A Good CSR 2009 olyan rövid jelentési és CSR kommunikációs program, mely lehetővé teszi a résztvevő vállalatok számára, hogy egységesen, közérthető formában tárják a nyilvánosság elé mindazt, amit a társadalmi felelősségvállalás terén tesznek. A tapasztalat ugyanis azt mutatja, hogy sok cégnek problémát okoz CSR vonatkozású tevékenységeinek megfelelő formában történő bemutatása. Sokan gondolják úgy, hogy egy CSR jelentés elkészítése túl sok anyagi és időbeni ráfordítással jár, így fordulhat elő az, hogy olykor nagyszabású, példaértékű programok kapcsán sem férhető hozzá elegendő információ.
A Good CSR éppen erre a problémára kínál megoldást. Olyan hiteles és standardizált kommunikációs platform, melynek keretében a résztvevő cégek egységes és összehasonlítható formában jeleníthetik meg társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos tevékenységüket. Ezen kívül a program nagy hangsúlyt fektet arra, hogy a résztvevő vállalatok körében is népszerűsítse a CSR ügyét és egyes fontos felelősségvállalási témákat, valamint arra, hogy e cégek egymással és másokkal is megosszák jó gyakorlataikat.
A Good CSR 2009 programban résztvevő cégek jelentései nem csak A társadalmi felelősségvállalás könyvében jelennek meg, hanem saját négyoldalas Good CSR Rövid jelentés formában is. A magazin és a honlap mellett a program részét képezi a decemberi Good CSR gála is, melyen 3 kategóriában adnak át Good CSR díjakat. Ősszel pedig ismét megrendezésre kerül az egyik vezető hazai CSR-szakmai rendezvény, a CSR Menedzsment Konferencia is.
A program idén először lépi át az országhatárokat, hiszen hazánk mellett Romániában és Lengyelországban is útjára indítják a Good CSR-t.