Kinek érdemes kiállítani rendezvényen?

Tavasszal elindult a rendezvényszezon, ilyenkor sok cég gondolkodik azon, mit nyerhet, ha kiállítóként vagy előadóként vesz részt egy konferencián. Összeszedtünk néhány választ a legfontosabb kérdésekre.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

A kiállítás szervezők minden olyan céget igyekeznek megkeresni, akik témához illő profillal rendelkeznek. A sok-sok megkeresés vagy éppen lehetőség közül ki kell tudnia választani, hogy mely rendezvény az, ami Önnek megéri. Viszonylag kevés olyan cég van, aki megengedheti magának anyagilag, hogy mindenütt ott legyen válogatás nélkül (bár azok a cégek, akik megengedhetnek maguknak egy jelentősebb büdzsét a kiállításokra, roppant körültekintően választanak 1-2 remek lehetőséget, és inkább azokon lépnek fel látványosan).

A Piac&Profit konferenciái között Ön is találhat megfelelő rendezvényt a tavaszi időszakra!

Mi alapján tudja Ön kiválasztani, hogy az adott felkérés megéri-e a vállalkozásának vagy sem? – tette fel a kérdést Szombati Orsolya online marketing szakértő a Bisnode céginformációs szolgáltató blogján. A kiállításokon való részvétel egy ugyanis nagyon erős marketing eszköz, érdemes átgondoltan választani, és csak a releváns helyeken megjelenni. Ahol pedig megjelenik a vállalkozása, ott hozza ki belőle a maximumot.

Ahhoz, hogy anyagilag megérje egy rendezvény, fel kell állítania a standard elvárásokat, hogy hány új ügyfél, mennyi eladott termék, vagy mekkora új adatbázis fedezi a költségeket.  Bizonyára Ön is belátja, hogy egy olyan rendezvényen, ahol az Ön célcsoportja, vásárlói nincsenek jelen a felállított tervek megvalósítása lehetetlen.

Mire és hogyan jó a névjegy?
A mai világban már-már elavultnak hat a klasszikus névjegykártya, ám az változatlanul az üzleti élet nélkülözhetetlen eleme. Ezek a pici kártyák sokat elárulnak tulajdonosaikról. Nem csak az számít, hogy milyen maga a kártya, de az is, hogy hogyan bánunk vele.
Azaz, a felkérés elbírálása során vagy a kiállításra való jelentkezés előtt el kell döntenie, hogy az Ön célcsoportjának szól-e a rendezvény.  Ha még nem tudja, hogy ki az Ön fókuszcsoportja, kik vásárolnak a cégétől mindenképpen érdemes egy ügyfél analitikát végezni, és megvizsgálni, hogy jellemzően kik az Ön célcsoportjának tagjai. (Ha terméket vagy szolgáltatást érékesít, megteheti ezt egy vásárlói elégedettségi kérdőív segítségével is vagy a cégadatbázisok segítségével)

Ha éppen nincs a közvetlen ügyféltípusnak szóló lehetőség, válasszon egy közvetett célcsoportnak szóló konferenciát, ahová elmegy bemutatkozni. Ahol az Ön célcsoportjával szorosan együttműködők számára rendeznek eseményt. Fontos azonban, ha közvetett célcsoportnak szóló eseményre megy el, hogy nagyon körültekintően válasszon. Könnyű beleesni abba a hibába, hogy nem is közvetett ügyfeleknek szól a rendezvény, így elveszítjük az ajánlás lehetőségét. Manapság abból nem lesz üzlet, hogy a lehetséges partnerének van egy ismerőse, aki ismer valakit, aki már hallott Önről.

Ha közvetett célcsoportnak tart előadást, vagy standnál mutatkozik be: adjon több szóróanyagot, névjegykártyát, és javasolja, hogy bártan adják ezeket tovább a célcsoportja részére. Említse meg, hogy nekik, mint ajánlóknak presztízskérdés lehet, ha az ügyfelének Ő tud ajánlani egy megoldást a problémájára. Ilyen rendezvényeken gyűjtsön adatbázis (pl. egy nyereményjátékkal), de őket kezelje külön az érdeklődői és vásárlói adatbázistól, hogy a megfelelő üzenetekkel izzásban tartsa az ajánlást!

A hatékony bemutatkozás 3 pontja
Új üzleti kapcsolatok kialakítására, új üzleti partnerek megismerésére remek lehetőséget adnak a szakmai konferenciák, kiállítások, vásárok. Sokan mégsem használják ki ezeket a lehetőségeket kapcsolatépítésre, mert félnek attól a pillanattól, amikor eljön a – sok kisvállalkozót próbára tevő – bemutatkozás rész. Szakértőnk segít, hogyan kell egy sikeres bemutatkozást felépíteni!

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo