A CSR Marketplace a brüsszeli központú CSR Europe által 2005-ben útjára indított kezdeményezés, ahol a vállalatok a társadalmi felelősségvállalás területén megoldandó kihívásaikat, problémáikat és az azokra bevezetett megoldásokat mutatják be a nagyközönségnek. Az európai CSR Piacot a CSR Europe Brüsszelben rendezi meg, melynek mintájára nemzeti partnerszervezetei már nyolc országban szerveztek hasonló kiállítást. A magyar CSR Piac célja, hogy kötetlen, élvezetes formában összegezze Magyarország vállalatainak eredményeit, és platformot teremtsen a hazai CSR kultúra hatékony továbbfejlesztéséhez. Kiállítási lehetőséghez pályázati úton juthattak a vállalatok, amelyeket szakértő zsűri bírált el. „Az érdeklődés minden várakozásunkat felülmúlta, mely igazolta, hogy van igény újfajta szemléletre és a vállalatok is üdvözlik a valódi tapasztalatcsere lehetőségét. Közel 50 vállalat 90 esettanulmánnyal pályázott a CSR Piacon, melyek közül most 41 vállalat 67 CSR intézkedését és „valóban felelős" vállalatvezetési elveit ismerhetik meg a kiállítás látogatói" - mondta köszöntő beszédében Petrik Ida, a KÖVET ügyvezetőigazgató-helyettese.
Díjazottaak
A kiállításon a Coloplast Hungary vehette át a 2009 Valóban Felelős Vállalata díjat, a KKV különdíjat a Bakos Faipari Egyéni Cég nyerte el. CSR intézkedések kategóriában nem hirdettek győztest. „A Coloplast Hungary a zsűri egybehangzó véleménye alapján érdemelte ki a 2009 Valóban Felelős Vállalata díjat, a Bakos Faipari Egyéni Cég pedig a kis- és középvállalatok körében tett tanúbizonyságot felelős vállalati működéséről. CSR intézkedés kategóriában nem díjaztunk, mert a számos benyújtott pályázat között több kiváló pályamunka is volt, melyek közül nem tudott a zsűri egyet, mint legkiválóbbat megnevezni, ugyanakkor egy sem volt, amely valamennyi bírálati szempontnak tökéletesen megfelelt volna.
A CSR hazánkban alig fél évtizede van a vállalati és szakmai közbeszéd fókuszában, ezért van még mit tanulni arról, hogy milyen egy felelős, vagy intézkedéseivel legalábbis abba az irányba törekvő vállalat" - mondta Petrik Ida a zsűri értékeléséről. A rendezvényen a látogatók is szavazhattak a legjobb megoldásokra, a Közönségdíjjal a Zwack Unicum Nyrt-t jutalmazták. A kiállító cégek CSR receptjeit kiadvány formájában is megismerhetik a látogatók „CSR Piac 2009 katalógus" címmel, ill. a honlapon adatbázis formájában bárki számára hamarosan nyilvánosak lesznek. A CSR Piac kiállítás szén-dioxid semlegesítése a Zero Impact® program keretében valósul meg. A kiállítás lebonyolítása során kibocsátott szén-dioxidot új erdőterületek létrehozásával és azok hosszútávú védelmével kompenzálják. A hazai kiállítás a Dreher, Holcim és MOL kiemelt támogatásával, a Magyar Posta és a Terbe Design támogatásával valósult meg.