Piactéren a legjobb példák

A vállalatok társadalmi felelősségvállalása (CSR) az a téma, amiről az elmúlt években a gazdasági, politikai vezetők és a civil szektor képviselői is sokat beszéltek, hangzatos szlogeneket és akcióterveket emlegettek, a mindennapok bemutatása viszont sokszor hiányzott. Erre viszont tökéletesen megfelel a CSR Europe minden évben megszervezett CSR MarketPlace, ami Európa felelősen gondolkodó cégeit és szervezeteit vonultatja fel, akik gyakorlataikat és tapasztalataikat mutatják meg egymásnak és a négyszáz fős közönségnek. Idén a kiállítás Brüsszelben volt. 

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az október végi eseményen jelentette be az Európai Bizottság és a társadalmi felelősségvállalással foglalkozó szervezetek (CSR Europe, a BUSINESSEUROPE és az UEAPME) közös Enterprise2020 vízióját, amely szerint a jövő vállalkozása leginkább a lelkiismeretes piacokon nyugszik. A piactéren kiállító közel 100 cég, oktatási intézmény és non-profit szervezet a „fenntartható belső és külső piacok ösztönzése", a „befogadó társadalmak", az „egészségügy és jólét", illetve az „átláthatóság a bizalomért" területén ismertették az általuk elindított programokat és kezdeményezéseket.

Kakaófarmerek, geotermikus metrófűtés, nagykövet 20 millió gyerek közül

A világ egyik vezető agrárcége, a Cargill Nyugat-Afrikában tanítja a farmereket a fenntartható kakaótermesztésre. Az elmúlt években 140 közösség 10 ezer farmere tanulhatta meg a korszerű mezőgazdasági ismereteket, miközben a Cargill 60 ezer gyermek oktatási körülményein is javított.

A madridi metró 2009-ben indította el kísérleti programját, amely a geotermikus energiát használta a Pacifico állomás hűtésére/fűtésére. A 150 méter mélyre lefúrt csövek a felszín alatti állandó 15 Celsius fokot „hőcserélik". A fenntartható energiaforrás használatával az áramfogyasztás 75 százalékkal, a szén-dioxid kibocsátás 50 százalékkal csökkent az állomáson.

Az indiai Környezetvédelmi Minisztérium, a Környezeti Nevelés Központja és az ArcelorMittal által működtetett „CO2: Pick Right" kampány eddig mintegy 1,5 millió indiai gyermeket ért el mintegy 200 ezer iskolában, tanítva őket a klímaváltozásról és környezet védelméről. A gyerekek maguk közül választják meg India Környezetvédelmi nagykövetét. A program célja mintegy 20 millió gyerek bevonása.

Lengyel víz, magyar lakások, ír idősek

A Kropla Beskidu Alap célja, hogy a helyi közösségeket az eddig nem túl nagy becsben tartott vízkincs megőrzésére tanítsa, kiváltképpen a fiatalabb korosztályok tanításán keresztül. A lengyelországi Coca-Cola által felkarolt kezdeményezés pályázatokat ír ki a helyi vizek megóvására, amely 25000 zloty (1,76 millió forint) támogatást nyújt önkormányzatoknak vagy szervezeteknek, illetve 5000 zloty-t (350 ezer forint) iskoláknak. Az elmúlt 5 évben több mint 60 projekt indulhatott el Lengyelország-szerte.

A Holcim Otthon Alapítvány azért jött létre, hogy támogassa az önkormányzatokat nehéz sorsú lakosaik otthonhoz jutásában. Az alapítvány számos település elhagyott, leromlott állapotú épületének felújítási költségeibe szállt be. A szervezet célja, hogy a legelesettebbeken segítsen, akik saját erejükből képtelenek lennének saját otthont építeni. Az Alapítvány a megalapítása óta eltelt 4 évben 31 önkormányzatot támogatott 400 millió forinttal, s ennek révén közel 130 új otthont vehettek birtokba rászoruló új tulajdonosaik.

Jövőre Budapesten
A KÖVET Egyesület a Fenntartható Gazdálkodásért 2011-ben második alkalommal, Magyarország EU-elnöksége keretében rendezi meg a CSR Piac kiállítást. A rendezvény alkalmat ad a vállalatoknak, hogy a társadalmi felelősségvállalás terén elért eredményeiket innovatív tapasztalatcsere keretében mutassák be az érdeklődőknek, egyben egyedülálló lehetőséget biztosít arra, hogy az érintettekkel folytatott párbeszéd és a bemutatott intézkedések segítségével együtt alakítsák a CSR jövőjét Magyarországon és tágabb értelemben véve Európában.
A CSR Piacon bemutatott megoldásokat a KÖVET által felkért szakértő zsűri választja ki a jelentkezők jó gyakorlatai közül (bírálati szempontok: lényegesség, alkalmazhatóság és újszerűség). A bemutatott esetek a rendezvény alkalmából kiadott CSR Piac 2011 kiállítási katalógusban összegyűjtve nyomtatott formában is megjelennek, valamint a www.csrpiac.hu honlapon is olvashatóak.
Időpont: 2011. június 2.
Helyszín: Budapest

Az ír középiskolások az alsó- és felső-tagozat között (nagyjából 14 éves korukban) egy opcionális átmeneti évet vehetnek igénybe. A tanárok, kormányzati és civil szervezetek részvételével elindított LOL-program (Log On, Learn! nagyjából Lépj be, tanulj!) keretében a fiatalok mentorként segítik a 65 év felettieket, 6-8 hetes időszak alatt, egy tanuló - egy idős felállásban. A program 2008-as indulása óta 500 diák 160 iskolában 6000 embert vezetett be az alapvető számítástechnikai ismeretek és az internethasználat világába. A vállalati szféra képviselőjeként az Intel, a Microsoft és az An Post támogatja a programot.

Klímaváltozás kicsiknek, német önkéntesek

A Kids School - Eco learning program keretében a Panasonic célkitűzései szerint mintegy 100 ezer kisiskolás ismerkedhet meg a klímaváltozással. Az erre a célra kifejlesztett webes felületeken naplót vezethetnek, letölthetik oktatási segédanyagaikat annak érdekében, hogy megismerhessék világunk egyik legjelentősebb változását. Az Eco Picture Diary (Öko-kép napló) oldalon nyomon követhetjük a gyerekek feljegyzéseit....

Németországban számos jótékonysági intézmény és más nonprofit szervezet toboroz önkénteseket, és sok százezer (friss) nyugdíjas keres magának ésszerű, célokat tartalmazó elfoglaltságot. Ezt a két igényt felismerve indította a Volkswagen a VW Pro Ehrenamt kezdeményezést, ami egy platform a jelentkezőknek és az önkénteseknek egyaránt.

ENTERPRISE 2020: Intelligens, Fenntartható, Inkluzív
Az Enterprise 2020 (Vállalkozás 2020) – amelyet 2006-ban az Európai Bizottság a CSR Europe, a BUSINESSEUROPE és az UEAPME hozott létre – egy mindenki előtt nyitva álló lehetőség új együttműködő szövetségek létrehozására. Kiindulási pont lehet egy olyan gazdaság közös felépítésére, amely – az Európai Bizottság elnöke, José Manuel Barroso 2009-ben, a CSR Europe Közgyűlésén elhangzott megfogalmazása szerint – a „lelkiismeretes piacokon” nyugszik. Közös elgondolás A jövő vállalata, az Enterprise 2020 a kiemelt felelősség és átláthatóság révén rentábilisan működik, és az érdekcsoportokkal szorosan együttműködve megoldásokat talál földünk és a rajta élő emberek számára. Közösen vezetik az átalakulást egy intelligens, fenntartható, befogadó társadalom irányába.
Az Enterprise 2020 a CSR Europe által indított kezdeményezés, amelynek célja:
  • Vállalatok támogatása a fenntartható versenyképesség kialakításában az innovációra és a tapasztalatcserére épülő közös platform biztosításával.
  • Vállalatok és érdekcsoportok közötti szoros együttműködés elősegítése az együttműködés új módozatainak kialakítása révén a fenntartható jövő érdekében.
  • Vállalatok társadalmi felelősségvállalása terén Európa globális vezető szerepének megerősítése az uniós intézmények és a nemzetközi gazdasági szereplők szélesebb körben történő bevonásával.
A kezdeményezést 23 országban a CSR Europe vállalati tagokból és nemzeti partnerekből álló hálózata, az Európai Bizottság, a belga soros EU-elnökség és egyre nagyobb számban az európai kormányok is támogatják.

Véleményvezér

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában 

Csehországban nemrégiben orosz ügynökök próbálták meg hatástalanítani vasúti jelzőrendszereket.
Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben

Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben 

Ismétlés a tudás anyja, vagy csak köznevetséget okozott a feledékenység.
Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo