Három személyesmárka-építő tipp rendezvényekre

Nyakig vagyunk a konferenciaszezonban. Nehéz eldönteni, hogy kivel ismerkedjünk meg, hogyan mutatkozzunk be egy élő rendezvényen? Nem egyszerű „melegen tartani” az újonnan megszerzett értékes kapcsolatokat? Ezekhez nyújt segítséget a Piac&Profit szakértője!

Mindannyian találkoztunk már azzal a típussal, aki akár egy több száz fős rendezvényen is hajlamos végigrohanni, bemutatkozni mindenkinek, és kéretlenül a kezünkbe nyomni egy névjegyet (vagy akár többet), majd elkérni a miénket. Vajon mennyi hasznos kapcsolat fog születni egy ilyen akcióból?

Fölösleges cipősdobozt megtölteni olyan névjegyekkel, amiket soha többé nem fogunk elővenni, mert akitől kaptuk, az valójában nem érdekes számunkra, vagy rosszabb esetben egyáltalán nem is tudjuk, hogy ki az illető.

A minőség a fontos, nem a mennyiség!

Ahelyett, hogy egy rendezvényen megpróbálnánk mindenkivel megismerkedni, szűkítsük a kört azokra, akik tényleg fontosak a vállalkozásunk szempontjából.

Őket keressük, ha hasznos ismeretségeket szeretnénk:
– akiktől tanulhatunk
– akik alvállalkozóink lehetnek
– sajtó munkatársai
– akik keresztmarketing-partnereink lehetnek
– akik potenciális ügyfeleink lehetnek
Ne rontsunk ajtóstul a házba!

Sokunkat éri hidegzuhanyként, amikor a vadonatúj ismerősünk a bemutatkozás után rögtön azt kérdezi, hogy mivel foglalkozunk. Azonnal a „tárgyra”? Sokaknak ez kényelmetlen helyzet, hiszen még semmit sem tudunk a másikról, a benyomásaink is csupán néhány másodpercesek. Honnan tudjuk, hogy az illetőnek érdemes-e elmondanunk, mivel foglalkozunk? Honnan tudjuk, hogy érteni fogja egyáltalán? (A megértést megkönnyítheti egy „hárompontos” bemutatkozás.)

Tehát mi se ezzel indítsunk rögtön, ha kellemes beszélgetést szeretnénk. Jó, de akkor mit kérdezzünk, igaz?

Néhány ötlet, amivel el lehet indítani egy beszélgetést:
– Hogy tetszett Önnek ez az előadás?
– Mit gondol arról, amit az előadó mondott a(z) ………-ról?
– Hallott már olyasmit ma, amit fog tudni használni?
– Erre számított, amikor jelentkezett a rendezvényre?
 

Ha a beszélgetőpartnerünk alapvetően szűkszavú, és az első kérdést elintézi azzal, hogy „Jó volt.”, akkor használjuk fel a második kérdést, hogy több információt tudjunk meg az illetőről.

Csak ezek után álljunk elő a „Mivel is foglalkozik Ön?” kérdéssel. Ha megkaptuk a választ, de még nem tudjuk eldönteni ez alapján, hogy akivel beszélünk, szeretnénk-e megtartani hosszú távú üzleti kapcsolatra, akkor kérdezzünk bátran a munkájáról. Mit csinál pontosan, kik az ügyfelei, hogyan dolgozik? Milyen problémákat old meg nap mint nap? Vannak-e érdekes sztorija, ami a munkája során esett meg vele?

A megismerkedés nem elég

Ha sikerült olyan emberekkel megismerkednünk, akik fontosak és hasznosak lehetnek az üzletünk vagy a szakmai személyes márkánk szempontjából, akkor az igazi munka még csak most kezdődik.

Ezek az új ismeretségek ugyanis még nem kapcsolatok. Akkor válnak majd azzá, ha törődünk velük, ha gondozzuk őket és hosszú távon is „melegen” tartjuk.

Ennek az első lépése lehet egy utókövető levél, amit egy-két nappal a találkozás után küldünk a másiknak.

A célunk az, hogy hosszú távú kapcsolat szülessen, ami tehát ebben a levélben tilos:

–  önreklámozás

–  értékesítés

Mit tegyünk helyette? Emlékeztessük a másikat arra, hogy hol és milyen körülmények között találkoztunk, és fejezzük ki az érdeklődésünket a munkája iránt.

Íme egy példalevél, amit átírva a valós információkkal, bátran használhatunk:
Kedves Lojzika!
Nagy Kriszina vagyok, a böllér szépségversenyen találkoztunk pénteken. Örülök, hogy megismerkedtünk, nagyon jó volt beszélgetni veled a késélezés rejtelmeiről, sokat tanultam tőled ezalatt a néhány perc alatt. Ma reggel a BöllérVilág éves kalendáriumát lapozgattam, és találtam egy érdekes cikket, ami esetleg érdekelhet Téged. Mellékletként csatoltam. Mit gondolsz a szerző álláspontjáról, ami a malacok jó kedélyét illeti? Szerintem kicsit felszínes a megközelítése. Érdekel a szakmai véleményed a kérdésben.
Üdvözlettel: Nagy Krisztina (Kriszta)“
Majd a másik fél válaszától függően folytassuk a kapcsolat kialakítását.

 

Nagy Krisztina Kriszta, a személyes márka Vérnyula Személyes marketing evangelista www.palyamarketing.hu

 

Szakértőnk korábbi cikkei
Nyomot kell hagyniuk és meg kell különböztetniük magukat a többiektől. A személyes márkaépítés folyamatos fejlődést, szakmai elmélyülést igényel. De miért éri meg az erőfeszítést?
Új üzleti kapcsolatok kialakítására, új üzleti partnerek megismerésére remek lehetőséget adnak a szakmai konferenciák, kiállítások, vásárok. Sokan mégsem használják ki ezeket a lehetőségeket kapcsolatépítésre, mert félnek attól a pillanattól, amikor eljön a – sok kisvállalkozót próbára tevő – bemutatkozás rész.

Véleményvezér

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.
Jó hír, mégsem pusztul el a világ

Jó hír, mégsem pusztul el a világ 

Sokan úgy gondolják, hogy addig létezik a világ, amíg vannak méhek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo