Csr cikkek
Egy hét zöld szemmel
Ahogy minden héten, most is számos környezetvédelemről, illetve társadalmi felelősségvállalásról szóló hírről számolt be a Klímablog. Az elmúlt hét napban megjelent hírekből szemlézünk.
Hogyan mutassuk be, hogy felelősséggel dolgozunk?
Idén is folytatódik a 2008-ban nagy sikerrel útjára indított Good CSR program. A B&P CSR management kezdeményezése lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy széles körben is bemutassák, mit tesznek a fenntartható fejlődésért. A cégek saját gyakorlatuk demonstrálásán kívül együtt népszerűsíthetik a felelős működés ügyét a Good CSR keretében, ami idén már Romániában és Lengyelországban is elindul.
5 fillért ér minden kattintás
A Hírkereső-csoport, melynek tagjai a Hírkereső.hu, Kapu.hu és Tombola.hu, jótékonysági akciót indít, melynek célja, hogy minden hónapban egy-egy ismert ember segítségével adományokat gyűjtsön a kiválasztott alapítványoknak.
Tegyünk rendet a környezetünkben!
„Ha csak annyit érünk el ezzel az akcióval, hogy az emberek, elolvasva cikkeinket, egy kicsit körülnéznek a környékükön, már megérte belevágni" - mondta egy újságíró azon a sajtótájékoztatón, amikor a PLT-lapok meghirdették a környezetvédelmi akciójukat.
Jelkincstár-bővítés szabadon
A Hallatlan Alapítvány és a Vodafone Magyarország Alapítvány együttműködésének legújabb fejleményeként elindult az online jelfeltöltés. A honlap legújabb fejlesztése, hogy a weboldalon regisztráló felhasználónak lehetősége nyílik jel feltöltésére videó formájában.
Szezonzáró vacsora a jéghokis fiúkkal
Nem mindennapi vacsorán, sztárok és olimpikonok társaságában köszöntötte a Pannon a hazatérő jégkorong-válogatottat. A játékosokkal tartott Ganxsta Zolee és Rákóczi Ferenc mellett Hesz Máté vízilabdázó és Boczkó Gábor párbajtőröző is. Ez volt az első olyan alkalom a svájci világbajnokság óta, amikor a srácok az értük szorító újságírókkal is kötetlenül és lazán tudtak beszélgetni.
Goda Krisztina és Kamarás Iván újra iskolapadban
Hogyan kerül egy kis falu iskolájának tantermébe Magyarország egyik legsármosabb színésze, napjaink egyik legnépszerűbb filmrendezőnője, valamint a Pannon sajtó- és információs igazgatója? A rejtély kulcsa: a Pannon Legendák.
Salgótarjáni iskolások lettek a legzöldebbek
Salgótarjáni iskolások nyerték a "Ki lesz a zöldebb?" hulladék-visszaváltó versenyt A szorgalmas diákok jutalma egy félmillió forintos osztálykirándulás a Tesco jóvoltából.
Szép és jó, de van még mit tanulni a cégeknek
A KÖVET Egyesület a CSR Europe partnerszervezeteként első ízben rendezte meg a CSR Piac kiállítást 2009. május 14-én, amely lehetőséget adott a vállalatoknak arra, hogy a társadalmi felelősségvállalás terén elért eredményeiket szakmai kiállítás keretében mutassák be.
Magyarországon félreértés uralkodik vállalati körökben
„Magyarországon az a félreértés uralkodik vállalati körökben, hogy a pénzosztogatás egyenlő a felelősségteljes társadalmi szerepvállalással" - vélte Szeles Péter, a Magyar PR Szövetség elnöke a vállalatok társadalmi felelősségvállalásáról (CSR, corporate social responsiblity) szóló panel során. Demcsák Mária, a Piac és Profit főszerkesztője, a panelbeszélgetés vezetője rámutatott, hogy a kis- és középvállalkozások is egyre inkább ráállnak a társadalmi felelősségvállalásra.
"Legyenek profibbak a civilek!"
Több száz jelentkezőt vár a Nonprofit Információs és Oktató Központ (NIOK) Alapítvány a Társadalmi Megújulás Operatív Program keretében meghirdetett „Profi Nonprofitok" projektbe, melynek célja, hogy a pályázaton kiválasztott budapesti civilszervezetek olyan komplex szervezetfejlesztési folyamatban vegyen részt, melynek végén képesek lesznek hatékonyan, és fenntarthatóan, több EU-s forrás segítségével végezni munkájukat.
Hol a határ a pr és a felelősségvállalás között?
Mit jelent a zöldmarketing, és mennyire fontos a fogyasztóknak a zöld üzenet? Hogyan lehet zölden kommunikálni az autó- és gyógyszeriparban? Ezekre a kérdésekre is keresi a választ a Zöldmarketing konferencia, melyet a Kreatív Csoport első alkalommal rendez meg, június 4-én a Wax Kultúrgyárban.
Egy nap, ami csak a gyerekekről szól
A T-Home Gyerek Sziget idén is várja olyan civilszervezetek jelentkezését, akik szeretnék, ha a patronálásuk alá tartozó gyermekek elutazhatnának a budapesti Hajógyári Szigetre, ahol eltölthetnének egy játékkal, élményekkel teli napot.
Milyen egy értelmi fogyatékos mindennapja?
A Kézenfogva Alapítvány, amely az értelmi fogyatékossággal élő emberek társadalmi elfogadottságának növeléséért küzd civil eszközökkel, a fogyatékossággal élők foglalkoztatási arányának növelésére öt szervezettel karöltve saját programot hozott létre Aktív Műhely Modell néven. E célt is szolgáló Fogadd el, Fogadj el! országos közvéleményformáló roadshow az OTP Banknak köszönhetően immár negyedik alkalommal indul útjára.
Jótékonykodni akar? Kaphat egy évet!
A Vodafone Magyarország Alapítvány idén is meghirdette „Többet érsz" programját, melynek keretében a szerencsés pályázók - teljes munkaidőben - egy éven keresztül dolgozhatnak „Angyalként" egy-egy általuk kiválasztott magyarországi civil szervezetnél. Fizetésüket ez idő alatt az Alapítvány biztosítja.
Egyenlő esélyekkel - 300 millió a jutalom
Egymillió euró odaítélésével ismerte el az Essl Social Prize a csömöri Egyenlő Esélyekért! Alapítvány hazai és nemzetközi esélyegyenlőségi szerepét és munkáját. A díjátadással párhuzamosan újból meghirdették a nemzetközi pályázatot, mely szociális tevékenységet végző alapítványok, társadalmi szervezetek tevékenységét hivatott támogatni az évente kiutalt egymillió eurós csomaggal.
Down-szindrómás kis festők képei a Telekomnál
Különleges tárlat nyílik április 10- én, pénteken délelőtt 11 órakor a Magyar Telekom székházában. A kiállításon különböző életkorú Down-szindrómás gyermekek és kortárs festőművészek által közösen készített festmények láthatók. A kiállított képek később árverésre kerülnek. A rendhagyó kiállítás és árverés célja a társadalom figyelmének felkeltése mellett, hogy az aukció bevételéből egy észak-magyarországi Korai Fejlesztő Központ létrehozásához járuljon hozzá.
Egyre felelősebben viselkedik a média
Hét újságíró illetve szerkesztőség nyert a Magyar Public Relations Szövetség CSR Média 2008. pályázatán, amelyet a szervezet tavaly nyáron hirdetetett meg. A pályázók magas száma azt jelzi: egyre inkább partner a média a fenntarthatóság és a felelős üzleti magatartás kommunikálásában.
Több ezer plüssmaci talált új gazdára
4532 plüssállatot dobtak be a jégre a szurkolók a csütörtöki, fergeteges hangulatú finnek elleni győztes mérkőzés első magyar gólja után. A játékokat Kangyal Balázs, Svasznek Bence, Majoross Gergely, Fodor Szabolcs és válogatott játékos társaik, valamint Ocskay Gábor húga személyesen adta át három gyermekklinika kis betegeinek.
Így is lehet: óvodafejlesztés magánpénzből
Rekordot jelentő, csaknem 27 millió forintnyi összegre nyújtottak be pályázatot a Lábatlan és Nyergesújfalu térségében működő civil szervezetek és intézmények, amely a Holcim-díj keretein belül került elbírálásra. A fődíjat az Esztergom-Dorog Mentőalapítvány nyerte.
Ha a bankárok megtehetik, Ön miért hagyná ki?
„Ősszel már eltekertünk a Holdig és vissza, tavasszal másik égitestet választunk, és reméljük, hogy ezúttal még többen segítenek abban, hogy elérjük a célt! Mielőtt bárki félreértené, nem űrutazást tervezünk, hanem a Bringázz a Munkába! kampányt népszerűsítjük." - áll a szervezők felhívásában.
A Volvo-nál a miskolci gyerekek a legjobbak
A miskolci Avasi Gimnázium Naturedoctors csapata lett a Volvo Adventure pályázat idei magyarországi győztese. A Szinva-patak élővilágának megmentését szorgalmazó diákcsoport fogja hazánkat képviselni a június 5. és 10. közötti svédországi nemzetközi döntőn. A Volvo és az ENSZ Környezetvédelmi Programjának közel egy évtizedes múltra visszatekintő közös kezdeményezését második alkalommal hirdette meg a Volvo Autó Hungária a magyar gyerekek részére. Az ifjú környezetvédők lelkesedése idén is példaértékű volt, sok ötletes pályamunka érkezett be itthonról a svéd központba.
Három fiatal álma válik valóra
A Dreher Sörgyárak Zrt. immár harmadik alkalommal adta át a „Jövő fiatal vállalkozója" pályázat díjait. Az első helyezésért járó elismerést egy különleges fogtechnikai szoftver alkotója kapta, a második helyen egy innovatív megoldásokkal foglalkozó vállalkozás végzett, a harmadik helyezést pedig egy tetőkertek tervezésével és kivitelezésével foglalkozó vállalkozás megálmodója érdemelte ki. A tehetséges fiatalok és a vállalkozói kreativitás mellett töretlenül elkötelezett Dreher Sörgyárak Zrt. összesen 6 millió forinttal és félévre szóló ingyenes szakmai tanácsadással járul hozzá a vállalkozási tervének megvalósításához.
Évente ötven elhagyott újszülött!
Évente mintegy 160 kisbaba születik Down-szindrómával, harmadukról már születésükkor lemondanak szüleik. Pedig ezek a gyermekek - korai fejlesztéssel - be tudnának illeszkedni a társadalomba. A Down Egyesület célja, hogy felhívja a társadalom figyelmét a korai fejlesztés lehetőségére és hangsúlyozza a beteg gyermekek társadalomba való beilleszkedésének fontosságát. Ezért 2009. március 21-én, a Down szindróma világnapján, ép és sérült gyermekek számára szerveznek játszónapot a Vígszínházban. A rendezvényen fellép Gryllus Vilmos, Palya Bea, Szalóki Ági, a Makám Együttes és a Vígszínház művészei.
Még két hétig pályázhatnak a felelős vállalatok
Óriási érdeklődés övezi az első hazai CSR Piacot, amelyet a KÖVET Egyesület 2009. május 14-én a Millenárison rendez meg. A szervezők március 25-ig várják a kiállítani szándékozó vállalatok pályázatait.
Az örökbefogadás megoldás
A MARS Magyarország, tovább erősíti programjait a felelős állattartás területén - mondta Ács Tamás ügyvezető a Pedigree Örökbefogadási Programjának indítását bejelentő sajtótájékoztatón. A Mars magyar egysége idén csatlakozik a vállalatcsoport kezdeményezéséhez, mely a világ számos országában már sikert aratott. Az anyacég 2006-ban az USA-ban hirdette meg először a gazdátlan ebek helyzetének javítását célzó mozgalmát, amelyet eddig 4 kontinens 11 országában vezettek be. 2009-ben Hollandia, és -a Közép-Európai régióban elsőként- Magyarország is elindítja az egész évben tartó kampányt.
Egy helyen a legjobb hazai gyakorlatok
A Millenárison rendezi meg az év legjelentősebbnek ígérkező hazai CSR (Corporate Social Responsibility: vállalatok társadalmi felelősségvállalása) rendezvényét a KÖVET. A CSR Piac Magyarországon elsőként ad lehetőséget a vállalatoknak arra, hogy a társadalmi felelősségvállalás terén elért eredményeiket kiállítás keretében mutassák be.
Egy magyar a legjobb 250-ben
A zürichi székhelyű SAM (Sustainable Asset Management), a Dow Jones fenntarthatósági indexének szakmai értékelője által kiadott 2009-es Fenntarthatósági Évkönyvbe a Magyar Telekom, mint egyetlen magyar, sőt mint egyetlen közép-európai cég került be.
Számítógépeket adományoz a Magyar Telekom
A Magyar Telekom, mint a Nonprofit Információs és Oktató Központ (NIOK) Alapítvány www.adhat.hu adományportáljának egyik főtámogatója és partnere, 250 darab új számítógépet adományoz civil szervezeteknek, ebből 50 darabot a NIOK segítségével.
Több magyar gyereknek segíthet a Csodalámpa
2009 januárjától a megfázás és influenza elleni termékek egyik márkája, a Coldrex egy CSR kampány keretében támogatja a Csodalámpa Óhaj-Sóhaj Kívánságteljesítő Alapítványt. Az alapítvány 2003 óta teljesíti olyan három és tizennyolc év közötti gyerekek kívánságát, akik életet veszélyeztető betegségben szenvednek.
Amire szívesen emlékezünk 2008-ból
Röviden CSR, angolul Corporate Social Responsibility, magyarul a vállalatok társadalmi felelősségvállalása. Olyan témakör, amiről szerencsére az elmúlt évekhez képest idén több alkalommal tudtunk beszámolni kedves olvasóinknak. Most az év vége felé közelítve összegyűjtöttünk pár olyan eseményt, díjátadót, cikket, amelyre érdemes még egyszer visszatekintenünk.
Hallássérülteket támogat a Pannon
Idén a Hallássérültek Rehabilitációjáért Küzdők Egyesülete részesült a mobilszolgáltató nagy összegű karácsonyi ajándékában.
Íme Magyarország követendő példái!
Hazánkban még gyerekcipőben jár a CSR, azaz a vállalatok társadalmi felelősségvállalása. Jó hír azonban, hogy lassan bár, de évről-évre egyre többen fordulnak ebbe az irányba. A cégek jelentős többsége továbbra is nagyvállalat, de egyre több kkv is szerez érdemeket a CSR területén. Most összegyűjtötték a legjobb példákat.
Zöldül a Nestlé
A Nestlé Hungária ügyvezető igazgatója, Aldo Siegrist vezetésével megalakult a cégcsoport hazai felelősségvállalási tevékenységét átfogó, stratégiai jelentőségű CSV Bizottság, amelynek révén a Nestlé egyre tudatosabban járul hozzá az egyes helyi és országos társadalmi és környezeti ügyek jobbításához.
34 millió 900 gyermeknek
A Vodafone Magyarország Alapítvány közel 34 millió forintot osztott szét 18 szervezet között fogyatékkal élő gyermekek és fiatalok sport és rekreációs terápiájának támogatására. A támogatással az alapítvány célja a fiatalok állapotának fejlesztése, javítása, társadalmi beilleszkedésük elősegítése és életminőségük javítása.
50 millió a gyermekek gyógyulásáért
A mai napon hirdette ki a K&H Csoport a K&H gyógyvarázs pályázatának idei nyerteseit. A jubileumi évben 87 pályázat érkezett. A döntést követően idén a K&H gyógyvarázs gyermek-egészségügyi program 6 kórházi osztálynak és 1 mentőállomásnak adományoz eszközöket összesen 25 millió forint értékben. A jubileumi év ajándékaként a K&H megduplázza az eszköztámogatás értékét, hiszen a K&H Biztosító 1 évre szóló műszerbiztosítást köt minden elnyert műszerre, összesen szintén 25 millió forint értékben.
A Pannon vállalja a felelősséget
Az idei évben indult a Braun & Partners Network által, nemzetközi partnerek támogatásával kidolgozott globális Good CSR 2008 program, melyhez a Pannon is csatlakozott.
"A magyarok egészségért"
A Béres Egészség Hungarikum Program kapta a Közös Felelősség elismerést, amit október 30-án, a CSR Hungary konferencia keretén belül adtak át. A hazai szakmai zsűri nemzetközi modell alapján három kategóriában most először ítélte oda a cégek társadalmi felelősségvállalását elismerő díjat. A Közös Felelősségért járó elismerést a Béres Egészség Hungarikum Program éltre hívója, dr. Béres József vette át.
Több nem veszhet Mohácsnál!
A feltöltődés és eltűnés veszélye fenyegeti a mohácsi Szabadság-szigetet. A helyi önkormányzat partnereket keresett a természeti értékek megóvásához.
40 milliót adott az iskoláknak a drogérialánc
A dm családbarát munkahelyként vallja, hogy gyermekeink támogatása az egyik legfontosabb társadalmi feladat, melyben egy felelős vállalatnak részt kell vállalnia. Az országos hálózattal rendelkező drogérialánc az egészségmegőrzés és az egészségtudatosság fejlesztését idén az "Együtt a mozgás öröméért" pályázat lebonyolításával is segíti. Az adományozási kampány keretében 40 millió forinttal támogatja az általános iskolák sportszervásárlását.
A Vodafone a legfelelősebb vállalat
Kilencedik alkalommal adták át hat kategóriában a Figyelő Top200 díjakat. A Társadalmi elkötelezettség kategóriában a Vodafone nyert.
Elszámolható cégek: Telekom, Mol, TVK az élen
2007-hez hasonlóan ebben az évben is a Magyar Telekom lett a legnagyobb hazai cégek elszámoltathatósági rangsorának első helyezettje, míg a második helyezést a MOL, a harmadikat pedig a Tiszai Vegyi Kombinát érte el. A rangsort nemzetközi módszertan alapján a Braun & Partners Network CSR stratégiai és kommunikációs tanácsadó cég készítette.
A CIB-é idén a béka
Idén is átadták a Deloitte által létrehozott Közép-Európai Környezeti Jelentés (vagyis "Zöld Béka") Díj elismeréseit. A díjra a régió bármely országából, üzleti szektortól és az alkalmazottak számától függetlenül pályázhattak a vállalatok. Közülük választotta ki a zsűri az év legjobb környezeti-, vagy fenntarthatósági jelentését készítő cégét. A díjakat Szabó Imre Környezetvédelmi miniszter és Dr. Oszkó Péter, a Deloitte elnök-vezérigazgatója nyújtotta át az idei legjobbaknak.
"A magyarok segítőkészebbek, mint gondoltunk"
A magyar emberek ma is elkötelezettek az adakozás és mások segítése mellett, ám csak ésszerű keretek között - derül ki a Reader's Digest legújabb kutatásából. A magazin exkluzív, reprezentatív felmérése szerint a magyarok többsége úgy véli: mindenkit arra kell bátorítani, hogy megálljon a saját lábán.
Tízezren a mellrák ellen
Az Egészség Hídja Összefogás Egyesület október 5-én hetedik alkalommal szervezett figyelemfelhívó és tájékoztató programot a mellrák elleni küzdelem jegyében.
Díjazzák a felelősségvállalókat
Az idén első alkalommal hirdették meg a CSR (társadalmi felelősségvállalás) Hungary Díjat, a díjra 30 cég nyújtott be pályázatot.