Kinek érdemes kiállítani rendezvényen?

Tavasszal elindult a rendezvényszezon, ilyenkor sok cég gondolkodik azon, mit nyerhet, ha kiállítóként vagy előadóként vesz részt egy konferencián. Összeszedtünk néhány választ a legfontosabb kérdésekre.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Kép: Pixabay

A kiállítás szervezők minden olyan céget igyekeznek megkeresni, akik témához illő profillal rendelkeznek. A sok-sok megkeresés vagy éppen lehetőség közül ki kell tudnia választani, hogy mely rendezvény az, ami Önnek megéri. Viszonylag kevés olyan cég van, aki megengedheti magának anyagilag, hogy mindenütt ott legyen válogatás nélkül (bár azok a cégek, akik megengedhetnek maguknak egy jelentősebb büdzsét a kiállításokra, roppant körültekintően választanak 1-2 remek lehetőséget, és inkább azokon lépnek fel látványosan).

A Piac&Profit konferenciái között Ön is találhat megfelelő rendezvényt a tavaszi időszakra!

Mi alapján tudja Ön kiválasztani, hogy az adott felkérés megéri-e a vállalkozásának vagy sem? – tette fel a kérdést Szombati Orsolya online marketing szakértő a Bisnode céginformációs szolgáltató blogján. A kiállításokon való részvétel egy ugyanis nagyon erős marketing eszköz, érdemes átgondoltan választani, és csak a releváns helyeken megjelenni. Ahol pedig megjelenik a vállalkozása, ott hozza ki belőle a maximumot.

Ahhoz, hogy anyagilag megérje egy rendezvény, fel kell állítania a standard elvárásokat, hogy hány új ügyfél, mennyi eladott termék, vagy mekkora új adatbázis fedezi a költségeket.  Bizonyára Ön is belátja, hogy egy olyan rendezvényen, ahol az Ön célcsoportja, vásárlói nincsenek jelen a felállított tervek megvalósítása lehetetlen.

Mire és hogyan jó a névjegy?
A mai világban már-már elavultnak hat a klasszikus névjegykártya, ám az változatlanul az üzleti élet nélkülözhetetlen eleme. Ezek a pici kártyák sokat elárulnak tulajdonosaikról. Nem csak az számít, hogy milyen maga a kártya, de az is, hogy hogyan bánunk vele.
Azaz, a felkérés elbírálása során vagy a kiállításra való jelentkezés előtt el kell döntenie, hogy az Ön célcsoportjának szól-e a rendezvény.  Ha még nem tudja, hogy ki az Ön fókuszcsoportja, kik vásárolnak a cégétől mindenképpen érdemes egy ügyfél analitikát végezni, és megvizsgálni, hogy jellemzően kik az Ön célcsoportjának tagjai. (Ha terméket vagy szolgáltatást érékesít, megteheti ezt egy vásárlói elégedettségi kérdőív segítségével is vagy a cégadatbázisok segítségével)

Ha éppen nincs a közvetlen ügyféltípusnak szóló lehetőség, válasszon egy közvetett célcsoportnak szóló konferenciát, ahová elmegy bemutatkozni. Ahol az Ön célcsoportjával szorosan együttműködők számára rendeznek eseményt. Fontos azonban, ha közvetett célcsoportnak szóló eseményre megy el, hogy nagyon körültekintően válasszon. Könnyű beleesni abba a hibába, hogy nem is közvetett ügyfeleknek szól a rendezvény, így elveszítjük az ajánlás lehetőségét. Manapság abból nem lesz üzlet, hogy a lehetséges partnerének van egy ismerőse, aki ismer valakit, aki már hallott Önről.

Ha közvetett célcsoportnak tart előadást, vagy standnál mutatkozik be: adjon több szóróanyagot, névjegykártyát, és javasolja, hogy bártan adják ezeket tovább a célcsoportja részére. Említse meg, hogy nekik, mint ajánlóknak presztízskérdés lehet, ha az ügyfelének Ő tud ajánlani egy megoldást a problémájára. Ilyen rendezvényeken gyűjtsön adatbázis (pl. egy nyereményjátékkal), de őket kezelje külön az érdeklődői és vásárlói adatbázistól, hogy a megfelelő üzenetekkel izzásban tartsa az ajánlást!

A hatékony bemutatkozás 3 pontja
Új üzleti kapcsolatok kialakítására, új üzleti partnerek megismerésére remek lehetőséget adnak a szakmai konferenciák, kiállítások, vásárok. Sokan mégsem használják ki ezeket a lehetőségeket kapcsolatépítésre, mert félnek attól a pillanattól, amikor eljön a – sok kisvállalkozót próbára tevő – bemutatkozás rész. Szakértőnk segít, hogyan kell egy sikeres bemutatkozást felépíteni!

Véleményvezér

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo