Adakozásban biztosra mennek a magyar cégek

A magyar vállalatok csaknem kétharmada támogat civilszervezeteket, kifejezetten pénzadományt 45%-uk ad – derült ki a Human Dialog és az Emocionális Marketing idei kutatási projektje bemutatóján szerdán. A reprezentatív, 500 cég döntéshozóinak megkérdezésével készült felmérés érdekes következtetése, hogy a cégek önzetlenül jótékonykodnak, nem várnak ellentételezést, de szeretnek biztosra menni abban a tekintetben, hogy a felajánlásuk ténylegesen jó ügyet szolgált.

Az adománygyűjtés alaptétele a céges jótékonykodásra is igaznak bizonyult a friss kutatás adatai tükrében: a válaszadó cégek megerősítették, az a civilszervezet kap támogatást, aki kér, pláne az, aki jól kér. A céges döntéshozók jellemzően emailben várják a megkeresést és szeretik, ha a támogatásukra igényt tartó civilszervezet alapos dokumentációval támasztja alá kérését - és az sem mellékes, hogy a jó CSR-programnak meg is kell érintenie a fogyasztókat.

Az adománygyűjtésre és a civilszervezetek finanszírozásának kérdéskörére fókuszáló kutatási projektek sorozata immár 3 éve indult útjára a civil kommunikáció hazai specialistája, a Human Dialog és az Emocionális Marketing kutatócég együttműködésében. Az első 2016-os felmérés a civil szja 1% felajánlás motivációs hátterét vizsgálta, míg tavaly a magánszemélyek adományozási szokásait és motivációit térképezték fel, mindkét esetben nagymintás, reprezentatív felmérések útján. Az idei projekt a civilek finanszírozásának másik nagy tartópillérét, a vállalati adományozás témakörét tűzte napirendre.

Kép: Pixabay

A felmérés egyik fontos következtetése, hogy a cégek nem puszta üzleti tranzakcióként tekintenek a jótékonykodásra, a támogatások odaítélésekor annak hasznosságát, a rászorultságot, vagy akár szubjektív szempontokat mérlegelnek, de saját bevallásuk szerint háttérbe szorulnak a vállalat közvetlen érdekei. Természetesen nem megkerülhető a döntéshozó és az emberi faktor, a személyes érintettség és kötődés nagyon fontos tényező lehet a támogatandó civilszervezet kiválasztásakor. Nem meglepő tehát, hogy a leginkább preferált terület az szja 1% felajánláshoz és a magánszemélyek adományozási gyakorlatához hasonlóan a céges jótékonykodás estén is az egészségügy és a rászoruló gyermekek segítése.

Az 500 hazai vállalat megkérdezésével készült friss kutatás rengeteg számmal és adattal szolgál, megtudhattuk például, hogy a civileknek jutó átlagos adomány értéke 1,076,000 Ft, a leginkább jellemző, legtöbbször adott összeg mégis 100,000 és 200,000 Ft. Az adományozási hajlandóságot nem, de az adott támogatás értékét kimutatható mértékben befolyásolja az, hogy magyar vagy külföldi tulajdoni háttere van-e a vállalkozásnak, utóbbiak tipikusan több pénzt szánnak a civilek segítésére. Nem beszélhetünk viszont kitüntetett adományozási szezonról, a vállalatok a megkeresésekre reagálnak, történjen az az adott év bármely időszakában. A civilszervezetek forrásteremtési törekvéseihez hasznos tanácsként szűrhető le a felmérésből, hogy érdemes a kisebb cégeket is megkeresni, hiszen az adományozásra esetükben is megvan ugyanaz a fogékonyság, mint a nagyvállalatok körében, még ha a megszerezhető adomány értéke arányosan kisebb is.

Adakozott Európa leggazdagabb embere, meg is kapta érte a magáét
Vitát váltott ki Spanyolországban a Zara divatmárka alapítójának 320 millió eurós (99 milliárd forintos) adománya, amellyel a rák elleni küzdelmet támogatja az állami egészségügyi intézményekben. Az egyik párt “egy milliomos alamizsnájának” nevezte a felajánlást.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo