A kiállítás szervezők minden olyan céget igyekeznek megkeresni, akik témához illő profillal rendelkeznek. A sok-sok megkeresés vagy éppen lehetőség közül ki kell tudnia választani, hogy mely rendezvény az, ami Önnek megéri. Viszonylag kevés olyan cég van, aki megengedheti magának anyagilag, hogy mindenütt ott legyen válogatás nélkül (bár azok a cégek, akik megengedhetnek maguknak egy jelentősebb büdzsét a kiállításokra, roppant körültekintően választanak 1-2 remek lehetőséget, és inkább azokon lépnek fel látványosan).
A Piac&Profit konferenciái között Ön is találhat megfelelő rendezvényt a tavaszi időszakra!
Mi alapján tudja Ön kiválasztani, hogy az adott felkérés megéri-e a vállalkozásának vagy sem? – tette fel a kérdést Szombati Orsolya online marketing szakértő a Bisnode céginformációs szolgáltató blogján. A kiállításokon való részvétel egy ugyanis nagyon erős marketing eszköz, érdemes átgondoltan választani, és csak a releváns helyeken megjelenni. Ahol pedig megjelenik a vállalkozása, ott hozza ki belőle a maximumot.
Ahhoz, hogy anyagilag megérje egy rendezvény, fel kell állítania a standard elvárásokat, hogy hány új ügyfél, mennyi eladott termék, vagy mekkora új adatbázis fedezi a költségeket. Bizonyára Ön is belátja, hogy egy olyan rendezvényen, ahol az Ön célcsoportja, vásárlói nincsenek jelen a felállított tervek megvalósítása lehetetlen.
Ha éppen nincs a közvetlen ügyféltípusnak szóló lehetőség, válasszon egy közvetett célcsoportnak szóló konferenciát, ahová elmegy bemutatkozni. Ahol az Ön célcsoportjával szorosan együttműködők számára rendeznek eseményt. Fontos azonban, ha közvetett célcsoportnak szóló eseményre megy el, hogy nagyon körültekintően válasszon. Könnyű beleesni abba a hibába, hogy nem is közvetett ügyfeleknek szól a rendezvény, így elveszítjük az ajánlás lehetőségét. Manapság abból nem lesz üzlet, hogy a lehetséges partnerének van egy ismerőse, aki ismer valakit, aki már hallott Önről.
Ha közvetett célcsoportnak tart előadást, vagy standnál mutatkozik be: adjon több szóróanyagot, névjegykártyát, és javasolja, hogy bártan adják ezeket tovább a célcsoportja részére. Említse meg, hogy nekik, mint ajánlóknak presztízskérdés lehet, ha az ügyfelének Ő tud ajánlani egy megoldást a problémájára. Ilyen rendezvényeken gyűjtsön adatbázis (pl. egy nyereményjátékkal), de őket kezelje külön az érdeklődői és vásárlói adatbázistól, hogy a megfelelő üzenetekkel izzásban tartsa az ajánlást!