Legtitkosabb vágyainkat is megtudja a chatbot

A social media térhódításával egyetlen kattintással nyomot hagyunk, azonnal beazonosíthatók vagyunk és a gép lassan előbb tudja, mire vágyunk, mint mi magunk. A Piac és Profit szakmai konferenciáján a Netlight Consulting Kft. ügyvezetője részletesen bemutatta, mit tud és mire használható a Messenger és a chatbot a céges világban. Bártfai Balázs arra hívta fel a figyelmet, hogy ezek immár önálló üzleti felületként alkalmasak az ügyfélélmény emelésére.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A chatbotok legnagyobb előnye, hogy a platform már ott van a zsebünkben. Nem kell külön telepíteni, bármelyik csevegő alkalmazás (Messenger, Viber, Skype) velünk van a telefonunkon. Nem kell pötyögni, főleg nem mobilon – néhány kattintás után szinte minden kiderül rólunk, mit akarunk vásárolni, milyen az érdeklődésünk, hova utaznánk, hol ennénk vagy innánk, és már érkeznek is az ajánlatok. Ami viszont előny, hogy ezek az ajánlatok pontosan megfelelnek érdeklődésünknek, személyre szabottak, így nem tekintjük bosszantó reklámnak, vagy spamnek – ismertet meg a legfontosabb tudnivalókkal Bártfai Balázs.

Bártfai Balázs
Kép: Piac és Profit

Csak néhány kattintás és a chatbot máris tudja, hogy a hobbid a kerékpározás, tehát érdemes biciklitartókat ajánlani, és nem fog semmi olyan terméket rád erőltetni, ami nem érdekel, mert abból neki nem lesz üzlet, téged pedig idegesít.

Szaknyelven szólva: a chatbotok jó lehetőséget kínálnak a célközönség szegmentálására. A chatbottal – egyszerű kattintással irányított beszélgetéseket lehet vezetni, és néhány jól irányzott ajánlattal máris a pénztárhoz lehet az ügyfelet terelni.

Bártfai Balázs szerint a chatbotos kommunikáció igazi lényege, hogy nem csak gyűjti az információt, hanem elemzi is, így tud személyes kapcsolatot létesíteni. Pillanatok alatt kiderül, hogy az illető nő vagy férfi, ha a telefon gps-e engedélyezi, az is, épp hol tartózkodik. Az ügyfél szinte még semmit nem csinált, csak elindított egy beszélgetést és máris „adathegyek” kapcsolódnak hozzá.

A rendszerek lassan előbb tudják, hogy mire vágyunk, mint mi magunk.
Valódi ügyfélélményt kínál például a turistának, akit minden szükséges információval ellát, a hotel wifi jelszavától kezdve a legjobb étteremig vagy kirándulási lehetőségig. És egy év múlva jelzi, hogy abban a szállodában éppen akciós üdülésre lehet jelentkezni.

Ugyanakkor a chatbotok csak akkor kommunikálnak velünk, ha mi akarjuk, bármikor fel- vagy leiratkozhatunk.

Kimeríthetetlen lehetőségek nyílnak a chatbot – pontosabban a felhasználó számára – az ügyfélszolgálatok területén. Itt ismét előkerül a személyesség és az interaktivitás. Az ügyfelek kérdéseiből tudásbázist lehet létrehozni, profilt lehet építeni, ami azonnal látogatókat generál. Ha valaki a Messengeren keresztül beszélget a cégeddel, ezt azonnal fel lehet használni elégedettség mérésére is – mutat rá előadásában a Netlight Consulting ügyvezetője.

Social média: ma már kihagyhatatlan
Ma már nem lehet figyelmen kívül hagyni a közösségi kommunikációs csatornák erejét, hiszen a Föld lakosságának csaknem fele jelen van valamelyik közösségi oldalon és 93 százalékuk, mielőtt bármit is vásárolna, ezeken keresztül tájékozódik a kiválasztott termékről.
A vállalkozások nem hagyhatják figyelmen kívül a chathálózatokat, mert a vevőik, a potenciális ügyfelek milliói is ott vannak a Messengeren, a WhatsAppon vagy a Viberen.

Egyre fontosabb, hogy a vállalatok gyorsan és egyszerűen folytassanak interaktív és kölcsönös kommunikációt a célcsoportjaikkal, legyen szó akár promócióról, információátadásról, ügyfélszolgálati vagy e-kereskedelmi szolgáltatásokról. A vállalatoknak azért is nagy üzlet a csevegőappban jelen lenni, mert a feliratkozásainkat minden új mobilunkra és számítógépünkre automatikusan magunkkal visszük.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo