Idén is pályázhatnak a cégek a CSR Hungary Díjra

Magyarország vezető vállalati felelősségvállalás fórumának díjára több mint 180 magyar és külföldi érdekeltségű, nagy és kkv cég pályázott ez idáig. A ma már önkéntes védjegyhasználati programhoz kapcsolódó elismerésre 2017-ben is pályázhatnak az üzleti szektor képviselői.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

„Ma már trend, hogy a cégek egyre többet és többet fektetnek a CSR-be (a vállalati felelősség és fenntarthatóság). Ezt erősíti a növekvő társadalmi aktivizmus is a jövőért. Saját létünk, saját jólétünk érdekében közös érdek a különböző szektorok (üzleti, civil, kormányzat) együttműködése a közös értékteremtés érdekében. Ezért is fontos a CSR-ben is a lokalitás, a vállalati felelősség hatása a helyi közösségben, hisz ez jelenti a mindennapok gyakorlatát, ami a CSR értelmét adja.

Kép: PP

S ebben a rendszerben az üzlet, a márka (a vállalkozás) olyan értéket képvisel, mely markánsan befolyásolja az emberek gondolkodásmódját a mindennapi életben.

Kicsikként is lehetünk filantrópok
Néhány évtizede elindult, és egyre erőteljesebben működik a CSR mint menedzsmentirányzat, amely a környezettudatos szervezeti tevékenység megvalósítására törekszik. A kisvállalatok számára is lehetőség ez arra, hogy felvegyék a versenyt a nagyokkal. Versenyelőnyt jelent, ha a cégnek nemcsak mennyiségi, hanem minőségi követői is vannak. Azonban nem minden CSR tevékenység olyan, hogy arról megéri PR-közleményt kiadni! Könnyen kínos eredménye lehet annak, ha nem tudjuk, hol van a határ az alapvetően korrekt viselkedés, az adományozás és a vállalati társadalmi felelősségvállalás között.
Ezért sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy az egyes cégek milyen alapelvek alapján működnek, milyen értékeket közvetítenek a külső környezetük felé, hogyan formálják szemléletünket. Amellett, hogy nemzeti erőforrásaink (zöld vagyon, emberi erőforrásaink...) hatékonyabb felhasználásához is erőteljesen hozzájárulhatnak.

Üzlet, pénz, piac. Más értelmezésben. A CSR (vállalati felelősség és fenntarthatóság) aspektusából – Csáth Magdolna közgazdász szavait idézve –, amikor az ember nem a gazdaságért van, hanem épp fordítva a gazdaság van az emberért!

A 2007-ben alapított Magyar Üzleti Felelősség díja ezt az alapelvet támogatja és ösztönzi Magyarországon, a helyi szinteken együttműködő partnereivel, a legnagyobb üzleti szervezetekkel, kamarákkal – nyilatkozta Takács Júlia, a CSR Hungary ügyvezető igazgatója, a CSR Hungary Díj Programjának alapítója.

Ma már a pályázati struktúra – a 2006-ban a CSR Hungary Díj Programjának részeként tervezett – önkéntes védjegyhasználati rendszerrel támogatja a Magyarországon működő vállalkozások hiteles vállalati felelősségmenedzsment-rendszerét. Arra ösztönözve, hogy a vállalati felelősség rendszere túlmutasson a filantrópián, az adományozáson. Ez nemcsak a nagyvállalatok, hanem a kis-és középvállalkozások pályázata is.

Ha már van egy sikeres CSR kezdeményezés, akkor tovább lehet lépni a CSR, mint "a vállalkozás DNS-e" (rendszerszemlélete) út felé.

A következő kategóriákban lehet pályázni:

  • Felelős és fenntartható vállalatért (kisvállalat, közép- és nagyvállalat is pályázhat)
  • Közös ügyek–közös felelősség (sport, esélyegyenlőség, oktatás, kultúra, egészség)
  • Környezet–Zöld Kiválóság
  • Junior
  • Felelős együttműködés
  • Belső CSR megoldások
Regisztrációs határidő: 2017. 07. 22, 24.00 óra Pályázati anyagok leadásának a határideje: 2017. 09. 15, 16.00 óra

Fővédnök:

Cseresnyés Péter, a Nemzetgazdasági Minisztérium Munkaerőpiacért és Foglalkoztatásért felelős államtitkár

Tavalyi nyertesek:

  • Budapest Airport
  • Coca-Cola HBC Magyarország Kft.
  • Elmű Nyrt. – enHome üzletág
  • ETALON Zala Kft.
  • OGYEI/Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet
  • ROSSMANN Magyarország Kft.
  • Sanofi Aventis Zrt.
  • UPC Magyarország Kft.
  • Tesco-Globál Áruházak Zrt.
  • Telenor Magyarország Zrt.
  • Vodafone Magyarország
  • Wessling Hungary Kft.

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo