Új dimenzió az autópiaci kommunikációban
Az ország egyik leggyorsabban növekvő autós hirdetőportálja formabontó ötlettel állt elő: zenét készít a hirdetésekből. Az eredmény egy figyelemfelkeltő, kreatív és innovatív megoldás, amely új lendületet ad a használtautó-piacnak, és élménnyé teszi az autóhirdetést.
A kampány alapja egyszerre egyszerű és zseniális: a kocsi.hu mesterséges intelligenciát használ, hogy a hirdetések szövegéből dallamot és szöveget generáljon. Egy használtautó bemutató így nemcsak adatokról és fotókról szól, hanem személyes történetté válik – egy rövid, akár slágerré váló „autódal” formájában, amelyet bárki meghallgathat és könnyedén megosztható a közösségi médiában.
„Tedd fel az autódat a slágerlistára!”
„Te hova teszed fel az eladó autódat? Én a slágerlistára.” – ez a szlogen tökéletesen összefoglalja a kampány szellemiségét. A kocsi.hu újítása lehetővé teszi, hogy az eladók dalt generáljanak hirdetésükből, így a használt autó története szó szerint életre kel a hangszórókon keresztül.
Az új szolgáltatás ingyenes és néhány kattintással aktiválható.
A kocsi.hu ezzel a lépéssel új szintre emeli az eladó használt autók hirdetéseit: a vizualitás mellé hangélményt társít, ezzel növelve a figyelmet és gyorsítva az autó eladást. A hip-hop, pop és elektronikus stílusú dalok egyszerre szórakoztatóak és fiatalosak.
„Ezzel az új funkcióval megmutatjuk, hogy a digitalizáció és a kreativitás találkozása hogyan teheti emberibbé és szórakoztatóbbá az új és a használtautók piacát” – teszi hozzá Schreiber Ildikó, aki hangsúlyozza: a kocsi.hu mindig is abban hitt, hogy az autóvásárlás és -eladás lehet élmény is, több egyszerű tranzakciónál.
Hirdetésből sláger
Az így készült dalok nemcsak szórakoztatóak, hanem akár valódi online sikertörténetek is lehetnek. A kocsi.hu YouTube-toplistát indított, ahol hetente rangsorolják a legnépszerűbb „autódalokat”. A legjobban teljesítő zenék a közösségi oldalakon is megjelennek, így egy jól megírt, kreatív hirdetészöveg akár több tízezer emberhez is eljuthat.
„Az autózáshoz ugyanúgy élményeket társítunk, mint a zenehallgatáshoz. Miért ne lehetne hirdetésben is párosítani őket, ha már a való életben a zene gyakran kötődik utazáshoz, autózáshoz?” – veti fel Schreiber Ildikó. A szakember szerint a hirdetésfeladás és az autókeresés gyakran unalmas, technikai feladat, amelyet a zene most élménnyé varázsolhat.
A digitalizáció és a kreativitás üzleti előnye
A kocsi.hu kampánya jó példa arra, hogyan használható a mesterséges intelligencia érzelmi márkaépítésre is. A zenés hirdetés olyan újfajta ügyfélélményt hoz, amely a használtautó-piacon eddig ismeretlen volt. „Meg akartuk mutatni, hogy az autóvásárlás és -eladás lehet élmény, nem csupán tranzakció” – teszi hozzá Schreiber Ildikó.
A kocsi.hu-ról
A jelenleg már több mint 100 ezer élő hirdetést tartalmazó kocsi.hu az egyik legdinamikusabban fejlődő hazai autós portál. Az oldal teljes oldalmegtekintése 25 százalékkal, az aktív felhasználók száma pedig 20 százalékkal nőtt 2024 októberéhez képest. A magánszemélyek által feladott hirdetések száma az utóbbi fél évben megháromszorozódott, ami a kampány sikerének egyik jele.
(x)