Decemberben adjuk a legtöbbet

Egyre több adomány érkezik a nonprofit szervezetekhez a magánszektorból a KSH statisztikái szerint. Nemzetközi adatok alapján az összes jótékony célú támogatás harmadát decemberben ajánlják fel, a vállalatok még profitálhatnak is a jótékonykodásból.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: PP

Egyre többet jótékonykodnak a magyar emberek és vállalatok a KSH adatai szerint: míg 2011-ben a nonprofit szektor bevételeinek 15 százaléka származott magántámogatásból, addig ez az arány 2013-ban már 21 százalék volt. A klasszikus civil szervezetek körében még nagyobb, 35 százalékos volt a magánszektor hozzájárulásának nagysága, így az állami támogatás mértékét is felülmúlta.

A Magyar Hospice Alapítvány adatai szerint hazánkban is egyre erősebben terjed az a gyakorlat, hogy a vállalatok karácsonykor támogatnak egy-egy jótékony célt – a szervezethez érkező vállalati felajánlások mértéke 2013-ról 2014-re 20 százalékkal nőtt. „Egyre többen ismerik fel, hogy a karácsonyi ajándék egyben segítség is lehet. Az új évet például egy nagyszabású jótékonysági koncerttel kezdjük, amely a közönségnek felejthetetlen élményt, a daganatos betegeknek pedig több száz óra ápolást jelenthet” – mondta Dr. Muszbek Katalin, az alapítvány orvosigazgatója.

Az alapítvány vezetője hozzátette, hogy nemzetközi felmérések alapján megtérülő befektetésnek számít az adakozás. A Nielsen felmérése szerint például a fogyasztók 55 százalékkal többet vásárolnak olyan cégek termékeiből, amelyekről köztudott, hogy jótékonykodnak. A társadalmi szerepvállalásban kiemelkedő vállalatok iránt a dolgozóik is lojálisabbak, ami tovább növeli versenyképességüket. Más tekintetben is megéri a cégeknek a jótékonykodás!

Nemzetközi adatok szerint egyébként a legtöbb adomány decemberben érkezik a jótékony szervezetekhez. A támogatások mintegy harminc százaléka köthető az év utolsó hónapjához több mint 14 ezer egyesület és alapítvány online felajánlásainak statisztikái alapján. Az idei évben december 1-re esett a Giving Tuesday, vagyis az adakozás napja is, amelyet a karácsonyi vásárlási láz kezdetét jelző Black Friday utáni kedden tartanak – csak ezen a napon 116,7 millió dollárt ajánlottak fel 71 ország civil szervezeteinek.

Másképp vállalkoznak

Ahol a bicikli nem hobbi

A fogyasztói igények kielégítése mellett munkát és öngondoskodást teremt egy hátrányos helyzetű kistérségben, sőt még a közlekedés biztonságát is növeli a Re-Cikli kerékpárjavító műhelye.

Megoldani mások problémáit

A fogyatékkal élők társadalmi integrációjával foglalkozik Szabó Zoltán József és Szabó Alexa, az Értéksziget webáruház alapítói. Tudják, miről beszélnek, maguk is érintettek. Vállalkozásuk nemcsak a családnak nyújt megélhetést, másoknak is segít.

“Nagyon beletenyereltünk”

Szó sem volt cégalapításról, egyszerűen lelkesedésből állt össze néhány barátnő nyolc évvel ezelőtt, hogy tegyen valamit a fenntarthatóbb világért. Mára a Cellux Csoport a szegmens egyik legismertebb márkája, és még koránt sincsenek a határaiknál.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo