Idén is pályázhatnak a cégek a CSR Hungary Díjra

Magyarország vezető vállalati felelősségvállalás fórumának díjára több mint 180 magyar és külföldi érdekeltségű, nagy és kkv cég pályázott ez idáig. A ma már önkéntes védjegyhasználati programhoz kapcsolódó elismerésre 2017-ben is pályázhatnak az üzleti szektor képviselői.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

„Ma már trend, hogy a cégek egyre többet és többet fektetnek a CSR-be (a vállalati felelősség és fenntarthatóság). Ezt erősíti a növekvő társadalmi aktivizmus is a jövőért. Saját létünk, saját jólétünk érdekében közös érdek a különböző szektorok (üzleti, civil, kormányzat) együttműködése a közös értékteremtés érdekében. Ezért is fontos a CSR-ben is a lokalitás, a vállalati felelősség hatása a helyi közösségben, hisz ez jelenti a mindennapok gyakorlatát, ami a CSR értelmét adja.

Kép: PP

S ebben a rendszerben az üzlet, a márka (a vállalkozás) olyan értéket képvisel, mely markánsan befolyásolja az emberek gondolkodásmódját a mindennapi életben.

Kicsikként is lehetünk filantrópok
Néhány évtizede elindult, és egyre erőteljesebben működik a CSR mint menedzsmentirányzat, amely a környezettudatos szervezeti tevékenység megvalósítására törekszik. A kisvállalatok számára is lehetőség ez arra, hogy felvegyék a versenyt a nagyokkal. Versenyelőnyt jelent, ha a cégnek nemcsak mennyiségi, hanem minőségi követői is vannak. Azonban nem minden CSR tevékenység olyan, hogy arról megéri PR-közleményt kiadni! Könnyen kínos eredménye lehet annak, ha nem tudjuk, hol van a határ az alapvetően korrekt viselkedés, az adományozás és a vállalati társadalmi felelősségvállalás között.
Ezért sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy az egyes cégek milyen alapelvek alapján működnek, milyen értékeket közvetítenek a külső környezetük felé, hogyan formálják szemléletünket. Amellett, hogy nemzeti erőforrásaink (zöld vagyon, emberi erőforrásaink...) hatékonyabb felhasználásához is erőteljesen hozzájárulhatnak.

Üzlet, pénz, piac. Más értelmezésben. A CSR (vállalati felelősség és fenntarthatóság) aspektusából – Csáth Magdolna közgazdász szavait idézve –, amikor az ember nem a gazdaságért van, hanem épp fordítva a gazdaság van az emberért!

A 2007-ben alapított Magyar Üzleti Felelősség díja ezt az alapelvet támogatja és ösztönzi Magyarországon, a helyi szinteken együttműködő partnereivel, a legnagyobb üzleti szervezetekkel, kamarákkal – nyilatkozta Takács Júlia, a CSR Hungary ügyvezető igazgatója, a CSR Hungary Díj Programjának alapítója.

Ma már a pályázati struktúra – a 2006-ban a CSR Hungary Díj Programjának részeként tervezett – önkéntes védjegyhasználati rendszerrel támogatja a Magyarországon működő vállalkozások hiteles vállalati felelősségmenedzsment-rendszerét. Arra ösztönözve, hogy a vállalati felelősség rendszere túlmutasson a filantrópián, az adományozáson. Ez nemcsak a nagyvállalatok, hanem a kis-és középvállalkozások pályázata is.

Ha már van egy sikeres CSR kezdeményezés, akkor tovább lehet lépni a CSR, mint "a vállalkozás DNS-e" (rendszerszemlélete) út felé.

A következő kategóriákban lehet pályázni:

  • Felelős és fenntartható vállalatért (kisvállalat, közép- és nagyvállalat is pályázhat)
  • Közös ügyek–közös felelősség (sport, esélyegyenlőség, oktatás, kultúra, egészség)
  • Környezet–Zöld Kiválóság
  • Junior
  • Felelős együttműködés
  • Belső CSR megoldások
Regisztrációs határidő: 2017. 07. 22, 24.00 óra Pályázati anyagok leadásának a határideje: 2017. 09. 15, 16.00 óra

Fővédnök:

Cseresnyés Péter, a Nemzetgazdasági Minisztérium Munkaerőpiacért és Foglalkoztatásért felelős államtitkár

Tavalyi nyertesek:

  • Budapest Airport
  • Coca-Cola HBC Magyarország Kft.
  • Elmű Nyrt. – enHome üzletág
  • ETALON Zala Kft.
  • OGYEI/Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet
  • ROSSMANN Magyarország Kft.
  • Sanofi Aventis Zrt.
  • UPC Magyarország Kft.
  • Tesco-Globál Áruházak Zrt.
  • Telenor Magyarország Zrt.
  • Vodafone Magyarország
  • Wessling Hungary Kft.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo