Meglepően gyorsan megtanulták a magyar fogyasztók a leckét

Kisebb kapacitású rugalmas atomerőművek révén lehetne a legkönnyebben megteremteni a biztonságos és versenyképes áron elérhető energiát Magyarországon - vélték a Klasszis Média Lapcsoport "E", mint Energia című konferenciájának kerekasztal-beszélgetésén a résztvevők. Aszódi Attila, Holoda Attila és Kiss Csaba abban is egyetértettek, hogy a vállalatoknak még tudatosabban kell az energiát használniuk.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Klasszis Média Lapcsoport konferenciájának Energiapiaci körkép című kerekasztal-beszélgetésén Aszódi Attila egyetemi tanár, a BME Nukleáris Technikai Intézetének vezetője arról beszélt, hogy a 2022-ben kirobbant ukrajnai háború teljesen új helyzetet teremtett az európai energiapiacon. A korábban olcsón nagy mennyiségben rendelkezésre álló földgáz ugyanis hirtelen megdrágult, ráadásul megkérdőjeleződött az ellátás nagy része is, hiszen azt megelőzően Oroszország messze a legnagyobb szállító volt a kontinens piacán. Mivel a villamosenergia piacán a földgáz ármeghatározó, annak drágulása az áram árát is felhúzta két éve.

A szakember szerint szerencsés volt, hogy az előző két tél viszonylag enyhe volt, így végül nem okozott problémát a helyzet kezelése, az árak pedig már 2023 tavaszára visszaestek. Tanúságos volt, a vállalatok és a lakosság is reagált a kialakult helyzetre és sokkal kevesebb gázt fogyasztottak. Emellett az Európai Unió tagjai együtt is több módon reagáltak, így például LNG-terminálok épültek. (A LNG cseppfolyósított földgáz, amelyet a hajós szállítás idejére hűtenek le cseppfolyóssá, majd a kikötőkben felmelegítve a meglévő vezetékrendszeren szállítják - szerk.)

A beszélgetés résztvevői, Aszódi Attila, Kiss Csaba és Holoda Attila, továbbá a beszélgetés moderátora (balra) Király Béla
A beszélgetés résztvevői, Aszódi Attila, Kiss Csaba és Holoda Attila, továbbá a beszélgetés moderátora (balra) Király Béla
Fotó: Dala Gábor / Klasszis Média

Kiss Csaba, az MVM termelési vezérigazgató-helyettese azt emelte ki, hogy a tudatosság látványosan nőtt, ez is kedvező hatással volt a csökkenő földgázfogyasztásra. Ő is beszélt arról, hogy mind a vállalati, mind a lakossági ügyfelek igyekeztek alkalmazkodni a helyzethez és ez mind a villanyáram, mind a földgáz esetén látszódott. Megindult egy átállási folyamat a gáz és az elektromos áram között, a fogyasztók általában utóbbi ellátási szempontból is nagyobb biztonságot láttak. Jelentős változás, hogy európai szinten komoly erőműépítési döntések születtek, és a megújuló energia növelése mellett az atomenergia reneszánszát is látjuk. Utóbbinak fontos szerepe lehet abban, hogy az uniós szinten kitűzött karbonsemleges állapotot 2050-re el tudjuk érni.

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo