Neves szakértők részvételével tartanak nemzetközi művészeti konferenciát Budapesten

Október 7. és 10. között a Bálnában az Art Market Budapest vendégei különleges előadásokat és beszélgetéseket hallgathatnak meg, ha ellátogatnak az Inside Art nemzetközi művészeti konferenciára.

Az Art Market Budapest kiállítási napjain (2021. október 7-10.) és helyszínén INSIDE ART címen, idén a műtárgy.com közreműködésével szervezett nemzetközi művészeti konferencia jelentős nemzetközi szakmai személyiségek részvételével, előadások és panelbeszélgetések formájában ad bepillantást a művészeti piac aktualitásaiba, az annak jelenét és jövőjét formáló trendekbe.

Az idei Inside Art konferencián többek között az alábbi témák kapnak helyet:

MŰGYŰJTÉS: VALÓBAN MAGÁNÜGY?

A magángyűjtemények nyilvános hozzáférhetőségének jelentősége és intézményesülésük folyamata

A magánszemélyek általi műgyűjtői tevékenységet gyakran éri az a kritika, hogy annak következményeképpen értékes műalkotások ezrei tűnnek el örökre a nyilvánosság elől. Az utóbbi években azonban egyre több műgyűjtő döntött úgy, hogy gyűjteményét nyilvánosan hozzáférhetővé teszi magántulajdonban lévő kiállítóterek vagy magánmúzeumok alapításával. A korábbi gyakorlattal ellentétben, amikor a gyűjtők csak alkalmanként kínálták fel gyűjteményük egyes darabjait múzeumi kiállítások számára, manapság egyre többen döntenek úgy, hogy művészeti gyűjteményüket állandó jelleggel elérhetővé teszik a közönség előtt. A magánmúzeumok növekvő száma nemcsak a művészeti világ térképét rajzolja át, hanem maradandó értéket teremt az egyedi műalkotások kiállításával. A panelbeszélgetés fő célja, hogy nyomon kövesse és feltárja a műgyűjtés fejlődését a magángyűjtemény alapításától annak a nyilvánosság előtt történő bemutatásáig.

Előadás a legutóbbi Inside Art konferencián

KÖZÉP-EURÓPA A FIGYELEM KÖZÉPPONTJÁBAN

A regionalizmus ereje és a kulturális együttműködés iránti növekvő érdeklődés a visegrádi négyek országaiban (Csehország, Lengyelország, Magyarország és Szlovákia)

Kelet és Nyugat, központ és periféria, Európa és Keleti Blokk, vagy még gyakrabban regionalizmus kontra globalizmus, ezek a definíciók gyakran felmerülnek a közép-európai régióról zajló diskurzus kontextusában. Mára már a közép-európai kulturális ökoszisztéma, beleértve annak művészeti piacát is, zökkenőmentesen integrálódott a legszélesebb nemzetközi környezetbe, miközben számos olyan aspektusa van, amely továbbra is határozottan egyéni ismertető jegyeket mutat olyan tényezőknek köszönhetően, mint a közös történelem, közös értékek és érdekek, valamint a regionális kulturális egymásrautaltság.

ÉPÍTKEZÉS A MŰVÉSZET ÉS KULTÚRA BÁZISÁN

Nagyszabású, összetett kulturális infrastruktúra-fejlesztések és multifunkcionális kulturális központok relevanciája a 21. században

A központosított, szerteágazó tartalmakat magukban foglaló kulturális központok fejlesztése az innováció hajtóerejeként és a kulturális fogyasztás katalizátoraként mindig is releváns volt a világ bármely közösségében. A nagy volumenű és összetett kulturális infrastruktúrafejlesztések közérdeklődést válthatnak ki a közönség által még kevésbé felfedezett kulturális területek iránt, a társadalmi interakció és párbeszéd platformjaiként funkcionálnak, valamint a kreativitás és innováció forrásai a helyi és nemzetközi kontextusban egyaránt. A világ jelenleg is folyamatban lévő nagyszabású multifunkcionális fejlesztéseinek egyike a Liget Budapest, amelyet gyakran (New York után) „Közép-Európa Central Park”-jának is neveznek. A Liget Budapest a panelbeszélgetéshez kapcsolódóan releváns esettanulmányként és megvitatásra alkalmas referenciapontként kerül bemutatásra, bevonva a témára globális rálátással bíró, a várostervezés, az infrastruktúrafejlesztés és a kulturális beruházások világából érkező vezető szereplőket.

Beszélgetés a legutóbbi Inside Art konferencián

KREATÍV REFLEXIÓ VAGY TÖRTÉNELMI DOKUMENTÁCIÓ?

A történelmi fordulópontok fotográfiai és művészi dokumentációjának szerepe és formái - ahogy a fotográfia bemutatta a kommunizmus utolsó éveit Kelet-Európában

A történelmi változásokat előkészítő társadalmi frusztráció mindig is hatással volt a művészi kifejezésre és alkotómunkára. Kiváló és viszonylag friss példa erre az, amikor a kilencvenes évek elején a Közép- és Kelet-Európa „kommunista blokkjához” tartozó államok kivívták szabadságukat és függetlenségüket a több évtizedes kommunista uralom után. A panelbeszélgetés ezt a történelmi eseményt és az azt megelőző éveket veszi példaként, és azt igyekszik feldolgozni, hogy a fényképezés hogyan rögzítette és mutatta be a 20. század végi történelmi fordulóponthoz vezető korszakot. A fotográfia az érzékeny művészi reflexió és éles történelmi dokumentáció eszközeként feltárta az utópisztikus jövőképre épülő társadalmi rendszer ellentmondásait és ezeknek az ellentmondásoknak a társadalomra gyakorolt ​​hatását. E társadalmi és művészeti jelenségek résztvevői, szakértők, kurátorok, fotótörténészek és a kor fotográfiai közösségének néhány kulcsszereplője kapott felkérést arra, hogy osszák meg nézeteiket a fotográfiának a felbomló kelet-európai kommunizmus korszaka visszatükrözésében és dokumentálásában betöltött szerepével kapcsolatban, illetve fogalmazzák meg, hogy milyen különbségek és hasonlóságok fedezhetőek fel a késői kelet-európai kommunizmus kontextusában és a világ bármely más részén a politikai elnyomás közegében tevékenykedő fotográfusok alkotómunkája között.

Beszélgetés a legutóbbi Inside Art konferencián

A panelbeszélgetések, előadások olyan szakértők személyes közreműködésével valósulnak meg, mint például Csillag Eszter – a Q Contemporary művészeti vezetője, Budapest; Sylvain Levy - társalapító, DSL Collection, Párizs, Alicja Knast - a Prágai Nemzeti Galéria általános vezetője, Prága, Adam Reichardt - a New Eastern Europe főszerkesztője, Krakkó; Sághi Attila - műszaki vezérigazgató helyettes, Liget Budapest Projekt, Budapest; Szántó András - író, kutató, művészeti, kulturális, és média tanácsadó, a „The future of the museum” című könyv szerzője, New York; Vladimír Birgus, Prof. PhDr. – fotográfus, a Sziléziai Egyetem (Opava) Kreatív Fotográfia Intézetének vezetője, Prága és Olja Triaška Stefanovic - fotográfus, vizuális művész, a Szépművészeti és Design Akadémia docense, Pozsony.

Bővebb információ az Inside Art konferenciáról: insideart.hu

(x)

 

 

 

 

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo