Decemberben adjuk a legtöbbet

Egyre több adomány érkezik a nonprofit szervezetekhez a magánszektorból a KSH statisztikái szerint. Nemzetközi adatok alapján az összes jótékony célú támogatás harmadát decemberben ajánlják fel, a vállalatok még profitálhatnak is a jótékonykodásból.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: PP

Egyre többet jótékonykodnak a magyar emberek és vállalatok a KSH adatai szerint: míg 2011-ben a nonprofit szektor bevételeinek 15 százaléka származott magántámogatásból, addig ez az arány 2013-ban már 21 százalék volt. A klasszikus civil szervezetek körében még nagyobb, 35 százalékos volt a magánszektor hozzájárulásának nagysága, így az állami támogatás mértékét is felülmúlta.

A Magyar Hospice Alapítvány adatai szerint hazánkban is egyre erősebben terjed az a gyakorlat, hogy a vállalatok karácsonykor támogatnak egy-egy jótékony célt – a szervezethez érkező vállalati felajánlások mértéke 2013-ról 2014-re 20 százalékkal nőtt. „Egyre többen ismerik fel, hogy a karácsonyi ajándék egyben segítség is lehet. Az új évet például egy nagyszabású jótékonysági koncerttel kezdjük, amely a közönségnek felejthetetlen élményt, a daganatos betegeknek pedig több száz óra ápolást jelenthet” – mondta Dr. Muszbek Katalin, az alapítvány orvosigazgatója.

Az alapítvány vezetője hozzátette, hogy nemzetközi felmérések alapján megtérülő befektetésnek számít az adakozás. A Nielsen felmérése szerint például a fogyasztók 55 százalékkal többet vásárolnak olyan cégek termékeiből, amelyekről köztudott, hogy jótékonykodnak. A társadalmi szerepvállalásban kiemelkedő vállalatok iránt a dolgozóik is lojálisabbak, ami tovább növeli versenyképességüket. Más tekintetben is megéri a cégeknek a jótékonykodás!

Nemzetközi adatok szerint egyébként a legtöbb adomány decemberben érkezik a jótékony szervezetekhez. A támogatások mintegy harminc százaléka köthető az év utolsó hónapjához több mint 14 ezer egyesület és alapítvány online felajánlásainak statisztikái alapján. Az idei évben december 1-re esett a Giving Tuesday, vagyis az adakozás napja is, amelyet a karácsonyi vásárlási láz kezdetét jelző Black Friday utáni kedden tartanak – csak ezen a napon 116,7 millió dollárt ajánlottak fel 71 ország civil szervezeteinek.

Másképp vállalkoznak

Ahol a bicikli nem hobbi

A fogyasztói igények kielégítése mellett munkát és öngondoskodást teremt egy hátrányos helyzetű kistérségben, sőt még a közlekedés biztonságát is növeli a Re-Cikli kerékpárjavító műhelye.

Megoldani mások problémáit

A fogyatékkal élők társadalmi integrációjával foglalkozik Szabó Zoltán József és Szabó Alexa, az Értéksziget webáruház alapítói. Tudják, miről beszélnek, maguk is érintettek. Vállalkozásuk nemcsak a családnak nyújt megélhetést, másoknak is segít.

“Nagyon beletenyereltünk”

Szó sem volt cégalapításról, egyszerűen lelkesedésből állt össze néhány barátnő nyolc évvel ezelőtt, hogy tegyen valamit a fenntarthatóbb világért. Mára a Cellux Csoport a szegmens egyik legismertebb márkája, és még koránt sincsenek a határaiknál.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo