Az október végi eseményen jelentette be az Európai Bizottság és a társadalmi felelősségvállalással foglalkozó szervezetek (CSR Europe, a BUSINESSEUROPE és az UEAPME) közös Enterprise2020 vízióját, amely szerint a jövő vállalkozása leginkább a lelkiismeretes piacokon nyugszik. A piactéren kiállító közel 100 cég, oktatási intézmény és non-profit szervezet a „fenntartható belső és külső piacok ösztönzése", a „befogadó társadalmak", az „egészségügy és jólét", illetve az „átláthatóság a bizalomért" területén ismertették az általuk elindított programokat és kezdeményezéseket.
Kakaófarmerek, geotermikus metrófűtés, nagykövet 20 millió gyerek közül
A világ egyik vezető agrárcége, a Cargill Nyugat-Afrikában tanítja a farmereket a fenntartható kakaótermesztésre. Az elmúlt években 140 közösség 10 ezer farmere tanulhatta meg a korszerű mezőgazdasági ismereteket, miközben a Cargill 60 ezer gyermek oktatási körülményein is javított.
A madridi metró 2009-ben indította el kísérleti programját, amely a geotermikus energiát használta a Pacifico állomás hűtésére/fűtésére. A 150 méter mélyre lefúrt csövek a felszín alatti állandó 15 Celsius fokot „hőcserélik". A fenntartható energiaforrás használatával az áramfogyasztás 75 százalékkal, a szén-dioxid kibocsátás 50 százalékkal csökkent az állomáson.
Az indiai Környezetvédelmi Minisztérium, a Környezeti Nevelés Központja és az ArcelorMittal által működtetett „CO2: Pick Right" kampány eddig mintegy 1,5 millió indiai gyermeket ért el mintegy 200 ezer iskolában, tanítva őket a klímaváltozásról és környezet védelméről. A gyerekek maguk közül választják meg India Környezetvédelmi nagykövetét. A program célja mintegy 20 millió gyerek bevonása.
Lengyel víz, magyar lakások, ír idősek
A Kropla Beskidu Alap célja, hogy a helyi közösségeket az eddig nem túl nagy becsben tartott vízkincs megőrzésére tanítsa, kiváltképpen a fiatalabb korosztályok tanításán keresztül. A lengyelországi Coca-Cola által felkarolt kezdeményezés pályázatokat ír ki a helyi vizek megóvására, amely 25000 zloty (1,76 millió forint) támogatást nyújt önkormányzatoknak vagy szervezeteknek, illetve 5000 zloty-t (350 ezer forint) iskoláknak. Az elmúlt 5 évben több mint 60 projekt indulhatott el Lengyelország-szerte.
A Holcim Otthon Alapítvány azért jött létre, hogy támogassa az önkormányzatokat nehéz sorsú lakosaik otthonhoz jutásában. Az alapítvány számos település elhagyott, leromlott állapotú épületének felújítási költségeibe szállt be. A szervezet célja, hogy a legelesettebbeken segítsen, akik saját erejükből képtelenek lennének saját otthont építeni. Az Alapítvány a megalapítása óta eltelt 4 évben 31 önkormányzatot támogatott 400 millió forinttal, s ennek révén közel 130 új otthont vehettek birtokba rászoruló új tulajdonosaik.
Az ír középiskolások az alsó- és felső-tagozat között (nagyjából 14 éves korukban) egy opcionális átmeneti évet vehetnek igénybe. A tanárok, kormányzati és civil szervezetek részvételével elindított LOL-program (Log On, Learn! nagyjából Lépj be, tanulj!) keretében a fiatalok mentorként segítik a 65 év felettieket, 6-8 hetes időszak alatt, egy tanuló - egy idős felállásban. A program 2008-as indulása óta 500 diák 160 iskolában 6000 embert vezetett be az alapvető számítástechnikai ismeretek és az internethasználat világába. A vállalati szféra képviselőjeként az Intel, a Microsoft és az An Post támogatja a programot.
Klímaváltozás kicsiknek, német önkéntesek
A Kids School - Eco learning program keretében a Panasonic célkitűzései szerint mintegy 100 ezer kisiskolás ismerkedhet meg a klímaváltozással. Az erre a célra kifejlesztett webes felületeken naplót vezethetnek, letölthetik oktatási segédanyagaikat annak érdekében, hogy megismerhessék világunk egyik legjelentősebb változását. Az Eco Picture Diary (Öko-kép napló) oldalon nyomon követhetjük a gyerekek feljegyzéseit....
Németországban számos jótékonysági intézmény és más nonprofit szervezet toboroz önkénteseket, és sok százezer (friss) nyugdíjas keres magának ésszerű, célokat tartalmazó elfoglaltságot. Ezt a két igényt felismerve indította a Volkswagen a VW Pro Ehrenamt kezdeményezést, ami egy platform a jelentkezőknek és az önkénteseknek egyaránt.
- Vállalatok támogatása a fenntartható versenyképesség kialakításában az innovációra és a tapasztalatcserére épülő közös platform biztosításával.
- Vállalatok és érdekcsoportok közötti szoros együttműködés elősegítése az együttműködés új módozatainak kialakítása révén a fenntartható jövő érdekében.
- Vállalatok társadalmi felelősségvállalása terén Európa globális vezető szerepének megerősítése az uniós intézmények és a nemzetközi gazdasági szereplők szélesebb körben történő bevonásával.