Decemberben adjuk a legtöbbet

Egyre több adomány érkezik a nonprofit szervezetekhez a magánszektorból a KSH statisztikái szerint. Nemzetközi adatok alapján az összes jótékony célú támogatás harmadát decemberben ajánlják fel, a vállalatok még profitálhatnak is a jótékonykodásból.

Kép: PP

Egyre többet jótékonykodnak a magyar emberek és vállalatok a KSH adatai szerint: míg 2011-ben a nonprofit szektor bevételeinek 15 százaléka származott magántámogatásból, addig ez az arány 2013-ban már 21 százalék volt. A klasszikus civil szervezetek körében még nagyobb, 35 százalékos volt a magánszektor hozzájárulásának nagysága, így az állami támogatás mértékét is felülmúlta.

A Magyar Hospice Alapítvány adatai szerint hazánkban is egyre erősebben terjed az a gyakorlat, hogy a vállalatok karácsonykor támogatnak egy-egy jótékony célt – a szervezethez érkező vállalati felajánlások mértéke 2013-ról 2014-re 20 százalékkal nőtt. „Egyre többen ismerik fel, hogy a karácsonyi ajándék egyben segítség is lehet. Az új évet például egy nagyszabású jótékonysági koncerttel kezdjük, amely a közönségnek felejthetetlen élményt, a daganatos betegeknek pedig több száz óra ápolást jelenthet” – mondta Dr. Muszbek Katalin, az alapítvány orvosigazgatója.

Az alapítvány vezetője hozzátette, hogy nemzetközi felmérések alapján megtérülő befektetésnek számít az adakozás. A Nielsen felmérése szerint például a fogyasztók 55 százalékkal többet vásárolnak olyan cégek termékeiből, amelyekről köztudott, hogy jótékonykodnak. A társadalmi szerepvállalásban kiemelkedő vállalatok iránt a dolgozóik is lojálisabbak, ami tovább növeli versenyképességüket. Más tekintetben is megéri a cégeknek a jótékonykodás!

Nemzetközi adatok szerint egyébként a legtöbb adomány decemberben érkezik a jótékony szervezetekhez. A támogatások mintegy harminc százaléka köthető az év utolsó hónapjához több mint 14 ezer egyesület és alapítvány online felajánlásainak statisztikái alapján. Az idei évben december 1-re esett a Giving Tuesday, vagyis az adakozás napja is, amelyet a karácsonyi vásárlási láz kezdetét jelző Black Friday utáni kedden tartanak – csak ezen a napon 116,7 millió dollárt ajánlottak fel 71 ország civil szervezeteinek.

Másképp vállalkoznak

Ahol a bicikli nem hobbi

A fogyasztói igények kielégítése mellett munkát és öngondoskodást teremt egy hátrányos helyzetű kistérségben, sőt még a közlekedés biztonságát is növeli a Re-Cikli kerékpárjavító műhelye.

Megoldani mások problémáit

A fogyatékkal élők társadalmi integrációjával foglalkozik Szabó Zoltán József és Szabó Alexa, az Értéksziget webáruház alapítói. Tudják, miről beszélnek, maguk is érintettek. Vállalkozásuk nemcsak a családnak nyújt megélhetést, másoknak is segít.

“Nagyon beletenyereltünk”

Szó sem volt cégalapításról, egyszerűen lelkesedésből állt össze néhány barátnő nyolc évvel ezelőtt, hogy tegyen valamit a fenntarthatóbb világért. Mára a Cellux Csoport a szegmens egyik legismertebb márkája, és még koránt sincsenek a határaiknál.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo