek jelen a felállított tervek megvalósítása lehetetlen.

Mire és hogyan jó a névjegy?
A mai világban már-már elavultnak hat a klasszikus névjegykártya, ám az változatlanul az üzleti élet nélkülözhetetlen eleme. Ezek a pici kártyák sokat elárulnak tulajdonosaikról. Nem csak az számít, hogy milyen maga a kártya, de az is, hogy hogyan bánunk vele.
Azaz, a felkérés elbírálása során vagy a kiállításra való jelentkezés előtt el kell döntenie, hogy az Ön célcsoportjának szól-e a rendezvény.  Ha még nem tudja, hogy ki az Ön fókuszcsoportja, kik vásárolnak a cégétől mindenképpen érdemes egy ügyfél analitikát végezni, és megvizsgálni, hogy jellemzően kik az Ön célcsoportjának tagjai. (Ha terméket vagy szolgáltatást érékesít, megteheti ezt egy vásárlói elégedettségi kérdőív segítségével is vagy a cégadatbázisok segítségével)

Ha éppen nincs a közvetlen ügyféltípusnak szóló lehetőség, válasszon egy közvetett célcsoportnak szóló konferenciát, ahová elmegy bemutatkozni. Ahol az Ön célcsoportjával szorosan együttműködők számára rendeznek eseményt. Fontos azonban, ha közvetett célcsoportnak szóló eseményre megy el, hogy nagyon körültekintően válasszon. Könnyű beleesni abba a hibába, hogy nem is közvetett ügyfeleknek szól a rendezvény, így elveszítjük az ajánlás lehetőségét. Manapság abból nem lesz üzlet, hogy a lehetséges partnerének van egy ismerőse, aki ismer valakit, aki már hallott Önről.

Ha közvetett célcsoportnak tart előadást, vagy standnál mutatkozik be: adjon több szóróanyagot, névjegykártyát, és javasolja, hogy bártan adják ezeket tovább a célcsoportja részére. Említse meg, hogy nekik, mint ajánlóknak presztízskérdés lehet, ha az ügyfelének Ő tud ajánlani egy megoldást a problémájára. Ilyen rendezvényeken gyűjtsön adatbázis (pl. egy nyereményjátékkal), de őket kezelje külön az érdeklődői és vásárlói adatbázistól, hogy a megfelelő üzenetekkel izzásban tartsa az ajánlást!

A hatékony bemutatkozás 3 pontja
Új üzleti kapcsolatok kialakítására, új üzleti partnerek megismerésére remek lehetőséget adnak a szakmai konferenciák, kiállítások, vásárok. Sokan mégsem használják ki ezeket a lehetőségeket kapcsolatépítésre, mert félnek attól a pillanattól, amikor eljön a – sok kisvállalkozót próbára tevő – bemutatkozás rész. Szakértőnk segít, hogyan kell egy sikeres bemutatkozást felépíteni!

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo