Ezzel egy időben folyamatosan nőtt itthon az internetes vásárlás népszerűsége is. Az Eurostat felmérése szerint 2010-ben a 16-74 éves korosztály még csak 18%-a vásárolt az interneten, ez a szám 2015-re viszont a duplájára nőtt. Ám még így is elmaradunk az EU 28 tagállamának átlagától (53%). Hogy mi következik ebből?
Várhatóan az elkövetkező években fogyasztói és eladói oldalról is még többen kapcsolódnak be az e-kereskedelembe, köszönhetően az online vásárlás iránti egyre nagyobb bizalomnak, az internethozzáférés kiszélesedésének és a mobileszközök tömeges elterjedésének.
Ezt a dinamikusan növekvő területet mutatja be a 2016. március 24-én, Budapesten megrendezésre kerülő Ecommerce Expo, amely az első olyan kkv-esemény, ahol az e-kereskedelmi piac összes szereplője (logisztika, pénzügy, marketing, jog, IT stb.) képviselteti magát.
Az Ecommerce Expo célja, hogy betöltse azt az e-kereskedelem területén ezidáig meglévő űrt, amit egy ilyen átfogó rendezvény hiánya okozott.
Külföldön már megszokottak hasonló események, de most már nem kell távolabbra utazniuk azoknak, akik kíváncsiak a legújabb fejlesztésekre és trendekre. A szervezők több mint 40 kiállítót várnak a helyszínre, akik bemutathatják, hogy mivel járulhatnak hozzá egy-egy webáruház sikeréhez.
Mindamellett az Expo nem csak kiállítás, de konferencia is egyben. Párhuzamosan 5 teremben, több mint 50 előadást hallgathat meg az a közel 1500 résztvevő, akit a rendezvényre várnak.
Az előadások átfogó képet nyújtanak az e-kereskedelem legfontosabb területeiről: webáruház indításhoz szükséges ismeretek, haladó marketing technikák, konverzióoptimalizálás, e-kereskedelmi jog és még hosszasan lehetne sorolni a különböző témákat.
Ezek alapján nyugodt szívvel ajánljuk az Ecommerce Expot mindenkinek, aki webáruház indítását tervezi, vagy aki a meglévő webshopját szeretné hatékonyabbá tenni.