Felülmúlta zöld stratégiáját a Philips

Jelentõsen felülmúlták a Philips várakozásait a zöld termékeinek eladásából származó bevételek 2009-ben: a teljes forgalom 31 százalékát tették ki. Ezzel az eredménnyel a tervezetthez képest 3 évvel korábban sikerült elérnie a vállalatnak az EcoVision4 programmal kitûzött célokat. 2010-ben egymilliárd eurós bevétellel számolnak a zöld innováció területén. A cég szakemberei 2015-re azt szeretnék elérni, hogy a fenntarthatóságot szolgáló EcoVision5 program 500 millió emberre terjedjen ki világszerte.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

"Azzal, hogy az EcoVision4 által 2007-ben kitûzött célokat ilyen nagymértékben megelõztük bizonyítottuk azt, hogy a fenntarthatóság valóban lényeges hajtóeleme a Philips üzleti stratégiájának. Úgy ítéljük meg, ezen a területen nagyratörõ megoldásokra van szükség, amelyeket mi a jövõben is elérendõ célként határozunk meg a magunk számára", jelentette ki Rudy Provoost, a Philips Fenntarthatósági Tanácsának elnöke, a Philips Lighting üzletág vezérigazgatója.

A Royal Philips Electronics 2007-ben útnak indított EcoVision4 programja zöld termékek értékesítését, zöld innovatív befektetéseket és a mûködtetés energiahatékonyságának növelését öleli fel a vállalatnál. E téren további emelkedésre számít a Philips: a zöld termékek értékesítési aránya reményeik szerint 2015-re eléri az 50%-os szintet.

Rövidtávon, 2010-re a Philips egymilliárd eurós bevételt prognosztizál a zöld innovációs befektetéseivel és megfelelõnek látja a piaci körülményeket ahhoz is, hogy elérjék a vállaltnál az energiahatékony mûködtetés terén tervezett 25%-os növekedési szintet. Az EcoVision5 nevű program 2010-es elindításával egyidejûleg a Philips ismertette a 2015-re elérendõ fenntarthatósági célkitûzéseit is, amelyek teljesítésével a vállalat az ökológiai lábnyomot messze meghaladó mértékben ér majd el eredményeket, összhangban a cég egészségügyi és jóléti stratégiájával.

A cég vezetése elõirányozta azt is, hogy 2015-ig 50%-kal kell javítani a teljes termékkínálat energiahatékonyságát. E tekintetben elõrelépések várhatóak a világítás területén. A Philips rövid idõ alatt ipari normává vált innovációjával, a LED-technológiával ugyanis jelentõsen hozzá tud majd járulni az energiatakarékosabb világítási rendszerek globális elterjedéséhez. A vállalat például a világon elsõként vezette be a napenergiával mûködõ LED-reflektorvilágítást Dél-Afrikában, amelynek köszönhetõen  az emberek jóval napnyugta után is problémamentesen világíthatnak az elektromos infrastruktúra használata nélkül.

Élen jár az újrahasznosításban
A Philips azt is tervezi, hogy 2015-ig megduplázza azon termékei begyûjtését és újrahasznosítását, amelyeknek már lejárt az élettartama. Ezzel együtt megkétszerezi az újrahasznosítható anyagok mennyiségét az általa elõállított termékekben. A szûkös alapanyagforrások, a begyûjtés és az újrahasznosítás törvényi szabályozásának hiánya a világ bizonyos országaiban, párosulva a feltörekvõ gazdaságokban tapasztalható növekvõ fogyasztói kereslettel, komoly ökológiai kockázatot jelentenek bolygónk számára. A Philips EcoDesign termékfejlesztési szemléletmódja olyan megoldásokat eredményez, mint például a Performer Energy Care porszívó, amely 60%-ban újrahasznosított és biológiai alapú mûanyagokból áll. A Philips szintén partner az újrahasznosításról szóló törvények kidolgozásában, valamint a begyûjtési megoldások megteremtésében az Európai Unióban. A 2008-ban elkezdett önkéntes begyûjtési és újrahasznosítási szolgáltatásait kiterjesztette Indiára és Brazíliára, valamint 2009-ben elindította Argentínában is.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo