Egyre fontosabb a CSR, mégis keveset költenek rá a vállalatok

Többet vagy az ideivel azonos összeget költ a hazai (főként nagy)vállalatok többsége CSR-tevékenységre a következő évben a gazdasági válság ellenére is, és szintén a többség úgy gondolja, hogy a társadalmi felelősségvállalás (corporate social responsibility, CSR) szerepe nőni fog a cégek életében a Scale Impact és a Magyar PR Szövetség közös kutatása szerint.

A kutatás egy online kérdőív kitöltésével és CSR-ért (is) felelős vezetőkkel készült mélyinterjúkkal zajlott. Kitöltői között többségben voltak a nagyobb vagy kifejezetten nagyvállalatok: 45 százalékuk bevétele meghaladja a 20 milliárd forintot, további 16 százalék pedig 1 és 20 milliárd forint feletti forgalmú.

A kutatási riport jógyakorlatként mutatja be a Biotech USA, a Decathlon, a Foxpost, a Szerencsejáték Zrt. és a Wolt Magyarország társadalmi felelősségvállalásának egy-egy aspektusát.

“A társadalmi felelősségvállalás gyakran a cégek kommunikációs csapatához tartozik, ezért tartotta fontosnak a Magyar PR Szövetség a kutatást. A kommunikációs tevékenység akkor éri el célját, ha a szervezet nem csak az aktivitásra, hanem annak tervezésére és mérésére is fordít energiát. Sokat fejlődött a társadalmi felelősségvállalás hitelessége, de az a tény, hogy a szervezeteknek csak  kétharmada dolgozik stratégiai mentén és egyharmada méri a tevékenységét, azt jelenti, hogy még jelentős fejlődési lehetőség van ezen a téren”, - teszi hozzá Sztaniszláv András, a szervezet elnöke. 



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo