A Bizottság elnevezése a Nestlé Csoport "Creating Shared Value" programja - azaz "Közös értékteremtés" elnevezésből adódik, amely világszerte felöleli az összes Nestlé társadalmi felelősségvállalási programot. A CSV Bizottság révén a Nestlé hazai társadalmi szerepvállalása az üzleti stratégia és a menedzsment rendszer részévé válik.
E lépéssel a "Közös értékteremtés" az egész vállalatcsoportot is átfogja: a Nestlé menedzsmentjének tagjai mellett sokszínű összetételben kapnak helyet a különböző területeken dolgozó munkatársak is. Segítségükkel minden észlelt környezeti, társadalmi ügy hamar kerülhet értékelési és döntési szakaszba - legyen szó akár a széndioxid-kibocsátás csökkentési lehetőségeiről, energia- vagy alapanyag-megtakarításról, zajcsökkentésről, illetve együttműködésről a helyi közösségekkel.
A társadalmi-vállalati felelősségvállalás egyes területein a Nestlé már korábban is számos eredményt ért el, hiszen 2008 őszéig több mint 30 programot, kezdeményést és együttműködést valósított meg.
Magasabb szinten
A bizottsági ülésekre legalább negyedévente kerül sor: a tagok ekkor áttekintik az aktuális környezeti, társadalmi ügyeket és területeket, ahol a Nestlé hathatósan és a köz javát szolgálva vállalhat szerepet. A beérkező vállalati támogatási és együttműködési megkereséseket szintén a CSV Bizottság vizsgálja meg.
A CSV Bizottság megalakulása illeszkedik a Nestlé eddigi felelősségvállalási tevékenységeinek sorába. E lépést megelőzően a B&P CSR nemzetközi tanácsadó cég átvilágította a Nestlé összes eddigi CSR szerepvállalását, és javaslatokat tett a fejlesztés irányaira és menetrendjére. Az eredményekből egy olyan 4 éves fejlesztési terv készült, amely nemcsak a Nestlé külső és belső környezetének képviselőit vonja be, hanem gondoskodik a transzparenciáról és a minél pontosabb mérésről is: többek között lehetővé válik a hazai cégcsoport felelősségvállalási tevékenységének globális sztenderdek (GRI) szerinti mérése is.
"A CSV Bizottság tagjainak segítségével eddigi programjaink is magasabb szintre lépnek: társadalmi érzékenységünk erősödik, sokoldalúbbá válunk és tevékenységünk is egyre jobban mérhető lesz. Biztosak vagyunk abban, hogy hosszú távon csakis a környezet védelmével, a társadalmi igényekre adott pontos válaszokon keresztül növelhető a versenyképességünk. Akkor lehetünk sikeresek, ha dolgozóink, fogyasztóink, partnereink és helyi közösségeink számára egyaránt értéket teremtünk" - nyilatkozta Aldo Siegrist, a Nestlé Hungária Kft. ügyvezető igazgatója.