Decemberben adjuk a legtöbbet

Egyre több adomány érkezik a nonprofit szervezetekhez a magánszektorból a KSH statisztikái szerint. Nemzetközi adatok alapján az összes jótékony célú támogatás harmadát decemberben ajánlják fel, a vállalatok még profitálhatnak is a jótékonykodásból.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Kép: PP

Egyre többet jótékonykodnak a magyar emberek és vállalatok a KSH adatai szerint: míg 2011-ben a nonprofit szektor bevételeinek 15 százaléka származott magántámogatásból, addig ez az arány 2013-ban már 21 százalék volt. A klasszikus civil szervezetek körében még nagyobb, 35 százalékos volt a magánszektor hozzájárulásának nagysága, így az állami támogatás mértékét is felülmúlta.

A Magyar Hospice Alapítvány adatai szerint hazánkban is egyre erősebben terjed az a gyakorlat, hogy a vállalatok karácsonykor támogatnak egy-egy jótékony célt – a szervezethez érkező vállalati felajánlások mértéke 2013-ról 2014-re 20 százalékkal nőtt. „Egyre többen ismerik fel, hogy a karácsonyi ajándék egyben segítség is lehet. Az új évet például egy nagyszabású jótékonysági koncerttel kezdjük, amely a közönségnek felejthetetlen élményt, a daganatos betegeknek pedig több száz óra ápolást jelenthet” – mondta Dr. Muszbek Katalin, az alapítvány orvosigazgatója.

Az alapítvány vezetője hozzátette, hogy nemzetközi felmérések alapján megtérülő befektetésnek számít az adakozás. A Nielsen felmérése szerint például a fogyasztók 55 százalékkal többet vásárolnak olyan cégek termékeiből, amelyekről köztudott, hogy jótékonykodnak. A társadalmi szerepvállalásban kiemelkedő vállalatok iránt a dolgozóik is lojálisabbak, ami tovább növeli versenyképességüket. Más tekintetben is megéri a cégeknek a jótékonykodás!

Nemzetközi adatok szerint egyébként a legtöbb adomány decemberben érkezik a jótékony szervezetekhez. A támogatások mintegy harminc százaléka köthető az év utolsó hónapjához több mint 14 ezer egyesület és alapítvány online felajánlásainak statisztikái alapján. Az idei évben december 1-re esett a Giving Tuesday, vagyis az adakozás napja is, amelyet a karácsonyi vásárlási láz kezdetét jelző Black Friday utáni kedden tartanak – csak ezen a napon 116,7 millió dollárt ajánlottak fel 71 ország civil szervezeteinek.

Másképp vállalkoznak

Ahol a bicikli nem hobbi

A fogyasztói igények kielégítése mellett munkát és öngondoskodást teremt egy hátrányos helyzetű kistérségben, sőt még a közlekedés biztonságát is növeli a Re-Cikli kerékpárjavító műhelye.

Megoldani mások problémáit

A fogyatékkal élők társadalmi integrációjával foglalkozik Szabó Zoltán József és Szabó Alexa, az Értéksziget webáruház alapítói. Tudják, miről beszélnek, maguk is érintettek. Vállalkozásuk nemcsak a családnak nyújt megélhetést, másoknak is segít.

“Nagyon beletenyereltünk”

Szó sem volt cégalapításról, egyszerűen lelkesedésből állt össze néhány barátnő nyolc évvel ezelőtt, hogy tegyen valamit a fenntarthatóbb világért. Mára a Cellux Csoport a szegmens egyik legismertebb márkája, és még koránt sincsenek a határaiknál.

Véleményvezér

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo