Íme Magyarország követendő példái!
Hazánkban még gyerekcipőben jár a CSR, azaz a vállalatok társadalmi felelősségvállalása. Jó hír azonban, hogy lassan bár, de évről-évre egyre többen fordulnak ebbe az irányba. A cégek jelentős többsége továbbra is nagyvállalat, de egyre több kkv is szerez érdemeket a CSR területén. December elején összegyűjtötték a legjobb példákat.
Üzlet és etika: kilencedik alkalommal díjazva
Kilencedik alkalommal osztották ki ünnepélyes keretek között a 2000-ben Demcsák Mária, a Piac és Profit üzleti magazin főszerkesztője, és László Ervin professzor, a Budapest Klub alapító-vezetője által közösen alapított díjat. Az elismerést azzal a szándékkal hoztak létre, hogy minden évben felhívják a hazai társadalom figyelmét azokra a cégekre, vállalatokra, amelyek felelős tevékenységükkel és gondolkodásukkal, magatartásukkal példát mutatnak, és erősítik a bizalmat a társadalom és az üzleti szféra között.
Elszámolható cégek: Telekom, Mol, TVK az élen
2007-hez hasonlóan ebben az évben is a Magyar Telekom lett a legnagyobb hazai cégek elszámoltathatósági rangsorának első helyezettje, míg a második helyezést a MOL, a harmadikat pedig a Tiszai Vegyi Kombinát érte el. A rangsort nemzetközi módszertan alapján a Braun & Partners Network CSR stratégiai és kommunikációs tanácsadó cég készítette.
Mi tehet felelőssé egy céget?
Az ENSZ Fejlesztési Programja által támogatott CSR projekt keretében mintegy száz szakértő bevonásával stratégiai javaslat készült a Magyar Kormány számára vállalatok társadalmi felelősségvállalásának ösztönzésére, és felgyorsítására.
"A felelősség és a profit összeegyeztethető"
A Piac és Profit magazin idén is megrendezte az érintettek aktív közreműködésével megvalósult "Cégek a fenntartható fejlődésért" konferenciáját. A résztvevők egyetértettek abban, hogy a klímaváltozás okainak mérséklése, a katasztrofális hatásokra való felkészülés, a fenntartható fejlődés biztosítása elképzelhetetlen a felelős vállalatok, kormányzatok, a civil szféra képviselői és az egyének közös fellépése és tudatformálása nélkül.
CSR: licitálhatunk a jó gyakorlatokra
A magyarok 70 százaléka társadalmi helyzetétől függetlenül úgy gondolja, hogy a cégek kötelessége és feladata a társadalmi szerepvállalás - derült ki a Kurt Lewin Alapítvány 2007-es kutatásából. Erre a szerepvállalásra teremt lehetőséget a Civil Licit esélyegyenlőségi árverés.
Újabb lökést kap a felelősségvállalás
Állandó bizottság alakult annak érdekében, hogy mérni tudja a hazai cégek CSR tevékenységét. A korábban kidolgozott ajánlásokat minden érintettnek elküldik, remélve, hogy egyre többen jönnek rá: a társadalmi felelősségvállalás nem PR tevékenység, ezzel tényleg tenni tudnak a közért, és nem utolsó sorban a cégért magáért.
"Tükröt tartani a vállalat elé"
Egyre több cég igyekszik környezeti és társadalmi mutatóinak nyilvánossá tételével bizonyítani, hogy jó polgár. Itthon eddig összesen 56-an.