Egyre fontosabb a CSR, mégis keveset költenek rá a vállalatok

Többet vagy az ideivel azonos összeget költ a hazai (főként nagy)vállalatok többsége CSR-tevékenységre a következő évben a gazdasági válság ellenére is, és szintén a többség úgy gondolja, hogy a társadalmi felelősségvállalás (corporate social responsibility, CSR) szerepe nőni fog a cégek életében a Scale Impact és a Magyar PR Szövetség közös kutatása szerint.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Ennek fényében meglepő, hogy a CSR-költés a cégek 60%-a esetében meglehetősen alacsony, 1-15 millió forint közötti, csupán a válaszadók 10%-a adományoz vagy költ társadalmi, fenntarthatósági programokra 100 és 200 millió forintnál többet.

A válaszadók 63 százalékának már van vagy most készíti CSR stratégiáját, ám meglepő, hogy a nagyvállalatok 12 százaléka ennek hiányában jótékonykodik – ez Nyugat-Európában elképzelhetetlen lenne. A cégek alig több mint harmada, 36% méri csak aktivitásainak hatását.

“Mindez arra mutat, hogy van még hová fejlődnie a hazai társadalmi felelősségvállalási kultúrának. A tudatos CSR-tevékenység legfejlettebb formáinak egyike, ha egy vállalat egy vagy több nonprofit szervezettel működik együtt, amely a vállalatnak fontos célokért dolgozik”, mondja Lévai Gábor, a Scale Impact társalapítója, ügyvezetője. A cégek 81 százaléka költene nonprofitok fejlesztésére, mégis egyelőre csak 50 százalékuk dolgozik együtt rendszeresen egy-egy civil szervezettel.

A cégek a legszívesebben az alábbi témákra költenek:

  1. Társadalmi ügyek képviselete
  2. Helyi közösségi ügyek
  3. Környezetterhelés csökkentése
  4. Közösségi események támogatása/helyi oktatás támogatása
  5. Helyi önkormányzat vagy más közintézmény pénzügyi, tárgyi eszköz támogatása

Az ügyek közül fontosnak tartják:

  1. Társadalmi és gazdasági fejlődés
  2. Oktatás, képzés
  3. Környezet- és állatvédelem
  4. Egészségügy, jólét

A CSR tevékenység motivációi között az élen szerepel a munkaerő megtartása, vagyis a dolgozók véleménye a vállalat társadalmi erőfeszítéseiről; a márkaérték növelése és az employer branding. Nem érdemes azonban eladásösztönzésre használni ezeket az aktivitásokat – ezzel a kérdőívet kitöltők 90 százaléka egyetért.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo