A héten hírt adtunk róla, hogy a világ egyik legnagyobb szélfarmját fogják felépíteni Ausztráliában, Broken Hill városa közelében. A szélfarm körülbelül hatszáz turbináját egy 32 ezer hektáros területen helyezik majd el, és a tervek szerint 430 ezer otthon energiaellátását fogja biztosítani. Szerencsére Magyarországon is egyre több pénzt költenek a környezetvédelemre, így a hírek szerint a zöldtárca még a nyáron kiírhatja a kiotói kvótabevételből finanszírozott Klímabarát Otthon és Klímabarát Intézmény pályázatokat a Zöld Beruházási Rendszer keretében. Az új beruházások közös és legfontosabb vonása, hogy jó hatásfokú, mérhető szén-dioxid kibocsátás csökkentést kell felmutatniuk. A környezetvédelmi beruházások mellett megindultak az ellenőrzések is, így érdeklődő olvasóink a Zöld Kommandó első egy hónapjának bevetéseiről is tájékozódhattak.
Mind a kormány, mind a civil szervezetek igyekeznek egyre nagyobb mértékben elmélyíteni a zöld gondolkodást a lakosság körében is, így a Klíma Klub megalakította a Gyermek - Diák, és Ifjúsági Tagozatát, ahova az éghajlat védelmének, a környezet, az ivóvíz, az állat-, és növényvilág megóvásának, a fenntartható fejlődésének az ügyét fontosnak tekintő fiatalokat várnak.
Több ezer környezet tudatos budapesti lakos részvételével a héten tartották a „Belevaló Dobozok" akciót, amelyet az Italos Karton Környezetvédelmi Egyesülés immár harmadik éve rendezett meg. Az akció célja az volt, hogy az évek óta tartó növekedés tovább folytatódjon és felzárkózzunk az EU országok átlagához ennek a csomagolóanyagnak a gyűjtésében és újrahasznosításában is. Egy másik akció során 91-en jelezték a Tegyünk rendet a környezetünkben! szlogenű kampányhoz kapcsolódó a szerkesztőségeknek, hogy hol vannak környezetkárosító helyek, és 78 fotót is küldtek ezekről. A hatóságok 14 esetben eljárást indítottak a környezetkárosítókkal szemben, 16 jelentősebb illegális szeméttelepet sikerült felszámolni.
Azt is megtudhattuk, hogy a hazai hiper- és szupermarketekben politikájában is egyre nagyobb szerepet kap a környezettudatosság és az a törekvés, hogy működésük minél kisebb mértékben terhelje a környezetet. A hazai áruházláncok évek óta szerződött szolgáltatókkal szállíttatják el újrafelhasználás céljából a maguk által termelt, majd külön gyűjtött, préselt kartont, műanyagot. Ez a tevékenység a környezet óvása mellett gazdasági szempontból sem elhanyagolható, bár a válság kezdete óta az ilyen típusú hulladék ára leesett: az áruházak beszámolója szerint jelenleg nagyon keveset, sőt néha már nem is fizetnek a szelektíven összegyűjtött hulladékért. Pedig végre elértük, hogy szinte mindenki tisztában van azzal, mit jelent a szelektív hulladékgyűjtés.
Pörög a CSR
A hazai vállalatok ezen a héten is sokat tettek, hogy egy felelősebb politikával, a társadalmi felelősségvállalás keretein belül élhetőbb környezetet teremtsenek, vagy éppen a fiatalok oktatását segítsék. A Pannon és a Masped dolgozói például három hét alatt gyűjtöttek össze annyi ruhát, amivel 15 magyarországi település lakónak tudtak ruhát, illetve játékokat szállítani.
A Hírkereső-csoport egy-egy ismert ember segítségét felhasználva gyűjt pénzt alapítványoknak. Az akció során nem pénzadományt várnak a lakosságtól, hanem, hogy az általuk működtetett oldalakon (a Hírkereső.hu-n, Kapu.hu-n és Tombola.hu-n) minél több hírt olvassanak el. A „Jótékony klikkelés" során minden kattintás 5 fillért ér a hírességek által kiválasztott alapítványnak.
Vodafone Magyarország és a Prima Primissima Alapítvány az oktatás iránt elkötelezett fiatalok munkásságát igyekszik segíteni, így immár harmadik alkalommal ítélte oda Junior Prima díjat. Az elismerést évente 10, olyan 30 év alatti fiatalnak ítélik oda, akik kiemelkedő teljesítményt értek el oktatás és köznevelés területén.