Amire szívesen emlékezünk 2008-ból

Röviden CSR, angolul Corporate Social Responsibility, magyarul a vállalatok társadalmi felelősségvállalása. Olyan témakör, amiről szerencsére az elmúlt évekhez képest idén több alkalommal tudtunk beszámolni kedves olvasóinknak. Most az év vége felé közelítve összegyűjtöttünk pár olyan eseményt, díjátadót, cikket, amelyre érdemes még egyszer visszatekintenünk.

Íme Magyarország követendő példái!

Hazánkban még gyerekcipőben jár a CSR, azaz a vállalatok társadalmi felelősségvállalása. Jó hír azonban, hogy lassan bár, de évről-évre egyre többen fordulnak ebbe az irányba. A cégek jelentős többsége továbbra is nagyvállalat, de egyre több kkv is szerez érdemeket a CSR területén. December elején összegyűjtötték a legjobb példákat.

Teljes cikk.

Üzlet és etika: kilencedik alkalommal díjazva

Kilencedik alkalommal osztották ki ünnepélyes keretek között a 2000-ben Demcsák Mária, a Piac és Profit üzleti magazin főszerkesztője, és László Ervin professzor, a Budapest Klub alapító-vezetője által közösen alapított díjat. Az elismerést azzal a szándékkal hoztak létre, hogy minden évben felhívják a hazai társadalom figyelmét azokra a cégekre, vállalatokra, amelyek felelős tevékenységükkel és gondolkodásukkal, magatartásukkal példát mutatnak, és erősítik a bizalmat a társadalom és az üzleti szféra között.

Teljes cikk.

Elszámolható cégek: Telekom, Mol, TVK az élen

2007-hez hasonlóan ebben az évben is a Magyar Telekom lett a legnagyobb hazai cégek elszámoltathatósági rangsorának első helyezettje, míg a második helyezést a MOL, a harmadikat pedig a Tiszai Vegyi Kombinát érte el. A rangsort nemzetközi módszertan alapján a Braun & Partners Network CSR stratégiai és kommunikációs tanácsadó cég készítette.

Teljes cikk.

Mi tehet felelőssé egy céget?

Az ENSZ Fejlesztési Programja által támogatott CSR projekt keretében mintegy száz szakértő bevonásával stratégiai javaslat készült a Magyar Kormány számára vállalatok társadalmi felelősségvállalásának ösztönzésére, és felgyorsítására.

Teljes cikk.

"A felelősség és a profit összeegyeztethető"

A Piac és Profit magazin idén is megrendezte az érintettek aktív közreműködésével megvalósult "Cégek a fenntartható fejlődésért" konferenciáját. A résztvevők egyetértettek abban, hogy a klímaváltozás okainak mérséklése, a katasztrofális hatásokra való felkészülés, a fenntartható fejlődés biztosítása elképzelhetetlen a felelős vállalatok, kormányzatok, a civil szféra képviselői és az egyének közös fellépése és tudatformálása nélkül.

Teljes cikk.

CSR: licitálhatunk a jó gyakorlatokra

A magyarok 70 százaléka társadalmi helyzetétől függetlenül úgy gondolja, hogy a cégek kötelessége és feladata a társadalmi szerepvállalás - derült ki a Kurt Lewin Alapítvány 2007-es kutatásából. Erre a szerepvállalásra teremt lehetőséget a Civil Licit esélyegyenlőségi árverés.

Teljes cikk.

Újabb lökést kap a felelősségvállalás

Állandó bizottság alakult annak érdekében, hogy mérni tudja a hazai cégek CSR tevékenységét. A korábban kidolgozott ajánlásokat minden érintettnek elküldik, remélve, hogy egyre többen jönnek rá: a társadalmi felelősségvállalás nem PR tevékenység, ezzel tényleg tenni tudnak a közért, és nem utolsó sorban a cégért magáért.

Teljes cikk.

"Tükröt tartani a vállalat elé"

Egyre több cég igyekszik környezeti és társadalmi mutatóinak nyilvánossá tételével bizonyítani, hogy jó polgár. Itthon eddig összesen 56-an.

Teljes cikk.

Véleményvezér

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán 

A bicskei rendőrök a szakmaiság csúcsán járnak.
A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo