A chatbotok legnagyobb előnye, hogy a platform már ott van a zsebünkben. Nem kell külön telepíteni, bármelyik csevegő alkalmazás (Messenger, Viber, Skype) velünk van a telefonunkon. Nem kell pötyögni, főleg nem mobilon – néhány kattintás után szinte minden kiderül rólunk, mit akarunk vásárolni, milyen az érdeklődésünk, hova utaznánk, hol ennénk vagy innánk, és már érkeznek is az ajánlatok. Ami viszont előny, hogy ezek az ajánlatok pontosan megfelelnek érdeklődésünknek, személyre szabottak, így nem tekintjük bosszantó reklámnak, vagy spamnek – ismertet meg a legfontosabb tudnivalókkal Bártfai Balázs.
Csak néhány kattintás és a chatbot máris tudja, hogy a hobbid a kerékpározás, tehát érdemes biciklitartókat ajánlani, és nem fog semmi olyan terméket rád erőltetni, ami nem érdekel, mert abból neki nem lesz üzlet, téged pedig idegesít.
Szaknyelven szólva: a chatbotok jó lehetőséget kínálnak a célközönség szegmentálására. A chatbottal – egyszerű kattintással irányított beszélgetéseket lehet vezetni, és néhány jól irányzott ajánlattal máris a pénztárhoz lehet az ügyfelet terelni.
Bártfai Balázs szerint a chatbotos kommunikáció igazi lényege, hogy nem csak gyűjti az információt, hanem elemzi is, így tud személyes kapcsolatot létesíteni. Pillanatok alatt kiderül, hogy az illető nő vagy férfi, ha a telefon gps-e engedélyezi, az is, épp hol tartózkodik. Az ügyfél szinte még semmit nem csinált, csak elindított egy beszélgetést és máris „adathegyek” kapcsolódnak hozzá.
A rendszerek lassan előbb tudják, hogy mire vágyunk, mint mi magunk.Valódi ügyfélélményt kínál például a turistának, akit minden szükséges információval ellát, a hotel wifi jelszavától kezdve a legjobb étteremig vagy kirándulási lehetőségig. És egy év múlva jelzi, hogy abban a szállodában éppen akciós üdülésre lehet jelentkezni.
Ugyanakkor a chatbotok csak akkor kommunikálnak velünk, ha mi akarjuk, bármikor fel- vagy leiratkozhatunk.
Kimeríthetetlen lehetőségek nyílnak a chatbot – pontosabban a felhasználó számára – az ügyfélszolgálatok területén. Itt ismét előkerül a személyesség és az interaktivitás. Az ügyfelek kérdéseiből tudásbázist lehet létrehozni, profilt lehet építeni, ami azonnal látogatókat generál. Ha valaki a Messengeren keresztül beszélget a cégeddel, ezt azonnal fel lehet használni elégedettség mérésére is – mutat rá előadásában a Netlight Consulting ügyvezetője.
Egyre fontosabb, hogy a vállalatok gyorsan és egyszerűen folytassanak interaktív és kölcsönös kommunikációt a célcsoportjaikkal, legyen szó akár promócióról, információátadásról, ügyfélszolgálati vagy e-kereskedelmi szolgáltatásokról. A vállalatoknak azért is nagy üzlet a csevegőappban jelen lenni, mert a feliratkozásainkat minden új mobilunkra és számítógépünkre automatikusan magunkkal visszük.