Ha a bankárok megtehetik, Ön miért hagyná ki?

„Ősszel már eltekertünk a Holdig és vissza, tavasszal másik égitestet választunk, és reméljük, hogy ezúttal még többen segítenek abban, hogy elérjük a célt! Mielőtt bárki félreértené, nem űrutazást tervezünk, hanem a Bringázz a Munkába! kampányt népszerűsítjük." - áll a szervezők felhívásában.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgadászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Április 6-án indul a Magyar Kerékpárosklub és a Közelkedési, Hírközlési és Energaiügyi Minisztérium közös szevezésében, a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium közreműködésével a Bringázz a Munkába! kampány, amelynek fő célja, hogy az egész országban népszerűsítse a kerékpározást és felhívja a figyelmet a fenntartható városi közlekedés kialakításának fontosságára. (Tavaly bíró is volt példakép.)

Bankok a kerékpározásért
A Magyar Nemzeti Bank barátságos versengésre invitálja a bankok kerékpárosait a tavaszi "Bringázz a munkába!" kampány keretein belül. A kezdeményezés célja, hogy felhívja a figyelmet a fenntartható közlekedés ügyére, a környezettudatos vállalati kultúrára. Az MNB - mint az őszi forduló legjobban szerepelt bankja - útjának indítja a "legbringásabb bank" kupát, amit a kampány végén az összes résztvevő bank csapatainak rendezett közös pikniken ad át a győztesnek.

A kampányban részt lehet venni egyénileg vagy maximum öt fős csapatokban, regisztrálni és a csoport eredményét jegyezni pedig a kampány oldalán lehet. A regisztráció után a tekeréseket a közlekedési naplóban lehet jegyezni. A honlapon azt is nyomon lehet követni, hol tart a cégek és csapatok közötti verseny állása, hány km-t tekertek a résztvevők, hány kg szén-dioxidot és mennyi benzinpénzt spóroltak meg. Természetesen a cégek is megmérettetnek. A szervezők keresik azt a céget, ahol legnagyobb arányban bringáznak az alkalmazottak, illetve más téren is mérik a mozgósítási kedvet. A cégeket méretüktől függően öt kategóriába sorolják, így mindenki egyenlő esélyekkel indul.

Tavalyi eredmények

  • Regisztrált felhasználó: 8000 fő
  • Legalább 7 alkalommal tekert: 3815 fő
  • Km: 737 699 km (A Föld-Hold távolság kétszerese)
  • Megspórolt CO2 kibocsátás: 139 605 kg
  • Elégetett kalória: 16 137 121 kcal
  • Megtakarítás: 15 492 990 Ft

Az országos Bringázz a Munkába! kampány a Magyar Kerékpárosklub szervezésében valósul meg az európai Lifecycle projekt és a Kerékpáros Magyarország Program keretében az Európai Unió támogatásával, a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium közreműködésével, valamint a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium mint a kampány kezdeményezője, a szerzői jogok tulajdonosa hozzájárulásával.

Az április 6. és május 8. közötti időszakban legalább nyolcszor kell bringával munkába menni: aki így tesz, garantált ajándékot kap, s az a cég, illetve kar, egyetem nyer a versenyben, ahol a legnagyobb a kerékpárosok aránya. A legjobbak értékes ajándékokat nyernek. Tehát bringára fel! Bővebb információ a http://www.bringazzmunkaba.hu/ oldalon található.

Ők is bringáznak
2009 tavaszán, a tavalyi kampányhoz hasonlóan, Hajós András, Király Júlia, Ónodi Eszter, Péterfy Bori, Reisz András és Novák Péter is csatlakoztak a kampányhoz.
Péterfy Bori, énekesnő: „Nálam senki nem félt jobban a biciklizéstől, mindent kitaláltam, hogy miért ne…Ma már csodálkozom azokon, akik azt mondják, nem mennek biciklivel, mert úgy vannak öltözve. Szerintem biciklizni bármiben lehet….Egészen másképp tudok bringázás közben gondolkodni, a szerepet mondani, vagy énekelni.“
Király Júlia, a Magyar Nemzeti Bank alelnöke: „Mi motivál, hogy biciklizzek? Hát hogy jó! Elképzelhető más motiváció is? Persze a gyorsaság is szempont: mindig egy utolsó pillanatban induló, nagyon kiszámítottan érkező ember voltam, és kocsival ott ültem a dugóban és ez iszonyú frusztráló volt, a bringával ez elkerülhető. Van úgy, hogy előbb elindulok otthonról, csak hogy a kedvenc körömet megtegyem. Ez a Margit hídon átmenni, ott felkel a nap, végig a budai parton és a Lánchídon vissza, szembe a Grashammel, felmenni a Bazilikáig és onnan visszakanyarodni, egyszerűen annyira gyönyörű kör…”

Véleményvezér

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.
Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein 

Immár a tengereken is folyik a háború.
Jönnek a Budapest-logós Pride pólók

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók 

Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.
Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői

Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői 

Bár egyetlen gyermeket nem ért sérelem a Pride miatt a résztvevők gigabüntetést kapnak.
Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa 

A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo