Amire szívesen emlékezünk 2008-ból

Röviden CSR, angolul Corporate Social Responsibility, magyarul a vállalatok társadalmi felelősségvállalása. Olyan témakör, amiről szerencsére az elmúlt évekhez képest idén több alkalommal tudtunk beszámolni kedves olvasóinknak. Most az év vége felé közelítve összegyűjtöttünk pár olyan eseményt, díjátadót, cikket, amelyre érdemes még egyszer visszatekintenünk.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Íme Magyarország követendő példái!

Hazánkban még gyerekcipőben jár a CSR, azaz a vállalatok társadalmi felelősségvállalása. Jó hír azonban, hogy lassan bár, de évről-évre egyre többen fordulnak ebbe az irányba. A cégek jelentős többsége továbbra is nagyvállalat, de egyre több kkv is szerez érdemeket a CSR területén. December elején összegyűjtötték a legjobb példákat.

Teljes cikk.

Üzlet és etika: kilencedik alkalommal díjazva

Kilencedik alkalommal osztották ki ünnepélyes keretek között a 2000-ben Demcsák Mária, a Piac és Profit üzleti magazin főszerkesztője, és László Ervin professzor, a Budapest Klub alapító-vezetője által közösen alapított díjat. Az elismerést azzal a szándékkal hoztak létre, hogy minden évben felhívják a hazai társadalom figyelmét azokra a cégekre, vállalatokra, amelyek felelős tevékenységükkel és gondolkodásukkal, magatartásukkal példát mutatnak, és erősítik a bizalmat a társadalom és az üzleti szféra között.

Teljes cikk.

Elszámolható cégek: Telekom, Mol, TVK az élen

2007-hez hasonlóan ebben az évben is a Magyar Telekom lett a legnagyobb hazai cégek elszámoltathatósági rangsorának első helyezettje, míg a második helyezést a MOL, a harmadikat pedig a Tiszai Vegyi Kombinát érte el. A rangsort nemzetközi módszertan alapján a Braun & Partners Network CSR stratégiai és kommunikációs tanácsadó cég készítette.

Teljes cikk.

Mi tehet felelőssé egy céget?

Az ENSZ Fejlesztési Programja által támogatott CSR projekt keretében mintegy száz szakértő bevonásával stratégiai javaslat készült a Magyar Kormány számára vállalatok társadalmi felelősségvállalásának ösztönzésére, és felgyorsítására.

Teljes cikk.

"A felelősség és a profit összeegyeztethető"

A Piac és Profit magazin idén is megrendezte az érintettek aktív közreműködésével megvalósult "Cégek a fenntartható fejlődésért" konferenciáját. A résztvevők egyetértettek abban, hogy a klímaváltozás okainak mérséklése, a katasztrofális hatásokra való felkészülés, a fenntartható fejlődés biztosítása elképzelhetetlen a felelős vállalatok, kormányzatok, a civil szféra képviselői és az egyének közös fellépése és tudatformálása nélkül.

Teljes cikk.

CSR: licitálhatunk a jó gyakorlatokra

A magyarok 70 százaléka társadalmi helyzetétől függetlenül úgy gondolja, hogy a cégek kötelessége és feladata a társadalmi szerepvállalás - derült ki a Kurt Lewin Alapítvány 2007-es kutatásából. Erre a szerepvállalásra teremt lehetőséget a Civil Licit esélyegyenlőségi árverés.

Teljes cikk.

Újabb lökést kap a felelősségvállalás

Állandó bizottság alakult annak érdekében, hogy mérni tudja a hazai cégek CSR tevékenységét. A korábban kidolgozott ajánlásokat minden érintettnek elküldik, remélve, hogy egyre többen jönnek rá: a társadalmi felelősségvállalás nem PR tevékenység, ezzel tényleg tenni tudnak a közért, és nem utolsó sorban a cégért magáért.

Teljes cikk.

"Tükröt tartani a vállalat elé"

Egyre több cég igyekszik környezeti és társadalmi mutatóinak nyilvánossá tételével bizonyítani, hogy jó polgár. Itthon eddig összesen 56-an.

Teljes cikk.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo