Környezetbarát csomagolóanyagokra vált a Unilever

Az Unilever a világ első multinacionális FMCG vállalata, amely elkötelezte magát, hogy papír és karton csomagolóanyagait fenntartható forrásból származó anyagokra cseréli meghatározott időn belül. Öt éven belül a papír és karton csomagolóanyagok háromnegyede fenntartható forrásból származó vagy újrahasznosított papírból készül majd, tíz év múlva pedig ez az arány már 100 százalékra nő.

A világpiacon 400 márkával jelen lévő Unilever legfrissebb vállalása része annak a törekvésnek, amelynek jegyében a vállalat a következő években úgy növeli a bevételét, hogy eközben jelentősen csökkenti a tevékenysége által létrejövő környezetterhelést.

Az Unilever új csomagolóanyag-beszerezés politikája szerint 2015-re a cég papír és karton csomagolóanyagainak 75 százaléka fenntarthatóan gazdálkodó erdőkből származik majd, illetve újrahasznosított anyagból készül. 2020-ra pedig a csomagolások 100 százaléka fenntartható forrásból fog származni. ­­Azokon a termékeken, amelyeknek csomagolása már az új vállalás alapján készült, logó is jelzi ezt. A jelzés célja a fogyasztók informálása és szemléletének formálása.

"Vezető fogyasztási cikkeket forgalmazó vállalatként jelentős mennyiségű papírt és kartont vásárolunk termékeink csomagolásához, hiszen így óvjuk a termékeink minőségét és gondoskodhatunk a biztonságos szállításról. Ugyanakkor fontosnak tartjuk, hogy alapanyagainkat felelős forrásból szerezzük be, hiszen ezzel támogatjuk a felelős erdőgazdálkodást, és részt vállalunk az erdőirtás és a klímaváltozás elleni küzdelemben", fogalmazott Marc Engel, az Unilever globális beszerzési vezetője.



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo