A diszkontdivat is fenntarthatóra vált

Gyors egymásutánban a diszkontdivat vezetői brandjei, a Zara, a H&M és a Mango is ökokollekciókkal állt elő. A ruhák környezetbarát jellegét gondosan kidomborítják a kollekciók kommunikációjában.

A fast food, vagyis a gyorséttermek után fast fashionnek is nevezett alacsony árkategóriájú divatmárkák egyaránt erősítik zöld renoméjukat. A diszkontdivat szektorában versenyelőny lett az ökotudatosság, mert a vásárlók egyre fontosabbnak tartják a környezetvédelmet.

A Zara 2016 szeptemberében dobta piacra első környezetbarát kollekcióját, melyet #JoinLife névre keresztelt. A ruhák organikus gyapotból, újrahasznosított gyapotból és tencelből készültek. A tencel nagy kedvence mostanság a környezeti terhelésüket csökkenteni kívánó divatházaknak. (A Reformation divatcég is előszeretettel használja.)

fotó: Zara

A Mango 2017 tavaszára 45 új ruhamodellt tartalmazó kollekcióval állt elő, mely annyiban überolja a Zarát, hogy itt már mindkét nemre gondoltak. A ruhákból huszonötöt nőknek, húszat férfiaknak terveztek. Itt is az alapanyag teszi környezetbaráttá a termékeket, organikus gyapotot, újrahasznosított poliésztert és tencelt használtak fel a készítésükhöz. De a cég továbbment.

Jön a szemétből készült Adidas cipő
Komolyan gondolja az Adidas, hogy kiáll a környezetvédelem és a hulladékújrahasznosítás mellett. Piacra kerül az első, tömeggyártott széria a tengerből kihalászott hulladékból készült sportcipőből, sőt a sztárfocistákat is újrahasznosított mezbe öltöztetik.
A kollekció a Mango 2016-ban meghirdetett Take Action nevű kezdeményezésének részét képezi, melynek jegyében a cég teljes működését zöldíti és csökkenti az ökológiai lábnyomát. A Mango most azon dolgozik, hogy mérni tudja üzletvitele vízlábnyomát, s a vízhasználat elemzésével után csökkentse az erőforrás használatot.

A Mango már 2015-ben elindította ruha-újrahasznosítási programját, a fogyasztók leadhatták régi ruháikat a boltokban.

fotó: Mango

A bőr, ami ananászból van
A bőr viselése nem csak az állatok védelme miatt okoz problémát sok embernek, de a feldolgozás folyamata is súlyosan károsítja a környezetet. Épp ideje volt már egy zöld alternatívának.
A H&M újrahasznosított műanyag italos palackokból és bevásárló szatyrokból kinyert poliésztert használt fel egy földig érő estélyi ruha gyártásához. A Conscious Exclusive (Tudatos Exkluzív) nevű kollekció darabja halvány rózsaszín árnyalatú és az embernek igazából fogalma sem lenne róla, hogy alapanyaga honnan került a ruhába.

A H&M "bionikus" fonalnak nevezi a ruha matériáját. (A bionic angol szó arra utal, ha egy gyártási folyamatban a természeti folyamatokat utánozzák.)

fotó: H&M

A H&M egy nagy volumenű, az egész cégműködést átitató zöldülést kezdett el. 2015-ig a cég termékei 20%-ban tartalmaznak fenntartható módon előállított alapanyagokat, 2020-ra az a cél, hogy 100%-ban fenntartható termesztésű gyapjút alkalmazzanak a ruháikban. Ez azt jelenti, hogy a gyapotültetvényeket nem erdőirtással létesítik. Egyes cégek a fenntartható kifejezésbe azt is beleértik, hogy a növénynek organikusnak kell lennie, vagyis nem használhatnak a termesztésükhöz vegyi anyagokat. Annyit tudni, hogy a kollekcióba tartozó parfümöt organikus olajokkal állították elő.

A H&M annyiban tart előrébb a konkurenciánál, hogy ökotudatos gyerekruhákat is gyárt.

Forrás: Huffington Post, refinery29.com

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo